Geld & Recht alle pijlers

aldi/lidl versus 'gewone' supermarkt

31-07-2011 10:17 99 berichten
ik wil de zoveelste poging doen om wat goedkoper boodschappen te doen.

Ben een Aldi fan, maar aangezien ze daar niet alles hebben

ga ik vaak ook daarna nog naar een 'gewone' supermarkt.

Daar zit het hem dus net denk ik. bij de Aldi neem je (ik althans) altijd veel meer mee dan je van plan was. het kost geen drol, ze hebben lekkere dingen enz.

van de andere kant: spullen bij de Aldi kosten wel veel minder dan in de gewone supermarkt. (althans dat zou je denken. ik twijfel inmiddels of dat nog zo is. de gebroeders Albrecht zijn tenslotte ook niet helemaal op hun achterhoofd gevallen )

ik besef dat dit de zoveelste topic is over boodschappen enz, maar graag jullie visie/tips hoe ik wat goedkoper boodschappen kan doen...
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 11:51:

[...]

Nope.

helemaal niet. Daar heb ik geen last (meer) van.

D'r zit alleen een hoog "ja maar" gehalte in de berichten. En een "ja maar" antwoord is in mijn ogen een "nee want...." antwoord.

Kortom, waarom nog energie stoppen in een vraag, als mensen antwoorden met "nee, want...."Idd, waarom dan een topic openen?
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 11:41:

[...]

daar hebben ze hele leuke dingen voor uitgevonden. Dat noemen ze kookboeken, en anders is google nog altijd je vriendje.Pannenkoeken gemaakt van kant en klaar zakjes van de Aldi zijn erg lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb schreef op 31 juli 2011 @ 12:29:

[...]

Pannenkoeken gemaakt van kant en klaar zakjes van de Aldi zijn erg lekker hoor.

helemaal off-topic

wist je dat ik het nog nooit gered heb om ook maar één keer fatsoenlijke pannenkoeken te bakken van kant en klaar pannenkoeken mix? Gekmakend is dat.

gewoon pannenkoeken van het meest goedkope meel met eieren en melk is geen probleem maar pannenkoekenmix... ARGGGggggg
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:emaille schreef op 31 juli 2011 @ 10:24:

[...]

wcpapier en wasmiddelen zijn toch echt zeker de helft goedkoper bij de Lidl hoor, en nog als beste getest ook! En kaas en melk zeker weten ook goedkoper.Dat soort dingen zijn van de ES net zo goedkoop.
quote:superstar_2 schreef op 31 juli 2011 @ 12:17:

O even een vraagje tussendoor,scheelt weer een topic openen

Ik heb hier zo'n rond Turks brood liggen kan ik die zo met wat salami en kaas in de oven doen?

En moet ik hem in het geheel in de oven doen of kan dat ook door de helft want ik zie mezelf nog niet in mijn eentje zo'n heel brood naar binnen werken..

geheel in oven doen en mij vragen of ik de helft op kom eten

bedankt voor jullie tips!

ik ben er wel uit. en ik kan idd. gewoon naar de Aldi,

maar dan de extra dingen die ik niet echt nodig heb laten staan.

en alleen maar naar de andere winkel als ik ECHT iets nodig heb.

oww en ik denk dat ik ook niet naar de winkel moet gaan als ik 1 of 2 dingen nodig heb...

Jojanneke je had eigenlijk gewoon gelijk, ik was me er van bewust maar kon het niet laten......dus jij ook bedankt voor je reactie :-)
quote:isolde55 schreef op 31 juli 2011 @ 12:46:

[...]

Dat soort dingen zijn van de ES net zo goedkoop.Absoluut zeker weten van niet, laat staan dat het dezelfde kwaliteit is.
quote:Missphoebe schreef op 31 juli 2011 @ 12:46:

[...]

Jojanneke je had eigenlijk gewoon gelijk, ik was me er van bewust maar kon het niet laten......dus jij ook bedankt voor je reactie :-)

Ik hoop dat het er niet al te "snibbig" uitkwam.

Ik zit al jaaaaaaren bij een online consumindergroep, en daar hebben we regelmatig dit soort conversaties.

Ik heb er alle vertrouwen in dat jij slim genoeg bent om het merendeel van de dingen zelf wel te verzinnen, van hoe het goedkoper kan, het is alleen de uitvoering he?

en dan komen de "ja-maren" om de hoek

succes ermee!
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Het broodje smaakt heerlijk.

Hollandse kaas met Spaanse salami op een Turks broodje hoe multiculti wil je het hebben.
Ik vind het ook altijd heel leuk om in het buitenland (Belgie, Frankrijk, Itralie, Griekenland) naar de Lidl te gaan. Los van het vaste assortiment hebben ze dan ook lokaal assortiment. Geweldig!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 31 juli 2011 @ 13:39:

Ik vind het ook altijd heel leuk om in het buitenland (Belgie, Frankrijk, Itralie, Griekenland) naar de Lidl te gaan. Los van het vaste assortiment hebben ze dan ook lokaal assortiment. Geweldig!Ja idd,aankomende week is het weer Spaans geloof ik.
Mag ook graag naar de Lidl gaan... Ook wel naar de Aldi, maar dat is verder fietsen. Er is wel een wereld van verschil tussen een Lidl of Aldi in een (grotere) stad, of eenzelfde winkel in een dorp... Een stads-Aldi of -Lidl staat altijd volgeplempt met pallets en daar trekt iedereen altijd de onderste eruit zodat het een janboel wordt. En dan heb ik het nog helemaal niet over de gebruikelijke klandizie in de stads-Aldi/Lidl... Maar goed. Je komt er vooral voor de lage prijs. De rest zal me dan ook vooral boeien..
TO, wat ook nog een tip is om goedkoper boodschappen te doen: kijk eens goed wat je allemaal nog in de koelkast/vriezer/voorraadkast hebt liggen en eet zoveel mogelijk een week daarvan. Zeker als er aanbiedingen zijn, wil ik nog wel eens wat meer inslaan (soep, blikken groenten, vlees), wat vervolgens lang blijft liggen.... En voor 'losse' ingrediënten kun je via google prima lekkere recepten vinden. Succes met het goedkoper boodschappen doen!
Ik doe 1x per 2 weken boodschappen bij de Aldi. hele kar vol voor minder dan 90 euro.

Fris, ijsthee, bier, wijn, bolletjes, beschuit, knackebrood, zalmfilet, toetjes, chocola, eieren, koekjes, wc en keukenpapier, rijst, soms evt salamiworstjes, nootjes, chips, augurken, zilveruitjes etc.

Veel dingen zijn goedkoper en net zo lekker of lekkerder dan Ah of euroshopper.

Voor fruit, groente en vlees ga ik toch liever naar Appie. Lekkere kaasjes etc ook.

Lidl is hier niet in de buurt, maar die schijnt heel goed vlees en groente te hebben.

Brood op de markt, die is daar het lekkerst en goedkoop.

Wat mijn leven soms duur maakt is dat ik vergeet bijv groente, gehakt of kip in de koelkast als voorraad te hebben en er achter kom als het al over de datum is. Teveel voorraad is ook niet handig.
Ik koop waar ik het personeel het aardigst vind.

Bij de Aldi bij mij werken aardige mensen, dus daar kom ik graag.

De aardige meneer van de groente op de markt. Hij zwaait al enthousiast als ik aan kom lopen.

De Turkse supermarkt waar het zeker nu met de ramadan erg gezellig is. Iedereen is in feeststemming.

De AH en de Bas vind ik onpersoonlijk, dus daar kom ik niet graag.
Ik geef zo'n 50,- per week uit aan boodschappen (2 pers.). Dus vriendelijke mensen zijn blijkbaar niet duurder dan onvriendelijke.
quote:ladytruckster schreef op 31 juli 2011 @ 10:28:

Ben bij de Aldi 90 euro kwijt voor een hele week boodschappen,en bij andere(Appie,Jumbo enzo) 130...omdat ik teveel zie,en dat allemaal wil meenemen vooral.(de luxere dingen en impuls aankopen)

Alleen jammer dat het brood van de Aldi echt niet te vreten is.

ff uppen; ik heb het vermoeden dat ik juist bij aldi/lidl veel makkelijker impuls aankopen doe. met het idee dat het daar goedkoper is ben ik in die winkels juist makkelijker in dingen kopen die ik niet echt nodig heb.

ik denk eigenlijk als ik heel eerlijk ben dat het eigenlijk niet uitmaakt naar welke supermarkt je gaat als je goedkoop boodschappen wil doen....

hoe denken jullie daarover?
Ik ben bij de Lidl wel goedkoper, maar dat komt omdat ze veel dingen niet hebben. En die ga ik vervolgens bij de AH halen. En dan ben ik dus meer kwijt, doordat ik in 2 winkels in de verleiding wordt gebracht...
Zijn er geen andere dingen waar je eerst op kunt besparen? Ik zou echt als allerlaatste pas op mijn voedsel gaan besparen.

Ik weet niet waar je woont, maar soms ga ik trouwens voor groente/fruit/vlees en brood naar de Bazaar in beverwijk. Ook bij toko's kun je vaak goedkoper fruit en groente kopen die lekkerder zijn dan bij de AH.

En ik denk dat besparen op je boodschappen meer zit in wat je eet/ welke gerechten je bereid en ik welke hoeveelheden, dan in waar je het hebt gekocht..

Tip is dus om gewoon lekkere, verse en goede producten te blijven kopen, maar misschien andere goedkopere gerechten te bereiden. Maar goed, misschien doe je dat allang.
quote:beertje87 schreef op 09 juli 2012 @ 15:25:

Ik ben bij de Lidl wel goedkoper, maar dat komt omdat ze veel dingen niet hebben. En die ga ik vervolgens bij de AH halen. En dan ben ik dus meer kwijt, doordat ik in 2 winkels in de verleiding wordt gebracht...

ja dat bedoelde ik, dat heb ik pcies hetzelfde. en in gewone supers ben ik over het algemeen al wat voorzichtiger omdat ik anders bang ben dat ik te veel uitgeef. bij lidl/aldi heb ik dat veel minder.

ik heb ook de neiging trouwens om te 'hamsteren'. denk dat ik daar ook maar es mee op ga houden want 9 van de 10 x gooi je het toch weg omdat het niet meer goed is...
Ik heb het precies andersom. Bij de luxe supermarkten word ik in verleiding gebracht omdat ze zoveel lekkere en luxe dingen hebben. Bij de Lidl heb ik gewoon een vaste route en een vast lijstje met wat ik neem en vermijd ik standaard de snoep en chips-straat.
Vroeger vond ik Aldi en Lidl ook fijn, maar toen woonde ik in een rustigere omgeving en waren die winkels erg netjes. Nu woon in in de grote stad en vind ik het verschrikkelijk om er te winkelen, enorme chaos, volk dat onvriendelijk door de paden loopt en voordringt. Mij niet meer gezien.

Ik haal mijn brood altijd bij de natuurwinkel, lekkerste wat naar mijn idee verkrijgbaar is. Brood van Aldi is geen brood maar een gestampte tarwemix die dan ook nog toevallig gebakken is met amper voedingsstoffen erin.

Maar groenten van Lidl vind ik erg goed. Wc papier en dat soort artikelen is prima te halen bij beide. Chocolade natuurlijk ook (als je voor melk gaat, ik ben meer van: hoe puurder hoe beter).

Ik ga naar de Turk, de markt, Dekamarkt en de natuurwinkel. Sporadisch kom ik bij de Aldi/Lidl.
....
Missphoepe, die kans bestaat wel ja. Maar wij hebben daar geen last van omdat we altijd met een lijstje boodschappen doen en daar niet veel van afwijken. Wel eens als we een goede aanbieding zien die we gemist hadden maar dan zijn het altijd dingen die we toch nu of volgende week wel weer nodig hebben (we gaan dus niet opeens meer 'lekkere' of luxe dingen kopen.
Haha, toevallig. Net vandaag ook een enorme berg 99 ct aanbiedingen ingeslagen. Bijna allemaal spullen wat we veel gebruiken of wat we lang kunnen bewaren. Erg blij mee dus misschien haal ik van een paar dingen nog wat bij morgen, het scheelt echt veel!

De Lidl vind ik best fijn, de Aldi heb ik minder mee. Die zit hier ook niet echt in de buurt meer.

Maar ik heb soms een beetje hetzelfde als Missphoebe, dat ik wat makkelijker extra dingen mee pak omdat ik het idee heb dat ik toch goedkoper uit ben. Misschien maar eens wat strenger voor mezelf worden.

Hier zit de Lidl trouwens praktisch naast de AH. Dus we halen eerst een vaste lijst bij de Lidl, en dan de rest bij de AH.

- broodbeleg is stukken goedkoper bij de Lidl, dus daar halen we zo veel mogelijk.

- Groentes en fruit zijn allemaal prima, dus idem.

- Vlees is een beetje een hit or miss. Zo hadden we een tijdje geleden boomstammetjes in de aanbieding en daar zit onwijs veel kraakbeen in. We hebben nu 1 van de 2 pakken op, en de 2e zit al 3 maanden onaangebroken in de vriezer. Ook in shoarma vlees zit vaak (erg veel) kraakbeen. Tegenwoordig koop ik ipv daarvan het gyrosvlees, die is stukken beter.

Kipfilet, gehakt, de krokante kipburgers, runder vinken etc zijn allemaal prima.

- Brood van de Lidl komt hier niet in huis. Mijn partner is voormalig bakker en het Lidl brood is zeer snel op de ban lijst gezet. De afbakbroodjes en bolletjes kopen we wel.

- Qua chips etc vinden we de suiker pinda's lekker, en ik de dunne kaas stengels, verder kopen we niet zoveel snaaigoed. Wat betreft zoetigheid zijn de stroopkoeken echt geweldig.

- Keukenrol papier e.d. is ook allemaal prima. Helaas heb ik een partner met een idioot gevoelige huid, dus de shampoo (allergische reactie), wasmiddel (allergische reactie), deo (maar niet geprobeerd) enzo moet ik helaas laten staan.
Wat ik trouwens wel enorm jammer vind is dat het groenten assortiment bij de Lidl zeer beperkt is op af en toe wat acties na en een paar seizoensgebonden dingen. Na een tijd wordt het dan wat lastig om afwisselend te blijven eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven