Geld & Recht alle pijlers

3 mnd zuinig aan wie doet mee

03-08-2012 19:18 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik moet 3 mnd zeer zuinig aan doen want ik moet een schuld afbetalen. Ik wil dit zsm afbetaald hebben en leef dus van 100 eet geld en 150 zakgeld komende 3 mnd.

Wie praat er mee, wil ook sparen of een keer zuinig aan doen of moet noodgedwongen zuinig aan doen.

mijn vriendin zei net nog kom we gaan wat leuks doen... en ik dacht gelijk.. ja dat kost wel geld(vaak dan)..wat drinken in de stad..even eruit ergens wat eten of lunchen of gewoon terras ofzo..

Dus .. blijf maar even thuis..tot we iets hebben gevonden wat geen of nauwelijk geld kost.

Ik weet dat je ook zelf dingen kan mee nemen door bvb te picknicken etc.. maar goed daar heb ik ook niet echt zin in.

Wie doet praat er mee.. en vind jij 250 euro veel of weinig om alles van te doen in de maand..

groetjes
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 augustus 2012 @ 20:51:

[...]

Zijn er echt mensen die iedere maand kleding kopen?Ikzelf niet. Het is maar wat ik tegenkom bij de kringloop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:mimootje schreef op 03 augustus 2012 @ 23:47:

Ik probeer voor 80 euro per week boodschappen te doen voor 5 personen ( incl. 2 veel etende pubers ;) 2 honden, 3 ratten en een konijn.

Lukt soms wel, soms niet.

Wij gaan naar de Aldi en de AH maar zoon merkte laatst op dat venz hagelslag goedkoper is dan AH eigen merk!

Dus ook goed naar de kilo prijzen kijken.Het is inderdaad mogelijk om voor ¤2,50 per persoon te leven per dag. alleen als je dus met meerdere bent. minimaal 4 personen ongeveer. Ik ben alleen en dat gaat me dus niet lukken. Ik weet het niks met het topic te maken maar wilde het even zeggen
Ik doe met je mee.]!

Ik heb mezelf ook een budget gegeven voor leuke dingen. Heb veel dure sociale verplichtingen tegenover (verjaardagsetentjes, bbq's, vakantieweek, eigen verjaardag vieren, heel duur vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft etc.).

Om te beginnen maar eens geen kleding, boeken, cd's en dvd's kopen!
Kleding en laarzen bij de kringloop (heb je ook meteen iets waar niet heel nederland mee rondloopt).

Inderdaad eten plannen, hier een niet etertje van groente dus dat vergt een beetje creativiteit.

Maak van je lunch een feestje, dan ben je niet geneigd om iets anders te kopen.

Voorbeeldje:

Lunch boterhammen met kaas (van tevoren ingevroren vanwege gemak en elke dag heerlijk vers brood) met iets extras in een bakje (sandwichspread om erop te smeren of augurk schijfjes), spiesje van mini mozarella balletjes met kerstomaatjes om en om.

De kerstomaatjes die over zijn en de mini mozarella balletjes die over zijn kan je weer gebruiken in een salade of op een goedkope margerita pizza (koop altijd zo'n pak met drie basic pizza's en beleg die met lekker dingen).

Voor spaghettisaus koop ik vaak bloemkool of pompoen of courgette (net wat er in de aanbieding is), gooi het door de hakker en mix het met gehakt. Dat bak ik rul aan en dan gaat er de saus doorheen (van die tomaten pasta en verse tomaten), kost weinig en vinden de kinderen (en wij) heerlijk.

Van de week courgette gehaktballen gemaakt, zelfde als hierboven, ook nog een gesnipperd uitje erdoor, wat paneermeel en een eitje, heerlijk.

Of kleine gehaktballetjes maken en daar een fijngehakte ui, zongedroogde tomaat (potje 1.29 Lidl, doe je best een tijdje mee en de olie is heerlijk als dressing), ei, beetje paneer en wat spekkruiden. Aanbraden, deel gebruiken bij aardappelen, of in saus bij pasta, de rest invriezen en gebruiken om je lunches op te leuken.

En persoonlijk ga ik liever met een 2 euro flesje wijn in de tuin zitten, dan voor diezelfde 2 euro een lullig glaasje cola te krijgen op een terasje.

Ruil tijdschriften met vriendinnen. Ga door je klerenkasten en marktplaats wat je niet meer aandoet. Zelfde met boeken, zet ze op bol.

Kijk naar je wereldgerechten en kijk of je ze ook met iets anders kunt maken. Als er staat dat iets met kip moet dan mag het best met iets anders gemaakt worden. Gewoon creatief zijn.
Eddie, amerikaanse bbq een idee voor je verjaardag? Nodig je iedereen uit met de vermelding dat je geen kado hoeft, maar een lekker flesje wijn en hun eigen sterrecept uitgevoerd zal heel welkom zijn?
@Astrid: Persoonlijk zou ik dat een prima idee vinden! Al vind ik dit moeilijk om voor te stellen aangezien dit niet gebruikelijk is. Bijna iedereen heeft een goede baan en idem salaris. Dure etentjes en veelvoudig terrasbezoek lijkt wel een beetje de norm te zijn. Ik ben misschien ook wel te onzeker om zoiets voor te stellen. Al heb je helemaal gelijk! Wat ik wel ga doen is zelf budgethapjes maken en alle bier- en wijnaanbiedingen in de gaten houden, zodat de kosten nog enigszins beperkt blijven.
Wat een verwende mensen hier. Ik moet het doen met 20 euro leefgeld in de week. 80 euro per maand dus. Daar moet ik mee eten, kleren kopen, verzorgingsdingen en leuke dingen doen.

Ik zou heel blij zijn als ik 250 euro per maand had.
quote:prinses30 schreef op 03 augustus 2012 @ 21:15:

[...]

Hahahahahahahahahaha.

Vind je dat echt zo raar?

Ja, dat vind ik raar. Als je iedere maand kleding koopt heb je zoveel dat je veel ervan niet eens draagt. Dat kan niet anders.

Nu heb ik er geen geld voor, maar toe ik nog werkte kocht ik zeker niet iedere maand kleding.
Ik doe ook mee!Ik heb net een huis gekocht en over 3 weken de sleutel en moet straks echt alles alleen aan t huis uitgeven.De komende tijd dus geen kleding en andere luxedingen!Op t terras met vriendinnen blijf ik wel doen anders verstop je jezelf zo weer!Maar uit eten gaan kan gewoon dan ff niet!(of iemand moet t voor me betalen)
quote:zwerveruitkering schreef op 04 augustus 2012 @ 07:58:

Wat een verwende mensen hier. Ik moet het doen met 20 euro leefgeld in de week. 80 euro per maand dus. Daar moet ik mee eten, kleren kopen, verzorgingsdingen en leuke dingen doen.

Ik zou heel blij zijn als ik 250 euro per maand had.Dat jij zo weinig te besteden hebt, wil nog niet zeggen dat de rest verwend is hoor.
quote:Cici25 schreef op 04 augustus 2012 @ 09:11:

[...]

Dat jij zo weinig te besteden hebt, wil nog niet zeggen dat de rest verwend is hoor.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 augustus 2012 @ 08:13:

[...]

Ja, dat vind ik raar. Als je iedere maand kleding koopt heb je zoveel dat je veel ervan niet eens draagt. Dat kan niet anders.

Nu heb ik er geen geld voor, maar toe ik nog werkte kocht ik zeker niet iedere maand kleding.Het één draag ik vaker dan het ander ja. Maar ik vind het dan ook heerlijk om te shoppen. En ik hou ervan om te kunnen kiezen ipv telkens hetzelfde aan te moeten trekken.
quote:Cici25 schreef op 04 augustus 2012 @ 09:11:

[...]

Dat jij zo weinig te besteden hebt, wil nog niet zeggen dat de rest verwend is hoor.+1
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik kan (financieel gezien) wel maandelijks kleding kopen, maar het komt er niet vaak van (vanwege tijd) om te kunnen shoppen.

