Muziek luisteren
zondag 16 november 2025 om 09:24
Kind van 10 luistert graag muziek. Nu doet ze dat vaak op de tablet maar het nadeel is dat ze dan vervalt in de bijbehorende video’s kijken (op YouTube) of gaat toch spelletjes doen. Daar kunnen we uiteraard afspraken over maken maar aangezien ze pas over 2 jaar een mobieltje krijgt dacht ik aan een mp3 speler / iPod voor Sinterklaas.
Ik snap er alleen niks van. Hoe zet je daar muziek op? Of kan je er rechtstreeks spotify opzetten?
En ik wil dus geen scherm waar mp4 op zichtbaar is maar helemaal geen scherm lijkt me lastig liedjes kiezen. Kind vind het leuk om liedjes op te zoeken en te luisteren dus geen vaste playlist
Iemand tips aan de hand van mijn misschien wat onduidelijke verhaal.
Iets totaal anders om muziek te luisteren kan ook.
Ik snap er alleen niks van. Hoe zet je daar muziek op? Of kan je er rechtstreeks spotify opzetten?
En ik wil dus geen scherm waar mp4 op zichtbaar is maar helemaal geen scherm lijkt me lastig liedjes kiezen. Kind vind het leuk om liedjes op te zoeken en te luisteren dus geen vaste playlist
Iemand tips aan de hand van mijn misschien wat onduidelijke verhaal.
Iets totaal anders om muziek te luisteren kan ook.
zondag 16 november 2025 om 10:01
Ik ben oud dus ik weet dit
Een ouderwetse mp4 speler werkt meestal met muziek er echt op zetten. Dat betekent dat je die mp4 muziekfiles moet kopen. Zoals je vroeger een cd kocht en de muziek daarvan 'ripte' en op een mp3 speler zette. Je hebt ook 'mp4 spelers' / apparaten waar je spotify op kunt luisteren. Die zijn duurder.
Een ouderwetse mp4 speler werkt meestal met muziek er echt op zetten. Dat betekent dat je die mp4 muziekfiles moet kopen. Zoals je vroeger een cd kocht en de muziek daarvan 'ripte' en op een mp3 speler zette. Je hebt ook 'mp4 spelers' / apparaten waar je spotify op kunt luisteren. Die zijn duurder.
zondag 16 november 2025 om 10:24
zondag 16 november 2025 om 10:40
iPod bestaat niet meer.
Je wil een MP3 speler, geen MP4 (filmpjes) speler. Spotify is verreweg de handigste manier om muziek te luisteren, maar ik denk dat de MP3 spelers die bij Spotify kunnen ook bij een internet browser kunnen en dan heb je in principe gewoon een smartphone zonder data.
Als je het echt puur natuur wil doen zou ik ouderwets nummers uit de wilde piratenzenders downloaden en die op de MP3 zetten, alleen dat is wel hopeloos ouderwets.
Je wil een MP3 speler, geen MP4 (filmpjes) speler. Spotify is verreweg de handigste manier om muziek te luisteren, maar ik denk dat de MP3 spelers die bij Spotify kunnen ook bij een internet browser kunnen en dan heb je in principe gewoon een smartphone zonder data.
Als je het echt puur natuur wil doen zou ik ouderwets nummers uit de wilde piratenzenders downloaden en die op de MP3 zetten, alleen dat is wel hopeloos ouderwets.
zondag 16 november 2025 om 10:45
zondag 16 november 2025 om 11:14
zondag 16 november 2025 om 11:44
Waarom werkt regels maken niet? Hier gaat dat goed.
Hier luisteren ze ook muziek en luisterboeken op de ipad, maar de regel is dat buiten schermtijd om, de ipad niet gebruikt wordt voor spelletjes en filmpjes.
Natuurlijk gaat dat wel eens mis, dat apparaat is veel te verleidelijk, maar dan pak ik m af en krijgen ze aftrek van hun normale schermtijd. Geen muziek en minder schermtijd is echt wel grote straf voor ze, dus het is misschien 3x gebeurd.
Je hoeft niet eens boos te worden als je duidelijke regels hebt. Oh regel verbroken, dit is het gevolg.
Tutorials vind ik lastiger. Ja ik wil graag dat ze knutselen/ tekenen, maar dan staat er zo'n lijst met andere filmpjes naast en dat is wel heel verleidelijk om daar op te drukken..
Hier luisteren ze ook muziek en luisterboeken op de ipad, maar de regel is dat buiten schermtijd om, de ipad niet gebruikt wordt voor spelletjes en filmpjes.
Natuurlijk gaat dat wel eens mis, dat apparaat is veel te verleidelijk, maar dan pak ik m af en krijgen ze aftrek van hun normale schermtijd. Geen muziek en minder schermtijd is echt wel grote straf voor ze, dus het is misschien 3x gebeurd.
Je hoeft niet eens boos te worden als je duidelijke regels hebt. Oh regel verbroken, dit is het gevolg.
Tutorials vind ik lastiger. Ja ik wil graag dat ze knutselen/ tekenen, maar dan staat er zo'n lijst met andere filmpjes naast en dat is wel heel verleidelijk om daar op te drukken..
zondag 16 november 2025 om 12:07
Hier krijgt zoon een koptelefoon en gaat de Spotify aan via onze telefoon.
Hij heeft een Playlist gemaakt en breidt deze uit als we erbij zijn.
En doet ook nieuwe ideeën op als zijn Playlist klaar is, dan rent hij naar beneden om hem erin te zetten.
Hij kan dan lekker op zijn slaapkamer muziek luisteren en meezingen/dansen met de telefoon beneden en via zijn koptelefoon kan hij Spotify bedienen (alleen verder en terug natuurlijk).
Hij heeft een Playlist gemaakt en breidt deze uit als we erbij zijn.
En doet ook nieuwe ideeën op als zijn Playlist klaar is, dan rent hij naar beneden om hem erin te zetten.
Hij kan dan lekker op zijn slaapkamer muziek luisteren en meezingen/dansen met de telefoon beneden en via zijn koptelefoon kan hij Spotify bedienen (alleen verder en terug natuurlijk).
zondag 16 november 2025 om 13:25
Kan je uitzetten.
Honey, you should see me in a crown
zondag 16 november 2025 om 16:19
Dit doet mijn dochter ook als ze ‘s avonds haar telefoon niet meer mag. Dan luistert ze naar cd’s. Ze heeft ook een platenspeler, maar cd’s vindt ze handiger. Het leuke is dat mijn man en ik ook nog veel cd’s hebben (ik luister er alleen niet meer naar) en daar leent ze nu ook van.Appletje schreef: ↑16-11-2025 10:45Wat dacht je van lekker ouderwets een cd speler? Er zijn heel veel 2ehands cd's voor weinig geld te vinden en nieuw zijn de prijzen ook veel lager dan vroeger. Een voordeel van cd's vind ik de rust. I.p.v. zappen tussen liedjes draai je veel eerder een heel album.
zondag 16 november 2025 om 19:22
De tablets van onze kinderen zijn zo ingesteld dat ze een half uur alles kunnen doen wat er op staat aan apps waaronder YouTube. Na die tijd kunnen ze enkel nog Spotify luisteren. Dan kunnen ze dus ook geen andere dingen doen. (Die filmpjes uitzetten ga ik wel even opzoeken).
You can only succeed when there is room to fail.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in