Geld & Recht alle pijlers

Advies gevraagd over mijn uitvaartverzekering

27-03-2011 15:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in dubio over mijn uitvaartverzekering bij ASR verzekeringen.

Mijn man en ik zijn op dit moment verzekerd voor een bedrag van ongeveer ¤ 5500,- per persoon.

Het is een uitvaartgeldverzekering + winstdeling.

De verzekering word om de 5 jaar automatisch verhoogd met 25%, zonder gezondheidsvragen etc.

We moeten tot 2021 premie betalen, dus nog tien jaar.

We betalen nu een premie van ¤ 72,00 per kwartaal voor beiden.

Maar vanaf 1 april wordt de verzekering weer verhoogd met 25% en gaan we ¤ 118,- per kwartaal betalen, dat vind ik erg veel geld, en daarom twijfel ik nu heel erg over om de verhoging te gaan betalen.

Ik wil eigenlijk liever de premie houden zoals het nu is, maar ben dan weer bang dat we straks onderverzekerd zijn in de toekomst.

Wat raden jullie mij aan?

Alle tips zijn welkom
Ik ben verzekerd bij Dela. Ik ben dan in de basis verzekerd en daarnaast iets van 5000 euro voor eventuele overige kosten.

Mijn man die recent is overleden had hetzelfde pakket en 3000 euro extra.

Hij betaalde iets van 120 euro per jaar en dan tot zijn 65ste als hij dat gehaald had.

Hieruit vergoed zijn: de rouwkaarten met postzegels, de aula, het crematorium (zaalhuur en graf), rouwcentrum, koekjes en cake bij de begrafenis, de kist, de bedankkaartjes met postzegels, het rouwvervoer, de akte van overlijden graf voor 15 jaar. Ik krijg nu nog iets van 2500 euro van de Dela die over is van de 3000 die hij extra was verzekerd. Hier kan ik zijn bloemen zeg maar van doen en een mooie steen.

Ik ben tevreden over de Dela en ben erg blij dat we deze verzekering hebben afgesloten. Het is alleen erg spijtig dat we er al zo snel gebruik van hebben moeten maken.
ik ben niet verzekerd.

mijn ouders hebben destijds wel voor alle kids betaald, ergens staat wel een bedragje.

daarnaast heb ik een redelijk hoge levensverzekering afgesloten voor mijn kids, kan er makkelijk vanaf.

en ik kan evt zo bij hun papa in het graf, is 2 persoons, passen ze de steen een beetje aan en klaar.
wij slapen nooit.
@ibi, voor het plaatsen van de steen moet je ook een vergunning aanvragen, kostte mij 225 euro. je moet dan een tekening opsturen ter goedkeuring.

onderhoud begraafplaats, voor mij 175 euro per jaar. je kan het ook in 1 keer afkopen.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 29 maart 2011 @ 21:22:

@ibi, voor het plaatsen van de steen moet je ook een vergunning aanvragen, kostte mij 225 euro. je moet dan een tekening opsturen ter goedkeuring.

onderhoud begraafplaats, voor mij 175 euro per jaar. je kan het ook in 1 keer afkopen.

Misschien is dat per gemeente/begraafplaats verschillend want mijn man ligt daar waar mijn moeder ook ligt en wij hebben geen vergunning moeten aanvragen en ook geen tekening ter goedkeuring. Onderhoud van het graf is daar ook niet verplicht en aangezien ik regelmatig ga zal ik dat dan ook niet doen.

Wel bedankt voor je tips. Trouwens zou ik nog meer dan genoeg hebben om dit alsnog te betalen hoor gelukkig mocht de regeling in die paar jaar helemaal veranderd zijn wat natuurlijk altijd kan.
@ibi,

Jouw man betaalde ongeveer ¤120,- per jaar.

Mag ik jouw vragen wat jij nu betaald per jaar?

Dan kan ik dat een beetje met mijn verzekering vergelijken.

@valentinamaria, jij bent dan wel niet verzekerd voor een uitvaart, maar wel weer op een andere manier, zodat jouw kinderen niet voor de kosten komen te staan straks.

Dat is ook wat ik wil voor onze zoon, daarom wil ik dat we goed verzekerd zijn.
Ik vind een uitvaartverzekering in verhouding tot een levensverzekering eigenlijk erg duur. Zo'n uitvaartverzekering kost, als ik het een beetje hier lees, snel zo'n 200 euro per jaar aan premie. En daarvan kun je de begrafeniskosten betalen, zeg zo'n 10.000 euro.

Vriend en ik hebben beiden een levensverzekering afgesloten bij onze hypotheek. Die keert voor 25 euro per maand 3 ton uit bij het overlijden van één van ons.
@ibi, die 175 euro vraagt de gemeente voor het kerkhof op zich, grasmaaien enzo.

het graf onderhouden doen ze echt niet.
wij slapen nooit.
@dark, dan kun je ook een partner en kind polis nemen.
wij slapen nooit.
maar mijn man schijnt dan ook op 1 van de duurste begraafplaatsen in NL te liggen. daar zit veel verschil in.

ik moet dus 20 jaar lang die 175 euro p j betalen.

en ik had al 1300 betaald voor de plek.

niet dat ik het erg vind, t is een fijne plek om heen te gaan.

dus das ook wel iets om mee te nemen, waar je begraven wilt worden, kan voor veel extra kosten zorgen.

maar begraven buiten je eigen gemeente vergoedt geen enkele verzekering.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 30 maart 2011 @ 15:06:

maar begraven buiten je eigen gemeente vergoedt geen enkele verzekering.

Niet waar hoor. Ik moest 2 euro extra betalen omdat ik hem in een andere gemeente heb laten begraven.

Ik betaal zo rond de 150 per jaar. Maar dan wel vanaf mijn 18 de daar al verzekerd.
Wij hebben de afgelopen 5 jaar ¤ 146,- per jaar per persoon betaald,dus dat komt wel ongeveer overeen met jouw ibi.

De jaren daarvoor hebben we minder betaald.

Zoals ik al had gezegd gaat deze verzekering elke 5 jaar omhoog. Dus ik heb elke 5 jaar een ander bedrag betaald.

Nu gaat die ¤146,- natuurlijk weer omhoog omdat er weer 5 jaren voorbij zijn.

We gaan nu de komende 5 jaar rond de ¤ 15,- per maand meer betalen voor beiden.

Het is bij ons ook nog eens zo dat mijn man meer premie betaald dan ikzelf, omdat hij helemaal van ¤ 0,- af moest beginnen met betalen.

Bij mij hadden mijn ouders destijds al een aantal jaren betaald.

Dat is wel jammer anders hadden we nu natuurlijk goedkoper uitgeweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven