Geld & Recht alle pijlers

Alles overhoop, nog met verlof maar baan kwijt..

01-09-2011 15:05 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik schrijf maar zie het even niet meer zitten..

Op dit moment zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof maar heb vorige week te horen gekregen dat mijn werkgever het bedrijf verhuist.

Gezien de reistijd die er voor mij zou ontstaan is het m.i. niet mogelijk om mee te verhuizen. Mijn werkgever geeft dit zelf ook aan maar ja wat nu? Ik heb net de kinderopvang geregeld en hoef pas over 4 weken zelf weer te werken. Dit houd in 2 dagen werken en dan???

Nu heb ik aan een oud collega die hier redelijk verstand van heeft gevraagd mijn mogelijkheden te bekijken maar nu geeft zij aan dat een reistijd van 5 uur onaangenaam maar niet onacceptabel is?Ik kan toch niet met kind ruim 4 uur reizen per dag?

Wat zijn nu mijn opties?Mijn werkgever heeft nog niks voorgesteld en geeft aan dat ik er even over moet nadenken..maar ik weet niet precies wat ik nu kan doen behalve afwachten. En de tijd begint natuurlijk wel te dringen!

Sorry als het wat warrig over komt, ik kan het alleen even niet anders verwoorden!
Precies, je werkgever hoort goed werkgeverschap te tonen en dus minstens twee dagen van de vier thuiswerken goed te keuren. Communicatie kan best via telefoon en mail.

Ik denk dat hij stiekem denkt dat je wel ontslag zal nemen. Echt heel raar dit.
@Falcon, het is inderdaad de snelheid waardoor ik even helemaal van slag raakte. Dat had ik gewoon niet verwacht! Het overviel me zo omdat ze daarvoor nog met zijn allen op kraamvisite zijn geweest.

Vandaag belde mijn collega, ze gaf aan dat ze het erg voor me vond dat ik straks geen baan meer had. Dit is dus al wel onder de collega's besproken terwijl ik officieel nog niks op papier heb of enige duidelijkheid over wat er gaat gebeuren grrrr!

@just4helpverliefd (leuk topic overigens :-)) ik heb al 4 jaar een vast contract dus dat zit wel goed! Die 6 weken heb ik inmiddels ook ergens zien staan maar omdat het bedrijf dan al verhuisd gaat die vlieger al niet meer op.

Ik ga nu eerst 2 weken op vakantie en dan belt werkgever mij daarna geeft hij aan. Maar ja dat is 7 dagen voor mijn startdatum het gaat zo snel. Maar dan blijft die 6 weken natuurlijk wel van kracht, wat ik me afvraag is of ik die tijd heen en weer moet?

Bedankt trouwens voor alle reacties! Dat gaat heel snel zeg!
quote:mamapino schreef op 02 september 2011 @ 23:13:

Vandaag belde mijn collega, ze gaf aan dat ze het erg voor me vond dat ik straks geen baan meer had. Dit is dus al wel onder de collega's besproken terwijl ik officieel nog niks op papier heb of enige duidelijkheid over wat er gaat gebeuren grrrr!

ik vind het echt heel raar dat ze er allemaal zomaar vanuit gaan dat je wel ontslag gaat nemen......

Zou ik echt niet zomaar doen ivm met je WW-rechten
maar kan je partner helemaal niks voor jullie betekenen?

En hoe lang zou de reistijd met de auto zijn? Is het haalbaar om een spoedcursus te doen?
Welke 6 weken? Heb ik even gemist.

Fijne vakantie! Bedenk maar dat je werkgever hier degene is die met een oplossing moet komen, jij hebt als oplossing dat je opvang hebt (is die een beetje in de buurt van je huis?) en dat je kunt thuiswerken.
Inderdaad; wat zijn de mogelijkheden naast het OV? Heb je een rijbewijs? Zo nee, dan is het misschien sowieso handig om het te halen. Misschien is een lease-auto bespreekbaar nu je zo ver moet reizen?
Weet niet of je dit nog leest, maar hoe is dit verhaal afgelopen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven