Afgelopen week bericht gehad via mijnoverheid met dagtekening 29 juni.
Krijg een flink bedrag terug dus blij dat het binnenkort op mijn rekening staat
Aangifte 4 april verstuurd.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik heb hem nog niet ingediend (omdat er nog een paar kleine gegevens missen die man moet aanvullen), maar ik weet al wel dat ik een lekker bedrag terugkrijg! Voor 1 april wordt 'ie sowieso verstuurd en dan begint het lange wachten.
Wat is ongeveer de richtlijn van wanneer het gestort wordt?
Voor 1 juni. Helaas onafhankelijk van de instuurdatum. 1 maart ingediend wil niet zeggen dat je je geld eerder ontvangt dan iemand die de aangifte pas eind april indient.
Voor 1 juni. Helaas onafhankelijk van de instuurdatum. 1 maart ingediend wil niet zeggen dat je je geld eerder ontvangt dan iemand die de aangifte pas eind april indient.
Voor 1 juli, en alleen als je voor 1 april aangifte doet. Als je eind april aangifte doet heb je geen enkele garantie, al probeert de BD alles binnen 3 maanden na aangifte af te ronden (dus eind april aangifte doen = voor 1 augustus bericht).
Het helpt om eerder aangifte te doen, het helpt als je weinig complexe zaken op je aangifte hebt, wanneer je situatie ten opzichte van vorig jaar grotendeels onveranderd is, en wanneer je 'gemiddeld' bent. Maar een garantie heb je nooit, het kan altijd door onvoorziene zaken langer duren.
Hier 1 maart ingediend. Krijgen een 500 euro terug maar aangezien ik een schuld heb bij de belasting zal het verrekend worden dus krijg 200 euro terug.