Mezelf kennende, als ik kleding ga shoppen, kan ik uren slenteren (vrije tijd is mijn situatie ook luxe)

Online bestellen doe ik niet aan omdat ik de kleding wil passen.

BTW, ik heb dit jaar al meer aan gadgets besteed dan aan kleding.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 augustus 2012 @ 08:13:

[...]

Nu heb ik er geen geld voor, maar toe ik nog werkte kocht ik zeker niet iedere maand kleding.Natuurlijk niet,als je elke maand drie dingen koopt, zijn dat er 36 paar jaar. Dat is 1 nieuw kledingstuk per 1,5 week en de rest kun je gewoon de kleren aan die je al had.
quote:zwerveruitkering schreef op 04 augustus 2012 @ 07:58:

Ik zou heel blij zijn als ik 250 euro per maand had.Waarom is iemand die hard werkt voor zijn geld verwend?
als ik lekker wil bijkletsen met een vriendin gaan we gewoon gezellig thuis een wijntje of biertje drinken. lekker wat toastjes of stokbroodje erbij en helemaal gezellig. en voor het geld wat dat kost kun je amper allebei 2 drankjes op een terrasje bestellen, laat staan nog een hapje erbij. nu hebben we allebei de luxe van een tuin en/of dakterras, dus met mooi weer is het goed vertoeven. maar dan nog, terrasje pakken als t geld er niet is doe ik liever niet.

verzorgingsproducten koop ik eigenlijk alleen maar in de aanbieding bij action of kruidvat. en sla dan dus meteen voor een paar maanden in. maar op 3 maanden gezien heb je daar niet zo heeeel veel aan.

kleding idd ff laten voor 3 maanden. hooguit het absoluut noodzakelijke...

de stad ingaan niet met de auto doen. ik ga ook altijd naar rotterdam met de metro. zet ik mn auto neer bij het metrostation (dus buiten de stad) en ga dan verder met ov. tenminste niet 4 euro nogwat per uur om te parkeren plus ik kan elk gewenste metro weer instappen om weer naar huis te gaan ipv de hele stad weer doorlopen naar de parkeergarage.

succes in ieder geval!
quote:pearle schreef op 05 augustus 2012 @ 09:06:

[...]

Waarom is iemand die hard werkt voor zijn geld verwend?

Waarom nu weer hard werken met hoge verdiensten associeren?

Alsof iemand met een laag loon niet hard zou werken voor zijn geld?

Er zijn er zoveel die keihard werken, die het wel verdienen, maar het níet krijgen.
quote:vivameid27 schreef op 03 augustus 2012 @ 19:40:

[...]

ik heb nu al 250 pm... moet nog is 100 over daarnaast.. bedoel je met 150 per maand alles doen..

jongens het is niet zo dat ik zoveel broodjes eet.. maar als je ergens heen gaat ben je zo 10 of 20 euro kwijt aan niks.. parkeren vorige week was ook 10 euro in rdam.. uh.. wat eten met voorgerecht en nagerecht was 20 euro..

Ik wil natuurlijk niet elk weekend alleen in me huisje zitten.. wil ook nog wel ergens naartoe..

dan ga je toch met de fiets of Ov, en dan neem je een zak broodjes mee met iets lekkers erop, of van die zachte bolletjes en een blikje knakworsten, een flesje water of pakje drinken,

dingen gaan doen die geen of weinig geld kosten (naar het bos of strand, tijdschriften lezen in de bieb, naar het filmhuis, weet ik veel)

klaar is klara.

oww en die auto, heb je die echt nodig? ik heb geen auto maar een brommertje omdat ik hem eigenlijk niet nodig heb. voor mijn werk is het eerder onhandig (centrum) dus vind ik het zonde.

wees daar eens eerlijk over tegen jezelf, het scheelt een hoop.

voor de momenten dat ik hem wel nodig heb maak ik sinds kort gebruik van Greenwheels, een topuitvinding vind ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven