Mode & Beauty alle pijlers

Wimperserum vergeten op vakantie

18-07-2025 23:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk een non issue maar goed: ik ben nu op vakantie en ben mijn wimperserum vergeten. Ik gebruik het nu ongeveer 3 jaar, ongeveer 1x per week. Hoe lang voordat je wimpers uit gaan vallen..? Ik verwacht dat ik 2,5e week zonder zit. Hopelijk iemand met ervaring die me meer kan vertellen :)
Nog nooit in m'n leven wimperserum gebruikt. En ik heb nog steeds wimpers.
Zonnebril ophouden, dan ziet niemand het.
Waarom zouden ze uit gaan vallen?
Maar even serieus, je wimpers vallen toch niet uit zonder serum?
Niet natuurlijk
Huh? Wimpers vallen toch niet uit omdat je geen serum gebruikt? Of is het een speciaal serum voor extentions of iets?

Kan je op de vakantiebestemming niet ergens een wimperserum kopen dan? Dan kan je dat gewoon gebruiken en hoef je niet zonder.
Dat gebeurd over precies 1 dag, 3 uur, 4 munten en 56 seconden. En nu?
O ik dacht dat je bedoelde dat je kunstwimpers hebt, die los kunnen laten.
Waarvoor dient wimperserum? Ik ken het niet.
Ik zou maar vast beginnen panikeren.
Als je wimpers echt uit zouden vallen zonder dit serum dan zou het overal ter wereld verkocht worden :lightbulb:

Je ben er in getuind. Mooi moment om te stoppen.
Als je het 3 weken niet gebruikt dan zouden er mogelijk wat lange haartjes uit kunnen vallen. En ik weet niet waar je zit maar misschien kan je daar een flesje Castorolie kopen? veel goedkoper, natuurlijker en het werkt ook.
Wimpers vallen van nature ook uit hè net als je hoofdhaar . Onderdeel van een natuurlijke cyclus .
Noem het maar een non issue, dadelijk heb je geen wimpers :P
Ik heb het ook nog nooit gebruikt en ook nog steeds wimpers.
Ik geloof ook niet dat er een levensveranderlijk effect op treedt van iets wat je 1 keer per week gebruikt en dat dan een keer niet doet.
En voor die 3 jaar dat je het serum gebruikte , had je geen wimpers?
Geen stress. Wimpers horen soms uit te vallen, dat is een natuurlijk proces. Je kan prima zonder dat serum en al helemaal op je vakantie. Geniet ervan daar!
Volgens mij is het idee van wimperserum dat je wimpers minder snel uitvallen waardoor ze uiteindelijk langer groeien dan 'normaal'. Dus opzich logisch dat als je ermee stopt deze 'te lange' wimpers alsnog uitvallen.
Maar daarmee ga je gewoon terug naar de situatie die normaal zou zijn zonder dat je het serum ooit gebruikt had, niet naar helemaal geen wimpers.
AnAppleADay schreef:
19-07-2025 08:18
Volgens mij is het idee van wimperserum dat je wimpers minder snel uitvallen waardoor ze uiteindelijk langer groeien dan 'normaal'. Dus opzich logisch dat als je ermee stopt deze 'te lange' wimpers alsnog uitvallen.
Maar daarmee ga je gewoon terug naar de situatie die normaal zou zijn zonder dat je het serum ooit gebruikt had, niet naar helemaal geen wimpers.
Ik vraag me alleen af of 1 keer per week dan wel genoeg is om dit te bewerkstelligen.
Als het al werkt.
Ik kan me niet voorstellen dat een wimperhaar vanuit het haarzakje langer door blijft groeien dan normaal omdat je er aan de buitenkant iets opsmeert.
Zijn dat een soort hormonen ofzo dan? Het groeien van haren is iets wat in je lichaam wordt geregeld, niet aan de buitenkant.
Jeusnbdhdudh schreef:
19-07-2025 00:25
Maar even serieus, je wimpers vallen toch niet uit zonder serum?

Ja maar natuurlijk wel. Ik zou een ticket boeken en naar huis vliegen om dat serum op te gaan halen. Nu, vandaag nog. En ticket terug naar vakantiebestemming natuurlijk... ;-)

Niemand die het kan opsturen naar dat hotel? Hoewel ik het echt onzin vind om je hier druk om te maken.
Als je stopt met het gebruik van een op prostaglandine gebaseerd wimperserum, kan het zijn dat je wimpers gaan uitvallen, waardoor je wimpers er dun uitzien. Omdat peptide- en vitamineserums de groeicyclus van de wimpers niet actief veranderen, leiden ze niet tot hetzelfde resultaat als je stopt ze te gebruiken.

Bron: Google
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Ik had hier nog nooit van gehoord…..
Misschien kan je ze vastlijmen :-D
AnAppleADay schreef:
19-07-2025 08:18
Exact dit, aangezien de meeste van mijn wimpers nu veel langer zijn dan normaal, verwacht ik dat er veel tegelijk zullen uitvallen. Mijn vraag was dus na hoeveel tijd dat dan gebeurt, maar vooralsnog hier geen ervaringsdeskundigen ;-) Misschien kom ik toch op tijd weer thuis en is er niks aan de hand. En anders, tja, dan wordt 't nieuwe kweken

Hoe dan ook bedankt voor het meedenken!
Dat gebeurt op dag 11 na de laatste keer dat je het gebruikt hebt. De dagen ervoor misschien enkele haartjes, maar op dag 11 valt alles wat er door die serum langer zit uit.
-Matilda- schreef:
19-07-2025 09:38
Dat gebeurt op dag 11 na de laatste keer dat je het gebruikt hebt. De dagen ervoor misschien enkele haartjes, maar op dag 11 valt alles wat er door die serum langer zit uit.
:yes: :yes:
Bekend fenomeen inderdaad. Ik heb het nooit exact bijgehouden maar denk na een paar weken?
Ik was nooit zo trouw met het serum, ook omdat het na openen maar 2 a 3 maanden houdbaar was en als je het daarna bleef gebruiken gebeurde hetzelfde als wanneer je stopte: Wimpers vielen massaal uit.

De mooie lange wimpers vond ik geweldig maar om die reden dus uiteindelijk gestopt en nu gewoon tevreden met mijn doodnormale wimpers.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven