Geld & Recht alle pijlers

Abbonement en incasso

25-11-2010 15:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben afgelopen voorjaar verhuisd en ik en mijn ex hadden een abbonement op een tv gids. Paar jaar geleden is die relatie uitgegaan en ik ontving nog steeds die gids op zijn naam en ik betaalde deze. Heb een keer naamswijziging doorgegeven maar dat is nooit gebeurd dus maar gelaten.

Dit voorjaar ben ik verhuisd en begin zomer adreswijziging doorgegeven, geen reactie op gekregen. Nog een keer een wijziging doorgegeven. Geen reactie.

Vorige week ontving ik een brief aan iemand anders geadresseerd met welkom abbonee van deze zelfde tv gids. Dus ik maar eens gebeld en bovenstaande uitgelegd. Nieuw abbonement van degene die niet op mijn adres woont en die ik niet ken is eruit gehaald.

Echter het abbonement op het oude adres bleek dat daar een incassoprocedure voor heeft gelopen. De rekening had in juli betaald moeten zijn maar die desbetreffende bankrekening heb ik opgezegd. Tot november hebben ze de gids gestuurd!! Ik geef aan dat ik meerdere emails heb gestuurd via hun site en ontzettend vriendelijke "ahum" dame aan de tel zegt dat deze niet ontvangen zijn en dat dit erg vreemd is want ze ontvangen die altijd. En hun administratie is tip top in orde. Oh ja vandaar dat ik een nieuwe abbonement ontvang van iemand die ik niet ken!! Was niet hun schuld, had de aanvrager verkeerd ingevuld..

De vrouw aan de telefoon gaf aan dat de zaak is gesloten en dat ex als wanbetaler te boek staat bij de tvgids. Kan dit verder nog consequenties hebben voor hem? We zijn niet meer on speaking terms maar dadelijk heeft hij allerlei incassokosten voor iets wat dus niet zijn schuld is en dat zou ik ook niet willen.
Voor dit soort kosten die niet voldaan worden kan geen BKR notering oid volgen dus zolang ex geen tvgids wil is er geen probleem. Heb je de correspondentie bewaard met de adreswijziging ed? In dat geval sta je nl altijd sterker en kan je nog je gelijk halen! Maar voor nu, zolang zij verder niets incasseren en ex geen tv gids wenst is er niets meer aan de hand.
quote:Nic1983 schreef op 25 november 2010 @ 17:08:

Voor dit soort kosten die niet voldaan worden kan geen BKR notering oid volgen dus zolang ex geen tvgids wil is er geen probleem. Heb je de correspondentie bewaard met de adreswijziging ed? In dat geval sta je nl altijd sterker en kan je nog je gelijk halen! Maar voor nu, zolang zij verder niets incasseren en ex geen tv gids wenst is er niets meer aan de hand.

Ja geen bkr notering echter wel opvraagbaar bij Experian, dit bedrijf verzamelt gegevens van deurwaarders,incassobureaus etc.

Veel kredietverstrekkers checken heel vaak iemand bij Experian.

Als je moeite wilt doen, onderstaande zou je nog kunnen proberen:

Heb je de e-mails nog die je verzonden hebt? Zo ja, printen, begeleidende brief erbij en melden dat dit niet acceptabel is.

Oh ja, wel aangetekend versturen.

Een e-mail is tegenwoordig ook een wettig middel om op te zeggen of over te zetten op een andere naam, check wel even de voorwaarden. Soms moet je schriftelijk opzeggen.
Nee helaas niet. Ik heb dit ingevuld via een formulier op hun website waar ik dus geen bevestiging van heb gehad. Ik kan dus ook niet aantonen dat ik die emails heb verstuurd.
quote:cats02 schreef op 25 november 2010 @ 17:59:

Nee helaas niet. Ik heb dit ingevuld via een formulier op hun website waar ik dus geen bevestiging van heb gehad. Ik kan dus ook niet aantonen dat ik die emails heb verstuurd.

Ah dat is een stuk ingewikkelder inderdaad, je zou nog kunnen proberen om een brief te schrijven waarin je aangeeft dat je bent verhuisd en dat je tijdig alles hebt doorgegeven.

Nogmaals aangeven dat je al een incident op je eigen nieuwe adres hebt meegemaakt en dat je eigenlijk al niet meer kunt vertrouwen op hoe zij de administratie afhandelen.

Misschien heb je mazzel!
quote:Medatative_rose schreef op 25 november 2010 @ 17:39:

[...]

Ja geen bkr notering echter wel opvraagbaar bij Experian, dit bedrijf verzamelt gegevens van deurwaarders,incassobureaus etc.

Veel kredietverstrekkers checken heel vaak iemand bij Experian.

.Maar dan moet (volgens mij) de betreffende persoon hierover eerst worden geinformeerd. En registreren zij niet vm op adres? En ex is hierop al niet meer woonachtig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven