Ouders met jongetje met hypospadie?

11-02-2020 09:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn zoontje is nu ruim 10 maand. En staat op de wachtlijst voor een operatie.
Vandaag werd ik gebeld er was een operatie uitgevallen. Of we morgen zouden kunnen komen.
Helaas gaat dat op korte termijn echt niet lukken waar ik enorm van baal!

Hebben er hier ouders ervaring met de operatie?
Wat ik begrijp duurt de operatie vaak 2 tot 3 uur.
Die week na de operatie lijkt me enorm pittig. Hij mag niet kruipen,lopen en veel bewegen.
Ik hoop heel erg dat we op korte termijn aan de beurt zijn zodat we daarna het kunnen afsluiten.
Hij heeft een milde vorm. Het gaatje zit heel iets lager en het velletje is gesplitst maar vrij veel huid wat genoeg moet zijn.
Er bestaat een kleine kans dat er geen katheter nodig is. Dat zou geweldig zijn.
Ineedyourlove schreef:
22-02-2020 10:44
Hoi to,

Hoe is de operatie gegaan?
Beterschap voor de kleine man!
Goed viel me zo mee! Duurde anderhalf tot 2 uur.
Hij kwam wel heel boos uit de narcose.
Maar was heel erg moe en overprikkelt.
Hij heeft geen pijn en is vrolijk. Alleen slapen gaat wat moeizaam en daardoor soms wat jengelig.
Daarbij komt nog dat hij wat grieperig is en doorkomende tandjes.
Maar het valt me tot nu toe best mee. Woensdag mag de katheter en het verband er af. Ben benieuwd.
Fijn te horen dat het is meegevallen TO!
Beterschap voor de kleine.
Fijn regenboogblauw dat het goed gegaan is!
Nog een dagje en dan is hij weer helemaal vrij om te bewegen en voor jou weer meer ontspannen luiers verschonen!
Ja alles gaat goed.
Heb soms alleen het idee dat de nachtluier minder vol is qua plasjes. Maar kan misschien ook komen door wat dunnere ontlasting door tandjes? Of leeftijd (bijna 1 jaar)
Fijn dat het goed gegaan is!
Woensdag de katheter eruit is ook fijn, dat is nog te overzien.

Wat ik van jullie ervaringen lees is vooral de leeftijd tussen 1 en 2 jaar, heeft iemand misschien een idee waar ik informatie kan vinden voor operatie op latere leeftijd (4-5 jaar)?
Bij mijn zoontje zijn ze er op de operatietafel achter gekomen, hij zou geholpen worden aan een te nauwe voorhuid. Er zou een besnijdenis uitgevoerd worden maar omdat ze zagen dat het plasgaatje lager zit hebben ze een plastiek uitgevoerd.
Volgens mij is de reden van de vroege leeftijd omdat ze het liefst nog niet hebben dat het kind zindelijk is en bij complicaties heb je dan meer ruimte (zoals bij mijn zoontje, die had zijn 3e operatie bij 3,5jaar).

En hoe jonger, hoe minder besef. Het is toch een gevoelig gebied, qua zindelijkheid. Maar ook op psychisch gebied, toch iets waar kinderen zich voor schamen.
Klopt, bij voorkeur tussen 12 en 18 maanden las ik.
Helaas is het bij mijn zoontje niet eerder gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven