Muziek luisteren

16-11-2025 09:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kind van 10 luistert graag muziek. Nu doet ze dat vaak op de tablet maar het nadeel is dat ze dan vervalt in de bijbehorende video’s kijken (op YouTube) of gaat toch spelletjes doen. Daar kunnen we uiteraard afspraken over maken maar aangezien ze pas over 2 jaar een mobieltje krijgt dacht ik aan een mp3 speler / iPod voor Sinterklaas.

Ik snap er alleen niks van. Hoe zet je daar muziek op? Of kan je er rechtstreeks spotify opzetten?
En ik wil dus geen scherm waar mp4 op zichtbaar is maar helemaal geen scherm lijkt me lastig liedjes kiezen. Kind vind het leuk om liedjes op te zoeken en te luisteren dus geen vaste playlist

Iemand tips aan de hand van mijn misschien wat onduidelijke verhaal.

Iets totaal anders om muziek te luisteren kan ook.
Alexa? Ik vraag 'haar' om radiozenders te spelen of een bepaald genre van Spotify...
Maar ik bedenk me... Je wil het waarschijnlijk (ook) via een hoofdtelefoon. Kan me voorstellen dat het wel kan maar ben het niet zeker.
Ik ben oud dus ik weet dit :hyper:

Een ouderwetse mp4 speler werkt meestal met muziek er echt op zetten. Dat betekent dat je die mp4 muziekfiles moet kopen. Zoals je vroeger een cd kocht en de muziek daarvan 'ripte' en op een mp3 speler zette. Je hebt ook 'mp4 spelers' / apparaten waar je spotify op kunt luisteren. Die zijn duurder.
Hier hebben de jongens een Google mini op de slaapkamer, daar luisteren ze muziek op via Spotify.

Met een mp3 speler neem ik aan dat je die in je laptop plugt en zo downloads er op zet. Maar met de mogelijkheden van nu een beetje ouderwets denk ik?
Ipod moet je inderdaad muziek op zetten.
Hadden de kinderen hier wel toen ze kleiner waren.
Daarna kregen ze een Google mini op hun kamer.
iPod bestaat niet meer.

Je wil een MP3 speler, geen MP4 (filmpjes) speler. Spotify is verreweg de handigste manier om muziek te luisteren, maar ik denk dat de MP3 spelers die bij Spotify kunnen ook bij een internet browser kunnen en dan heb je in principe gewoon een smartphone zonder data.

Als je het echt puur natuur wil doen zou ik ouderwets nummers uit de wilde piratenzenders downloaden en die op de MP3 zetten, alleen dat is wel hopeloos ouderwets.
Heb je iets van Spotify of Apple Music? Dan gewoon een oude telefoon zonder simkaart.
Honey, you should see me in a crown
Wat dacht je van lekker ouderwets een cd speler? Er zijn heel veel 2ehands cd's voor weinig geld te vinden en nieuw zijn de prijzen ook veel lager dan vroeger. Een voordeel van cd's vind ik de rust. I.p.v. zappen tussen liedjes draai je veel eerder een heel album.
Eurus schreef:
16-11-2025 10:41
Heb je iets van Spotify of Apple Music? Dan gewoon een oude telefoon zonder simkaart.
Daar kan je nog steeds filmpjes op kijken.
Ugli schreef:
16-11-2025 10:46
Daar kan je nog steeds filmpjes op kijken.
Zet je er alleen Spotify of Apple Music op.
De Mighty 3.

https://www.amazon.nl/Mighty-Spotify-Am ... d_source=1
Ik heb een mighty maar dat voldoet niet aan de wensen van to.
Een specifiek nummer zoeken is niet eenvoudig.
Bediening is sws best onpraktisch.
Je ziet niet wat je doet, want je hebt geen scherm
Waarom werkt regels maken niet? Hier gaat dat goed.

Hier luisteren ze ook muziek en luisterboeken op de ipad, maar de regel is dat buiten schermtijd om, de ipad niet gebruikt wordt voor spelletjes en filmpjes.

Natuurlijk gaat dat wel eens mis, dat apparaat is veel te verleidelijk, maar dan pak ik m af en krijgen ze aftrek van hun normale schermtijd. Geen muziek en minder schermtijd is echt wel grote straf voor ze, dus het is misschien 3x gebeurd.

Je hoeft niet eens boos te worden als je duidelijke regels hebt. Oh regel verbroken, dit is het gevolg.

Tutorials vind ik lastiger. Ja ik wil graag dat ze knutselen/ tekenen, maar dan staat er zo'n lijst met andere filmpjes naast en dat is wel heel verleidelijk om daar op te drukken..
Hier krijgt zoon een koptelefoon en gaat de Spotify aan via onze telefoon.
Hij heeft een Playlist gemaakt en breidt deze uit als we erbij zijn.
En doet ook nieuwe ideeën op als zijn Playlist klaar is, dan rent hij naar beneden om hem erin te zetten.

Hij kan dan lekker op zijn slaapkamer muziek luisteren en meezingen/dansen met de telefoon beneden en via zijn koptelefoon kan hij Spotify bedienen (alleen verder en terug natuurlijk).
Eurus schreef:
16-11-2025 10:49
Zet je er alleen Spotify of Apple Music op.
Op Spotify staan ook video's
Gelukkig keken wij zelf vroeger niet naar MTV of TMF, waarom niet gewoon clips laten kijken van de muziek die ze luistert?

En dan zou ik voor spotify gaan op een device, daar kan ze dan ook de songteksten meelezen en de clips kijken
vivapimpelmees schreef:
16-11-2025 12:35
Op Spotify staan ook video's
Kan je uitzetten.
Ik gebruik daar een Yoto voor. Die heeft kaartjes die ze er zelf in kunnen doen. Zelf muziek op de kaartjes zetten kost wel tijd om uit te zoeken maar ik haal ze vaak van YouTube.
Spotify -playlist op tablet, tablet in de huiskamer, boxje / speaker via bluetooth op kamer dochter? Of koptelefoon?
Appletje schreef:
16-11-2025 10:45
Wat dacht je van lekker ouderwets een cd speler? Er zijn heel veel 2ehands cd's voor weinig geld te vinden en nieuw zijn de prijzen ook veel lager dan vroeger. Een voordeel van cd's vind ik de rust. I.p.v. zappen tussen liedjes draai je veel eerder een heel album.
Dit doet mijn dochter ook als ze ‘s avonds haar telefoon niet meer mag. Dan luistert ze naar cd’s. Ze heeft ook een platenspeler, maar cd’s vindt ze handiger. Het leuke is dat mijn man en ik ook nog veel cd’s hebben (ik luister er alleen niet meer naar) en daar leent ze nu ook van.
De tablets van onze kinderen zijn zo ingesteld dat ze een half uur alles kunnen doen wat er op staat aan apps waaronder YouTube. Na die tijd kunnen ze enkel nog Spotify luisteren. Dan kunnen ze dus ook geen andere dingen doen. (Die filmpjes uitzetten ga ik wel even opzoeken).
You can only succeed when there is room to fail.
Bedankt voor de adviezen. Er is geen gouden tip dus.

Dan wordt het nadenken over mp3 of afschermingen op tablet. Al is dat laatste lastig want ze hebben hier geen vaste schermtijd en ook geen eigen tablet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven