Geld & Recht alle pijlers

Aanvullende uitkering, eigen bijdrage kinderopvang?

02-09-2012 22:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb een Kleine aanvullende uitkering van wwb. Laatst was ik bi de gemeente om wat belastingdingen na te vragen.

De vrouw met wie ik sprak, schrok dat ik elke maand een bijdrage heb van ongeveer 100 euro aan de kinderopvang bso voor mijn zoon.

Zij zegt als je in een uitkering zit of aanvullende uitkering.. ( werk en de rest word ik aangevuld volgens de norm) dat ik dus eigenlijk niks hoef te betalen?

Weten jullie er iets meer van? Sowieso morgen de belastingtelefoon eens even bellen...

Wie zit in dezelfde situatie?

Groetjes femme
Meestal is het uurtarief van de BSO hoger dan wat de belastingdienst maximaal vergoedt.
Niks zelf betalen klopt niet, dat zou lekker zijn voor mensen die wel een minimum inkomen hebben zonder aanvulling wwb

Ze betalen een deel.

Je blijft een eigen bijdrage houden.

bron :kennis in vergelijkbare situatie

En ze gaan uit van het uur tarief welke de belasting ook hanteert.
Iedereen betaald toch tenminste een derde zelf?
Lilith75, dat dacht ik dus ook! Vandaar dat ik het even navraag..
Maar nu is de belastingdienst een paar keer 'vergeten' de kinderovang te betalen kwam op code 2 uit dus moest opnieuw mijn rekeningnummer geven.

Vorige maand kwam ik op bijbetalen 0 uit dus dacht huh? En nu kreeg ik ineenkeer een factuur waarover bedragen stonden waarop ik uit kon maken dat die maanden geen bijdrage ban belastingdienst naar de kinderopvang is gegaan...
quote:Suze02 schreef op 02 september 2012 @ 22:23:

Iedereen betaald toch tenminste een derde zelf?

Nee, vanuit de gemeente zijn er diverse aanvullende potjes beschikbaar.

Ik kreeg toen ik nog studeerde van de gemeente ook nog eens een leuk bedrag terug elke maand.
quote:Femme2 schreef op 02 september 2012 @ 22:27:

Maar nu is de belastingdienst een paar keer 'vergeten' de kinderovang te betalen kwam op code 2 uit dus moest opnieuw mijn rekeningnummer geven.

Vorige maand kwam ik op bijbetalen 0 uit dus dacht huh? En nu kreeg ik ineenkeer een factuur waarover bedragen stonden waarop ik uit kon maken dat die maanden geen bijdrage ban belastingdienst naar de kinderopvang is gegaan...

Dit heb ik zelf eens gehad, is uiteindelijk allemaal goedgekomen, en heb toen mijn toeslag met terugwerkende kracht gehad.....gaan wel minstens 2 maanden overheen.

Helene denk je niet dat dit per gemeente verschilt?
Sja lullig want er ligt een brief op de mat dat het bedrag nu naar een incasso bureau gaat...terwijl ik dacht dat het goed zat omdat de vorige factuur op 0 uitkwam met bijbetalen een maand terug... hoe kan dat nou?

Maar alles is eigen verantwoording natuurlijk, morgen maar eens even navragen...
quote:helene31 schreef op 02 september 2012 @ 22:27:

[...]

Nee, vanuit de gemeente zijn er diverse aanvullende potjes beschikbaar.

Ik kreeg toen ik nog studeerde van de gemeente ook nog eens een leuk bedrag terug elke maand.

Vind dat toch vreemd hoor, ik verdien geen vetpot net boven bijstand .....niet mijn kopje thee hoor, maar ben bijna achterlijk dat ik er niet onder ga zitten om iig opvangkosten te drukken.

Ik kan dit niet geloven hoor, gratis opvang als je aanvullende wwb hebt.
Femme neem contact op met de administratie van de opvang en leg de situatie uit.

Ik heb sowieso nooit de toeslag over laten maken naar de opvang.

Ik ontving ineens geen toeslag meer( ook code 2, vreemd want mijn rekening nr hadden ze al jaren)

Had spaargeld dus kon de opvang gelukkig gewoon betalen, maar een gedoe was het wel.
Als alleenstaande, werkende ouder krijg je een aanvulling (als je onder een bepaald salaris verdiend). Volgens mij doet de BD dit zelf en hoef je het niet aan te vragen.
quote:Lilith75 schreef op 02 september 2012 @ 22:31:

[...]

Helene denk je niet dat dit per gemeente verschilt?

Weet ik wel zeker. Maar het kan dus wel: extra toeslag via de gemeente.

Of je dan helemaal op nul uit kunt komen weet ik niet.

Ook vind ik het vreemd dat er dan kennelijk verschil is tussen verschillende werkende minima.
@ lilitth, ik dacht dus, laat het gelijk naar hun overmaken net als de huurtoeslag, geen omkijken ernaar, lekker makkelijk...

Maar ik kan idd dan ook niet zien of het werkelijk ontvangen was en dat zag ik nu dus ineens via mijn toeslagen.nl....3 keer code 2!

Heel raar want heb wel 3x aan de belastingdienst het rekeningnummer doorgegeven, echt vervelend..
Femme, ik laat juist omdat er best wel eea mis gaat bij de belasting mijn toeslagen op mijn rekening storten voor het overzicht.

Bellen met de belasting ook zoiets als je 3x belt met dezelfde vraag krijg je 3 andere antwoorden....( uitzonderingen daargelaten)
Als je werkt en daarom de KOV nodig hebt, kun je je eigen bijdrage terugkrijgen bij je gemeente (bij ons tenminste wel).

Vraag bij je consulent wie de contactpersoon van de KOV van de gemeente is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven