Geld & Recht alle pijlers

Armband met pepperspray; waarom hier niet legaal?

09-10-2017 10:00 61 berichten
Ik verwijder dit topic omdat het als kwetsend, of sensatiezoekend ervaren wordt en ik toegeef dat het vanuit emotie geschreven is. Dat levert dus niet zoveel goeds op en is gelijk een les voor een onervaren forumgebruiker. Dank voor de reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2017 13:51
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
87.64% gewijzigd
Blondie456 schreef:
09-10-2017 11:09
Ik zou wel pepperspray willen hebben. Toch eens vragen of iemand dat voor me wilt kopen als hij naar Duitsland gaat.
Check mijn tip van haarspray ook eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegen vrij wapenbezit en pepperspray zie ik ook als een wapen. Dus ben ik erop tegen dat andere mensen naast de politie pepperspray hebben en die kunnen gebruiken.

Je kunt je er niet alleen mee verdedigen maar ook anderen mee aanvallen. Dat geldt ook voor steek- en vuurwapens.

We hoeven maar naar de VS te kijken wat de gevolgen zijn van vrij wapenbezit. De doodstraf is een lapmiddel die onvoldoende afschrikt.
World of Warcraft: Legion
Heeft er hier iemand een zelfverdedigingscursus gevolgd? Is dat een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
09-10-2017 11:37
Heeft er hier iemand een zelfverdedigingscursus gevolgd? Is dat een aanrader?
Ja. Aanrader als je niet echt ervaring hebt met vechtsporten en dus onzeker bent over de eigen kracht of als je je vooral onveilig voelt omdat je niet zou weten wat te doen in case of emergency. Geen aanrader als je wel die ervaring hebt. Qua tips en tricks: die heb je op je 20e al genoeg gehoord dus daar ook niets nieuws.

M.b.t. vergelijking VS: in Duitsland mag men al jaren pepperspray dragen en dat land staat nou niet bepaald bekend als het Wilde Westen nr 2 met losgeslagen vrouwen die en masse de mannelijke bevolking besprayen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
09-10-2017 10:05
Jij weet wat er met Anne Faber is gebeurd?
.
.
Nee, jij wel ? Ik neem aan dat de politie dat dan graag van je verneemt.
Niet geschoten is altijd mis
Van mij had de TO de Op van dit topic niet hoeven te verwijderen. Ik denk dat vele mede door de recente gebeurtenissen zich onveiliger voelen. En natuurlijk weten we niet waar Anne Faber is en of het wel of geen misdrijf is geweest, maar mijn gevoel van onveiligheid is wel wat toegenomen de afgelopen 10 dagen.

Ik denk er wel over om iets te kopen om mij te verdedigen, maar tot op heden nog niet gedaan dus. Ook mede vanwege de vrees dat het inderdaad afgepakt zal worden en ik dan verder van huis ben.
Je kunt ook een conducteursfluitje in je jaszak bewaren voor als je wordt overvallen ed.
Bobby-Pin schreef:
09-10-2017 12:54
Je kunt ook een conducteursfluitje in je jaszak bewaren voor als je wordt overvallen ed.
Ik denk dat ik voor zo'n sleutelhanger ga kijken waar een keihard geluid uitkomt. Vanavond maar eens zoeken op internet.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland mag je jezelf niet verdedigen, daders zijn hier vaak slachtoffers en omgekeerd.
Ik heb zelf geen pepperspray maar ben wel van plan om het aan te schaffen. Niet in een armband want dat lijkt me te link maar
gewoon in een busje. Jammer dan dat het illegaal is, kan me vrij weinig schelen mocht ik ooit aangevallen worden. Natuurlijk is
er de kans dat het tegen je gebruikt word maar ik ben vrij klein en tenger en niet sterk dus ik denk dat ik sowieso weinig kans maak.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
09-10-2017 11:22
Check mijn tip van haarspray ook eens.
Mondspray is ook niet fijn om in de ogen te krijgen, als tiener had ik het altijd in mijn zak zitten tijdens mijn ochtendkrantenwijk. Mijn wijk was het centrum tussen de kroegen, kwam op vrijdag en zaterdag vaak vreemde figuren tegen in de vroege ochtend.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Curley schreef:
09-10-2017 13:22
Mondspray is ook niet fijn om in de ogen te krijgen, als tiener had ik het altijd in mijn zak zitten tijdens mijn ochtendkrantenwijk. Mijn wijk was het centrum tussen de kroegen, kwam op vrijdag en zaterdag vaak vreemde figuren tegen in de vroege ochtend.
Goede tip, thnx.
Alle reacties Link kopieren
Als je wordt overvallen gewoon het gewenste item (beurs, tas, telefoon, laptoptas) zover mogelijk naar links gooien en tegenovergestelde richting wegrennen. Voor spullen zou ik nooit 'het gevecht' aangaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nee mijn spullen mogen ze hebben. Ik voel mij vooral wel eens onveilig bij de wandeltochten die ik maak. Enige van waarde wat ik dan bij me heb is mijn telefoon. Die morgen ze zo hebben.

Gaat mij echt om mijn persoonlijke veiligheid.
Tuurlijk is persoonlijke veiligheid belangrijkst.
Ik loop wel eens op plekken die slecht verlicht zijn, verlaten en stilletjes. Ik loop daar omdat dat noodzaak is.

Ik ben niet snel als ik ren en ik ben niet sterk.
En ik draag trouwens ook niet altijd schoenen die maken dat ik me snel uit de voeten kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Sprayen met pure Antikalk of waterstofperoxide is ook zeer effectief
Alle reacties Link kopieren
Het hele probleem met wapens is dat zo’n beetje niemand te vertrouwen is met de macht die het geeft. Daarnaast is de kans dat het tegen je gebruikt wordt behoorlijk groot, nog even naast de klaarblijkelijke verhevenheid boven de wet die men zich aanmeet door een illegaal wapen met zich mee te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een armband (Invi bracelet) die je in geval van nood open kunt trekken, en waar dan een verschrikkelijke stank uit komt om belagers zo te verjagen. Is legaal. De proef met een aantal mensen is zelfs door de gemeente Rotterdam gesubsidieerd (geen idee hoe de proef is uitgevoerd..).
Zo een armband lijkt me onhandig.
Spuit je dat spul straks nog in je eigen gezicht ook.
Alle reacties Link kopieren
Minibusjes met deodorant zijn overal te koop, toch?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Busjes met sterke deo zou ik ook aanraden als je perse een spray wil.

Toch wil ik waarschuwen voor het volgende fenomeen: je wordt belaagd en hebt je spray in je hand in je jaszak. Je spuit maar vergeet te checken hoe de wind staat en krijgt het spul recht in je gezicht. Ook als je vergeet eerst een hap lucht te nemen en flink naar achteren te stappen direct nadat je gespoten hebt.
Ik voor mij ben bang dat ik daar allemaal niet aan denk :(
Dan ben je hulpeloos door je eigen wapen ik zou het niemand aanraden.

Wel de volgende dingen als het echt jij of hij is: met je vingers mikken op ogen en zo hard mogelijk prikken. Daarmee bedoel ik echt iemands ogen zijn hoofd induwen zo hard je kan. Grijp naar neusgaten, oren whatever je te pakken krijgt en trek desnoods iemands neus eraf en dan RENNEN voor de aanvaller weer bij zinnen is. Klinkt afschuwelijk en is het ook maar kan je redding zijn.

Er zijn cursussen waar je dergelijke dingen leert. Heb je meer aan ook aan de psychische kant van het verhaal wordt aandacht geschonken in zo een cursus. Als je minder angstig bent heb je al profijt van die cursus.

De kans dat je plots aangevallen wordt op straat is zo klein dat het zonde is om je hele leven bang buiten te lopen. Al moet je er toch op voorbereidt zijn. Net EHBO je leert het in de hoop het nooit echt nodig te hebben.
hkgirl schreef:
09-10-2017 11:09
Hier precies hetzelfde toen ik nog in Nederland woonde. Ik heb jarenlang met pepperspray in mijn tas rondgelopen, ik voelde mij té vaak onveilig in bepaalde delen van de stad. Die eventuele boete zou mij dan ook een rot zorg geweest zijn, ik heb het recht mij te verdedigen.
:vechten:
Maar niet met illegale wapens natuurlijk.

Ik vind het prima dat het hier niet mag. Wat wil je met zo'n ding in je tas? Als je belaagd wordt, ben je toch nooit snel genoeg om dat ding uit je tas te halen nog. Of heb je hem continu in je jaszak in je hand? Geeft dat dan echt een veilig gevoel? Of wordt je er juist angstig door. Wat als iemand op je af komt en gewoon wat wil vragen oid en je schat de situatie verkeerd in en sprayt die persoon in z'n ogen zonder echte aanleiding? Ik denk dat dit soort dingen juist zorgt voor gevaar zien in situaties die helemaal geen gevaar zijn.
Maar goed, ik leef dan ook gelukkig niet met angst. Ik loop hier in mijn stad ook alleen door de slechte wijk tussen de flats door in de avond, verklaren mensen me ook voor gek. Ik zie daar geen gevaar in. En heb dat gelukkig nooit gehad ook.
Alle reacties Link kopieren
Je sleutels in je jaszak en die zo hard mogelijk in je belagers ogen/gezicht steken en wegrennen.
Met je elleboog een knal tegen zijn adamsappel geven.
Met je elleboog een knal tegen onderkaak helpt ook. Je kunt hard treffen met je elleboog.
Het fameuze 'knietje' is ook nog altijd handig.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
09-10-2017 18:40
Het hele probleem met wapens is dat zo’n beetje niemand te vertrouwen is met de macht die het geeft. Daarnaast is de kans dat het tegen je gebruikt wordt behoorlijk groot, nog even naast de klaarblijkelijke verhevenheid boven de wet die men zich aanmeet door een illegaal wapen met zich mee te dragen.
Dit. Met wapens kun je ook anderen aanvallen. Vooral op grond hiervan ben ik tegen wapenbezit, en veroordeel ik landen die inwoners toestaan om een wapen te dragen, zoals in de VS.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een mini busje haarlak in de auto!
Maar op straat in zo een situatie, denk ik niet dat ik het zou kunnen gebruiken.
DE paniek en dan de kans dat je het in je eigen ogen spuit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven