Geld & Recht alle pijlers

Algemene heffingskorting toeslagpartner

29-03-2011 09:58 5 berichten
Waar wij nooit bij stil hebben gestaan is dat je aan de belasting door moet geven dat je gaat samenwonen ivm toeslagpartner.

Sinds eind 2009 wonen wij samen in de koopwoning van mijn vriend.

2010 heb ik niet gewerkt.

2011 heb ik een job voor 12uur wat weer eindigt in juni.

Ik loop wat vast met die belasting.

Ik moet dus doorgeven via algemene heffingskorting dat mijn partner toeslagpartner is, en zodoende ontvangen wij maandelijks een bedrag van 167,00?

Ivm de woning van partner die op een recreatieterrein staat, hebben wij als woonadres het adres van mijn ouders doorgegeven. Komen die hierdoor dan niet in de problemen?(of wij zelf)

Ik ben al op de site van belasting aan het kijken, maar kom er niet helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het handig om op het topic 'Inkomstenbelasting 2010' te kijken, daar lopen aardig wat deskundigen rond.
Aangifte inkomstenbelasting 2010
quote:nadanni schreef op 29 maart 2011 @ 09:58:

Ik loop wat vast met die belasting.

Ik moet dus doorgeven via algemene heffingskorting dat mijn partner toeslagpartner is, en zodoende ontvangen wij maandelijks een bedrag van 167,00?

Ik denk dat je hiermee bedoelt via de aangifte 2010 of het programma voorlopige teruggave 2011 ?

Ben je wel opzoek naar werk? Dan zou ik het namelijk niet als voorlopige teruggave aanvragen, mocht je weer werk vinden dan kan je werkgever gewoon weer de heffingskorting inhouden en anders krijg je het achteraf terug wanneer jullie aangifte over 2011 gaan doen. Wanneer jij het maandelijks terug krijgt en je nieuwe werkgever houdt er ook rekening mee dan kan je straks gaan terug betalen.

Je moet vooral niet vergeten aan te geven dat jullie toeslagpartner zijn als je zorgtoeslag hebt. (www.toeslagen.nl)
Dank jullie wel, ik zal het op het andere topic neerzetten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven