Herfstvakantie: tips/waar gaan jullie heen met kids?

27-09-2025 22:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

We willen nog (last minute) weg in de herfstvakantie (Nederland, België of Duitsland). Met kindjes van 5 maanden en 6 jaar.

Wat is echt een aanrader voor in de herfst😄? Waar gaan jullie heen?
Bospark Lunsbergen. Waren we vorig jaar ook.

Ze hebben leuke Halloween activiteiten. O.a superleuke Halloween speurtocht door het bos.

Mooie omgeving, in de omgeving ook zat leuke dingen te doen. (Sprookjeshof, wildlands Emmen, Drenthse koe, Drouwenerzand)
SunShine35 schreef:
28-09-2025 06:58

Ze hebben leuke Halloween activiteiten. O.a superleuke Halloween speurtocht door het bos.

Mooie omgeving, in de omgeving ook zat leuke dingen te doen. (Sprookjeshof, wildlands Emmen, Drenthse koe, Drouwenerzand)

Dat bospark ken ik niet. Maar de leuke dingen kan ik onderstrepen. En aan toevoegen: hunebedcentrum in Borger.

Voor kinderen kan de Bonte Wever (als slaaplocatie) ook heel leuk zijn. Er wordt veel voor ze georganiseerd. Het is all-inclusive. Moet erbij zeggen: dat is niet voor alle ouders perse een pre.
Bij het hunebedcentrum zijn wij ook geweest. Was inderdaad leuk.
Wij gaan eigenlijk elke herfstvakantie naar de Kempervennen. Dat bevalt heel goed.
Wij gaan hopelijk naar Europapark als alles goed gaat. Maar dat is met een kind van 5 maanden niet zo praktisch :mrgreen:

Ik ben zelf altijd groot fan van center Parcs. Mooie parken, goede zwembaden, we vermaken ons er altijd! Voor die leeftijd is de Huttenheugte wel een leuke! In Drenthe en ligt naast Plopsa. Daar kan je kaarten voor aanschaffen bij je boeking. Verder heb je daar alles wat SunShine35 al aangeeft :)

Bonte wever ben ik in maart geweest, maar vond ik nou niet zo geweldig voor kleine kinderen. Het was echt een bejaardenhotel wat mij betreft. Zwembad is ook niet heel spectaculair en toen wij er waren was er qua animatie ook niet zo veel te doen voor kinderen. Maar dat is misschien in de vakantie anders. Persoonlijk vind ik een hotelkamer ook niet heel praktisch met kleine kinderen, omdat die dan in dezelfde ruimte moeten slapen en je daar dan zelf in de kamer eigenlijk niks anders kan doen als het hun bedtijd is. Je hebt ook geen zitje of zo.
We gaan dit jaar naar Landal Reeuwijkse Plassen.
Niet te ver van ons eigen huis, maar wel even weg uit de dagelijkse hum.

We gaan overigens met een 6 en 14 jarige, dus de enige eis die we hadden was een indoor zwembad en indoorspeeltuin en wat te doen op het park zelf.

Overigens gaan wij nooit in de zomer weg, maar is de herfst en de voorjaar onze go-to.
SunShine35 schreef:
28-09-2025 06:58

Ik was even aan het kijken, maar helaas vol. We zijn ook wel erg laat nog.
yourlocalhero schreef:
28-09-2025 09:32
We gaan dit jaar naar Landal Reeuwijkse Plassen.
Niet te ver van ons eigen huis, maar wel even weg uit de dagelijkse hum.

We gaan overigens met een 6 en 14 jarige, dus de enige eis die we hadden was een indoor zwembad en indoorspeeltuin en wat te doen op het park zelf.

Overigens gaan wij nooit in de zomer weg, maar is de herfst en de voorjaar onze go-to.
Wij hebben idd ook als “eis”: indoor speeltuin en een zwembad :-)
EstelleGallois schreef:
28-09-2025 07:28
Wij gaan eigenlijk elke herfstvakantie naar de Kempervennen. Dat bevalt heel goed.
Die is idd heel leuk! Maar ze vragen nu €1250 voor een midweekje, zou dan een last minute deal zijn :-o
Rainbowflower schreef:
28-09-2025 10:07
Die is idd heel leuk! Maar ze vragen nu €1250 voor een midweekje, zou dan een last minute deal zijn :-o
Center Parcs wordt alleen maar duurder hoe dichter je bij de vertrekdatum komt. Vroegboekkorting is bij hen veel beter. Of tijdens de bungalowrace.
Wij gaan naar de Harz, in Duitsland.

Qua parken gingen wij liever naar Landal toe. Wat ons goed bevallen is: rabbit hill, land van bartje, het nieuwe park in Ouddorp. Met baby van 3 maanden in Mont Royal geweest, beviel toen ook goed.
Weertenbergen is ook altijd leuk, en wat goedkoper.

Leuke dingen te doen op het park, bos om de hoek, grote speeltuin, pannenkoekenhuis, en pony rijden direct als je het park uit loopt.
Wij gaan een weekje naar Capfun de Sprookjescamping. We zijn hier in juni een weekend geweest en was mega leuk. En ook in de herfstvakantie wordt er ontzettend veel georganiseerd. Er zit een indoor speeltuin bij maar dat is niet zo heel groot. Op 5 minuten afstand wel een mooie, grote Monkey Town.
Wij wonen in de regio maar zo fijn om er even uit te zijn!
Wij hebben geboekt, we gaan naar Landal Coldenhove :-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven