Delicatessen Haarlem

07-09-2025 16:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga binnenkort een weekend in m'n eentje naar Haarlem. Ontbijt en lunch doe ik gewoon in de stad, maar ik vind het altijd heerlijk om her en der lekkere dingen e.d. te verzamelen en dan 's avonds in het hotel te eten, na een uitgebreid bad, filmpje erbij...

Hebben jullie leuke tips voor delicatessezaken, afhaaltentjes e.d. in het centrum? Liefst waar je wat kleinere hapjes kunt halen die goed koud te eten zijn? Ik kwam al een brood & dips box van Anne & Max tegen, empanadas bij Empanadas Maxima, Aloja Portugese voor mini quiches en pasteis de nata... zoet, hartig, mag allemaal. Bedankt vast!
Tjezus, wat vals
Geen tips, maar wat een fijn plan. Veel plezier alvast!
In het centrum: https://deslagersdochter.nl/

En net buiten het centrum, maar zeker de moeite waard. Al meerdere keren in de prijzen gevallen als delicatesse winkel: https://www.hetoudezuivelhuis.nl/

Veel plezier!!!
Op zaterdag is er markt op de Grote Markt en een wat kleinere markt op de Botermarkt. Daar is veel lekkers te vinden. Op de Grote Markt staan Empanada’s Maxima en Aloja Portugese ook. Rond de Botermarkt vind je de (eet)winkels Stach en Mabrouk, Maroosh en Syriously. In een zijstraat van de Botermarkt zit de Kaaskampanje.

Romeo’s in de Gierstraat heeft heerlijke broodjes. En in de Kruisstraat heb je de Slagersdochter, een delicatessenwinkel.
Top, dankjulliewel! Dat wordt nog lastig kiezen straks ;-D
Tjezus, wat vals
PinkUnicorn schreef:
07-09-2025 17:22
Op zaterdag is er markt op de Grote Markt en een wat kleinere markt op de Botermarkt. Daar is veel lekkers te vinden. Op de Grote Markt staan Empanada’s Maxima en Aloja Portugese ook. Rond de Botermarkt vind je de (eet)winkels Stach en Mabrouk, Maroosh en Syriously. In een zijstraat van de Botermarkt zit de Kaaskampanje.

Romeo’s in de Gierstraat heeft heerlijke broodjes. En in de Kruisstraat heb je de Slagersdochter, een delicatessenwinkel.
Precies mijn advies!
No but yeah but no but yeah but no but yeah but, Oh my god that is so unfair!
Tjonge die broodjes van Romeos zien er lekker uit zeg
Tjezus, wat vals
Wat leuk hoe je dat aanpakt en je voorpret, ik krijg ook helemaal zin in weer een weekendje weg :) veel plezier!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
07-09-2025 17:39
Wat leuk hoe je dat aanpakt en je voorpret, ik krijg ook helemaal zin in weer een weekendje weg :) veel plezier!
Ja, dat vind ik ook! Ik kreeg er zelf ook helemaal zin in. Ik woon in Haarlem, maar ga jouw aanpak zeker onthouden voor een stedentripje naar een andere stad. En met de andere maaltijden gaat het zeker ook helemaal goed komen, zoveel leuke ontbijt- en lunchtentjes in Haarlem!
Haha ik ga ook pas over twee maanden, kun je nagaan hoe lang de voorpret duurt ;-D
Tjezus, wat vals
Het is al genoemd, maar het Oude Zuivelhuis! Mijn man heeft een tijdje in Haarlem gewerkt en soms ging ik hem opzoeken puur en alleen om een paar verschillende kaasjes mee te nemen daar. Ze zijn er echt super klantvriendelijk en je kijkt je ogen er uit als kaasliefhebber :)
Mabrouk op de Botermarkt en Chocolaterie Pierre.
Het Oude Zuivelhuis gaat zeker op mijn lijstje!
Tjezus, wat vals
Cochise schreef:
07-09-2025 20:23
Mabrouk op de Botermarkt en Chocolaterie Pierre.
Pierre is wel gesloten op zondag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven