Ouders met jongetje met hypospadie?

11-02-2020 09:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn zoontje is nu ruim 10 maand. En staat op de wachtlijst voor een operatie.
Vandaag werd ik gebeld er was een operatie uitgevallen. Of we morgen zouden kunnen komen.
Helaas gaat dat op korte termijn echt niet lukken waar ik enorm van baal!

Hebben er hier ouders ervaring met de operatie?
Wat ik begrijp duurt de operatie vaak 2 tot 3 uur.
Die week na de operatie lijkt me enorm pittig. Hij mag niet kruipen,lopen en veel bewegen.
Ik hoop heel erg dat we op korte termijn aan de beurt zijn zodat we daarna het kunnen afsluiten.
Hij heeft een milde vorm. Het gaatje zit heel iets lager en het velletje is gesplitst maar vrij veel huid wat genoeg moet zijn.
Er bestaat een kleine kans dat er geen katheter nodig is. Dat zou geweldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh staat er al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
plasbuis is niet goed aangelegd bij de eikel. Komt relatief veel voor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zoontje met hypospadie, de lichtste vorm. De plasbuis zit op de juste plek, alleen de voorhuid is gesplitst. Zoon is nu bijna 10 maanden en we staan ook op de wachtlijst.

Ik zie er ook behoorlijk tegenop. Ik hoop dat je zoontje snel aan de beurt is en het allemaal meevalt!
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 zoontjes die beide hypospadie hebben gehad. Oudste heel mild, operatie was alleen om het er 'normaal' uit te laten zien. Zonde complicaties verlopen.

Bij de jongste zat ook de plasbuis verder naar achter, en helaas wel complicaties na de operatie. Hij is uiteindelijk 3x geopereerd, maar nu is alles goed.

Vraag wat je wil vragen!
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
11-02-2020 09:49
Hier 2 zoontjes die beide hypospadie hebben gehad. Oudste heel mild, operatie was alleen om het er 'normaal' uit te laten zien. Zonde complicaties verlopen.

Bij de jongste zat ook de plasbuis verder naar achter, en helaas wel complicaties na de operatie. Hij is uiteindelijk 3x geopereerd, maar nu is alles goed.

Vraag wat je wil vragen!
Hoe heb je de operatie ervaren van je zoontje die het heel mild had ?
Hier ook erg mild. Zie echt enorm op tegen de operatie maar vooral die week erna. Ben ook nog eens alleenstaande (wel veel familie en vrienden om me heen)
En ben Gastouder maar werken en me zoontje erbij is best pittig denk ik ?
Alle reacties Link kopieren
Zebrastrepen schreef:
11-02-2020 09:35
Hier ook zoontje met hypospadie, de lichtste vorm. De plasbuis zit op de juste plek, alleen de voorhuid is gesplitst. Zoon is nu bijna 10 maanden en we staan ook op de wachtlijst.

Ik zie er ook behoorlijk tegenop. Ik hoop dat je zoontje snel aan de beurt is en het allemaal meevalt!
Waar word hij geopereerd?
Hier ook mild. Voorhuid gesplitst en plasgaatje zit iets lager.
Alle reacties Link kopieren
Regenboogblauw schreef:
11-02-2020 10:13
Hoe heb je de operatie ervaren van je zoontje die het heel mild had ?
Hier ook erg mild. Zie echt enorm op tegen de operatie maar vooral die week erna. Ben ook nog eens alleenstaande (wel veel familie en vrienden om me heen)
En ben Gastouder maar werken en me zoontje erbij is best pittig denk ik ?
Ik moet zeggen dat ik zelf kinderverpleegkundige was en dat maakte dingen denk net even makkelijker.
Maar mijn eerste was een makkelijk en rustig jongetje, dus de eerste dagen zat hij vrij aardig stil. Helemaal niet kruipen (lopen kon hij nog niet) was uiteindelijk niet te voorkomen.
De verschoningen zijn puzzelen en ja dan wel eens bang dat de katheter in aanraking kwam met viezigheid, maar ook daar krijg je handigheid in. Hoewel een flinke poepluier lastig bleef.

Het is mij alles meegevallen. Het was alleen soms even meer nadenken om hoe dingen aan te pakken.

Koop iig een maat grotere luiers, want je moet 2 luiers over elkaar gaan aantrekken, onderste eigen maat, bovenste een maat groter.
Tape in huis is handig om de katheter vast te plakken bij het verschonen.
Joggingbroeken in huis van zeker een maat groter, want er moet een flink verband in.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en bij beiden nooit echt het idee gehad dat ze veel pijn hebben gehad, gaf wel, zeker de eerste dagen paracetamol op vaste tijden.

Daarnaast moest ik beiden ook een antibioticadrankje geven een een drankje tegen blaaskrampen, dat kan je krijgen door de katheter. Maar zoals ik al zei, ik heb niet het idee dat ze daar last van hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Oudste zoon had hele milde vorm, operatie was niet noodzakelijk maar wel gedaan.

Hik was toen 13 maanden, hij is nu 5.

Ik vond de operatie pittig. Ook het verschonen (dubbele luiers, katheter) vond ik een gedoe. Vond die eerste week/2 weken erna echt niet leuk.

Verder hebben we hem wel vrij gelaten.
Je kind voelt zelf wel wat pijn doet of niet gaat. Uiteraard geen loopfietsen of gekke capriolen.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft ook hypospadie. Hij is 2x geopereerd. 1e keer de grote reconstructie (met 1,5 jaar), 2e keer oprekken plasbuis (vlak voor 4e jaar). Beide operaties zijn goed verlopen, wel een nachtje in het ziekenhuis gebleven. Het rustig houden viel bij ons mee. We hadden de box niet meer in de kamer, hij heeft veel in het campingbedje gespeeld. Dubbele luiers inderdaad. Grote luiers kregen we mee van het ziekenhuis. Na een paar dagen mocht de katheter eruit. Loopauto hebben we tijdelijk uit de kamer gehaald. Bij de 2e operatie geen katheter gehad. 1e keer plassen was ietwat pijnlijk voor hem. Gelukkig daarna over.

Controle is nu om de paar jaar. Volgende keer als hij 16 jaar is.
Alle reacties Link kopieren
Schiet me nog een tip te binnen!

Alvast hemdjes en onderbroeken gaan kopen (onderbroeken grotere maat).
Rompers ga je je mannetje niet aantrekken ivm het pijnlijke gebied.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel rompers aan gedaan, maar dan wel een grotere maat, dat het niet strak zit natuurlijk.
Ik vond een romper juist wel fijn, omdat ze zo zelf helemaal niet aan het verband kunnen komen.
Zeker omdat het in de loop van de week gaat jeuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik durfde het niet, ook geen grotere maat, gaat toch strak zitten naarmate de luier voller word oid.
Onderbroeken werden ons ook aangeraden trouwens.

De eerste dagen had ik alleen een hemd aangegeven en dan een wijde joggingbroek. Die onderbroeken kwamen pas erna eigenlijk.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Oké ik schaf wel beide aan. Wat goedkope rompers op de groei en onderbroeken. Plus losse broekjes
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, kun je tegen die tijd zelf kijken wat je prettig vind!

Hij is nu 5, net de controle achter du rug (moet bij 5 jaar, 10 en 15 geloof ik).
Alles was prima in orde.
Ben blij dat we het destijds gedaan hebben maar een leuke tijd vond ik het niet.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
We hebben de data 21 februari
Alle reacties Link kopieren
Is het verschonen in je eentje te doen ?
Ben alleenstaande dus veel van mijn ex hoef ik niet te verwachten 🤦🏽‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je zoontje een draaier is tijdens het verschonen. Als hij rustig ligt is het te doen, maar zoals ik al zei qua poepluiers wel wat lastiger.
Als hij wat bewegelijk is helpt het misschien om je zoontje een speeltje te geven, dag hielp hier.
Mijn zoontjes waren alleen 15 maanden tijdens de eerste operatie.
Hi, hier ook een zoontje met een milde vorm van hypospadie. Geopereerd rond zijn 1e jaar. Vond het heeel spannend, maar is me meegevallen. Inmiddels is hij 10 jaar. Wat me wel opvalt, is dat zijn piemeltje kleiner blijft dan gemiddeld. Onze arts heeft daar toen niks over gezegd. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
16-02-2020 23:10
Hi, hier ook een zoontje met een milde vorm van hypospadie. Geopereerd rond zijn 1e jaar. Vond het heeel spannend, maar is me meegevallen. Inmiddels is hij 10 jaar. Wat me wel opvalt, is dat zijn piemeltje kleiner blijft dan gemiddeld. Onze arts heeft daar toen niks over gezegd. Herkent iemand dit?
Ik denk dat dat alleen een vertekent beeld is...
Bij andere jongens zie je de voorhuid die eroverheen geschoven is waardoor deze optisch langer lijkt maar niet is denk ik.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
12-02-2020 11:01
Ik weet niet of je zoontje een draaier is tijdens het verschonen. Als hij rustig ligt is het te doen, maar zoals ik al zei qua poepluiers wel wat lastiger.
Als hij wat bewegelijk is helpt het misschien om je zoontje een speeltje te geven, dag hielp hier.
Mijn zoontjes waren alleen 15 maanden tijdens de eerste operatie.
Hij blijft heel vaak netjes liggen
Alle reacties Link kopieren
Ineedyourlove schreef:
16-02-2020 23:55
Ik denk dat dat alleen een vertekent beeld is...
Bij andere jongens zie je de voorhuid die eroverheen geschoven is waardoor deze optisch langer lijkt maar niet is denk ik.
Besnijden is niet altijd nodig hè. Hier als het lukt niet nodig.
Mijn zoontje is ook besneden. Het zou kunnen dat dit een vertekend beeld geeft. Als ik naar zijn broer kijk, is er wel een verschil. Maak het nog niet bespreekbaar, maar vraag me af of hij er last van heeft met voetbal/douchen. Als ik het ga bespreken geef je een kind snel een (vertekend) beeld en dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi to,

Hoe is de operatie gegaan?
Beterschap voor de kleine man!
Oké schat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven