Geld & Recht alle pijlers

AH Bonuskaart

18-09-2013 13:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor het eerst een Bonuskaart van de AH ontvangen. Ik kreeg een kaart en twee van die dingen om aan je sleutelbos te hangen. Misschien een stomme vraag maar geldt dat als 1 nummer en maakt het niet uit welke je gebruikt?
Nee, maakt niet uit....
En ja stomme vraag
Gebruik gewoon dat ding dat je aan je sleutelbos hangt. Scheelt weer een pasje in je portemonnee.
Die andere kun je aan een eventuele partner geven.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En wat als het wel verschillende pasjes waren? Het gaat toch om korting?

Of kan je er tegenwoordig ook dingen op sparen ofzo?
Je kunt niks sparen, maar ze houden precies bij wat je koopt, zodat ze een profiel kunnen maken van de mensen: bij welke AH ze kopen, hoe vaak, welke producten.

Dan kunnen ze daar hun marketing op aanpassen.

En omdat ze verwachten dat jij je andere pas geeft aan een familielid of zelf gebruikt, kunnen ze met hetzelfde nummer goed zien waar jullie geld aan uitgeven.
Occam's razor
quote:annapalona schreef op 18 september 2013 @ 15:08:

En wat als het wel verschillende pasjes waren? Het gaat toch om korting?

Of kan je er tegenwoordig ook dingen op sparen ofzo?Je kunt je airmilesnummer er aan laten koppelen, dan hoef je alleen maar met je bonuskaart te wapperen bij de kassa en worden je airmiles toch bijgeschreven.
quote:Debora schreef op 18 september 2013 @ 15:31:

Je kunt niks sparen, maar ze houden precies bij wat je koopt, zodat ze een profiel kunnen maken van de mensen: bij welke AH ze kopen, hoe vaak, welke producten.

Dan kunnen ze daar hun marketing op aanpassen.

En omdat ze verwachten dat jij je andere pas geeft aan een familielid of zelf gebruikt, kunnen ze met hetzelfde nummer goed zien waar jullie geld aan uitgeven.Daarom heb ik al sinds het begin een kaart met een verzonnen niet bestaan adres
quote:Chartreuse schreef op 18 september 2013 @ 15:33:

[...]

Je kunt je airmilesnummer er aan laten koppelen, dan hoef je alleen maar met je bonuskaart te wapperen bij de kassa en worden je airmiles toch bijgeschreven.Aha, ja dat heb ik niet inderdaad.
Wanneer je met zo'n zelfscanner aan de gang gaat, heb je bij mijn locatie een Bonuskaart nodig, om af te rekenen en uit de winkel te kunnen. Vind hier zo'n wantrouwen uit spreken, bij de Jumbo is dit niet, doen ze heel soms een steekproef. Veel beter en klantvriendelijker systeem.
quote:noah88 schreef op 18 september 2013 @ 15:46:

Wanneer je met zo'n zelfscanner aan de gang gaat, heb je bij mijn locatie een Bonuskaart nodig, om af te rekenen en uit de winkel te kunnen. Vind hier zo'n wantrouwen uit spreken, bij de Jumbo is dit niet, doen ze heel soms een steekproef. Veel beter en klantvriendelijker systeem.Wantrouwen? De meeste bonuskaarten staan niet op naam/adres geregistreerd. Kaart is alleen om te zien wat een klant koopt. Steekproeven vinden ook bij AH plaats. Gaat er een rode lamp bij zelfscankassa knipperen en wordt alles gecontroleerd...
Voordeel van die kaartjes aan de sleutelbos... Ben mijn sleutels een keer verloren. Zijn thuisbezorgd aan de hand van mijn adres gegevens. Vinder had de bos bij AH afgegeven :-)
Dank voor de antwoorden.

Je kunt bepaalde bonusproducten toch ook alleen maar met zo'n bonuskaart kopen?
Ik ruil altijd met een vriendin (steeds een andere) om de 3 maanden van bonuskaart. Ik hoop maar dat ze bij de Appie denken dat wij vaak verhuizen.
Maar wat is er vervelend aan dat AH/marketingbedrijf weet wat de klanten kopen/klantenprofiel in beeld kunnen brengen? Juist handig toch, lijkt me?
Maakt mij ook echt niet uit hoor, dat Appie weet dat ik dol ben op verse groene pesto en Arizona icetea... Ik ontvang geen extra reclame, ik koop niets dat ik niet wil en deze informatie is nou niet bepaald geheim te noemen.
Of handig dat zowel de chips als de cola tegelijk in de bonusaanbieding komen. Of de thee en de koekjes.
Wat ze er ook mee doen is locatieprofielen maken: dus in de AH in de binnenstad staat meer studentenvoedsel, en in de buitenwijken juist meer luiers en babyvoeding. Ik vind het wel logisch, eigenlijk. En ze kijken naar welke wijken meer reclame kunnen krijgen, omdat daar weinig mensen bij AH kopen, enzo. Mwoah. Niet zo veel problemen mee.
quote:minnimouse schreef op 18 september 2013 @ 16:41:

Dank voor de antwoorden.

Je kunt bepaalde bonusproducten toch ook alleen maar met zo'n bonuskaart kopen?De spullen kan je altijd kopen, maar de kortingen krijg je alleen met de bonuskaart.
Ik zeg altijd dat ik m vergeten ben en dan krijg ik de korting ook. We hebben wel een bonuskaart overigens, maar die 9 vd 10 keer bij vriend in zijn portemonnee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven