Het Tegen Tegeltuinen Topic Tien Twee

07-05-2023 13:13 3266 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt deel tien twee (want da's gewoon leuker dan elf) waarin we praten over mooie groene tuinen, tips delen en anderen helpen de tegels eruit te gooien. Groene tuinen zijn goed voor vogels, insecten, egels, en natuurlijk ook voor onszelf.

Tegeltuinen willen we uitbannen want je wilt met mooi weer je voeten toch niet fikken aan de tegels? Schaamkorven, kunstgras, grindbakken zijn uit den boze!!

Dus niet zo:

Afbeelding

Maar zo:

Afbeelding

Link naar het vorige deel: thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... start=4525
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk. In het begin meegeschreven maar daarna verwaterd.
Drie jaar geleden ging ik vanuit een koophuis met groene tuin naar een huurhuis met tegel en splittuin.
Meteen tegels en split eruit. Nu na 3 jaar is het een hele groene voortuin en een behoorlijk groene achtertuin. Een deel nog met tegels ivm o.a. de trampoline voor mijn kinderen.
Paar fruitbomen, nog niet heel hoog. Vorig jaar had ik 4, superlekkere, nectarines en behoorlijk wat appels. En veel frambozen
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het openen van een nieuw topic KT en prachtig dat tweede plaatje in je OP :heart:

Kwam deze net tegen ;-D
https://www.thebestsocial.media/nl/onde ... je-tuinen/
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas geen tuin voor mij, maar mijn balkon begint aardig vol te staan met potten en bakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe gezellig mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
07-05-2023 13:28
Bedankt voor het openen van een nieuw topic KT en prachtig dat tweede plaatje in je OP :heart:

Kwam deze net tegen ;-D
https://www.thebestsocial.media/nl/onde ... je-tuinen/
:HA:

En doodzonde die mooie groene tuin, laatste foto @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.thebestsocial.media/nl/duit ... sterburen/

Deze is ook erg :HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees weer mee en zal af en toe ook nog wel wat schrijven
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor zowel bij de groene als de tegel tuinen vrees ik. Aan de achterkant heb ik redelijk wat tegels, en nog kunstgras ook. Moet er wel bij zeggen: toen ik hier kwam wonen, waren het 100% tegels, nu half kunstgras, en ook nog flink stuk border en een moestuintje. Dus de beweging is wel de goede kant op :proud: . Helaas voor de natuurliefhebber vind ik het nu nog even veel te handig dat de kinderen zo goed in de tuin kunnen spelen (is veel te klein om er een leuke natuurlijke verdwaal tuin van te maken of zo, dus een schommel en modderkeuken it is). En dan verwijder ik ook nog eens naaktslakken ivm moestuin (alhoewel die heel natuurlijk naar de eendjes in de sloot achter de tuin gaan, vinden ze erg leuk).
Aan (letterlijk) de andere kant: mijn voortuin is een wildernis waar ik nodig iets moet snoeien om te zorgen dat de postbode niet voortdurend Hulst in zijn gezicht krijgt. Er staan wat hele grote bomen (zeker voor de maat tuin), die hier ook al eerder woonden dan ik, waarschijnlijk al sinds de jaren 60. Verder nog ene paar oudere struiken, onkruid, en af en toe een per verrassing opkomende bloembol als erfenis van de vorige eigenaar. Over een paar maanden wordt het ‘aangepakt’, want enig onderhoud is echt wel nodig (natuurlijk is leuk, takken die op auto’s of mensen vallen niet). Maar ik kom de buren geruststellen, de bomen worden alleen gesnoeid tot veiligheid, de heg blijft gewoon, het paadje wordt opnieuw gelegd om struikelen te voorkomen, maar verder hetzelfde. De struiken blijven staan, en verder komen er gewoon plantjes.
Die 6e :facepalm: :HA:
nausicaa schreef:
07-05-2023 14:30
Ik hoor zowel bij de groene als de tegel tuinen vrees ik.

Ik ook! Ik vind tuinieren best leuk maar moet wel behapbaar blijven. Ook moet het functioneel zijn.
De voortuin is ook oprit voor zowel een auto als de vouwwagen die daar vaak wat langer staat. Groene oprit is niet echt mijn ding en vraagt teveel onderhoud dus is het veel straat.

Achter een leuke mix van 1/3 groen en 2/3 staat. Terras dicht bij het huis, terras achter in de tuin. Als mijn tuin groter zou zijn geweest dan was er meer groen geweest en evenveel straat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Kattentuintje :heart:

Ik sluit graag aan!
Mijn hemel CC en GT :hihi:
Wel echt tegenovergestelde van jullie tuinen...
Keramisch parket, gietvloer, hoe dan :O
Make it one day
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
07-05-2023 14:30
Ik hoor zowel bij de groene als de tegel tuinen vrees ik. Aan de achterkant heb ik redelijk wat tegels, en nog kunstgras ook. Moet er wel bij zeggen: toen ik hier kwam wonen, waren het 100% tegels, nu half kunstgras, en ook nog flink stuk border en een moestuintje. Dus de beweging is wel de goede kant op :proud: . Helaas voor de natuurliefhebber vind ik het nu nog even veel te handig dat de kinderen zo goed in de tuin kunnen spelen (is veel te klein om er een leuke natuurlijke verdwaal tuin van te maken of zo, dus een schommel en modderkeuken it is). En dan verwijder ik ook nog eens naaktslakken ivm moestuin (alhoewel die heel natuurlijk naar de eendjes in de sloot achter de tuin gaan, vinden ze erg leuk).
Aan (letterlijk) de andere kant: mijn voortuin is een wildernis waar ik nodig iets moet snoeien om te zorgen dat de postbode niet voortdurend Hulst in zijn gezicht krijgt. Er staan wat hele grote bomen (zeker voor de maat tuin), die hier ook al eerder woonden dan ik, waarschijnlijk al sinds de jaren 60. Verder nog ene paar oudere struiken, onkruid, en af en toe een per verrassing opkomende bloembol als erfenis van de vorige eigenaar. Over een paar maanden wordt het ‘aangepakt’, want enig onderhoud is echt wel nodig (natuurlijk is leuk, takken die op auto’s of mensen vallen niet). Maar ik kom de buren geruststellen, de bomen worden alleen gesnoeid tot veiligheid, de heg blijft gewoon, het paadje wordt opnieuw gelegd om struikelen te voorkomen, maar verder hetzelfde. De struiken blijven staan, en verder komen er gewoon plantjes.



Wat fijn om te lezen dat je de tuin en het groen respecteert van de vorige bewoners :heart:
Mijn nieuwe buurman heeft het appelboompje van mijn vorige buurvrouw omgekapt en opgefikt in zijn bbq, die man is sowieso eng verdacht dol op vuurtjes stoken.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
07-05-2023 13:13

Tegeltuinen willen we uitbannen want je wilt met mooi weer je voeten toch niet fikken aan de tegels? Schaamkorven, kunstgras, grindbakken zijn uit den boze!!
Hulde voor dit stukje :cheer2:
Make it one day
Alle reacties Link kopieren Quote
O my god, een gietvloer in je tuin. Sommige mensen met teveel geld die geen smaak hebben :nooo:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat doen jullie eigenlijk tegen slakken? Ik besef mij nu dat ik gisteren plantjes heb gekocht die wel eens erg in trek zouden kunnen zijn bij hongerige slakken.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Henk-und-Roelie schreef:
07-05-2023 15:00
Wat doen jullie eigenlijk tegen slakken? Ik besef mij nu dat ik gisteren plantjes heb gekocht die wel eens erg in trek zouden kunnen zijn bij hongerige slakken.

Ik ben niet tegen slakken, maar wel tegen slakken-die-mijn-groen-opvreten.

Ik verhuis ze naar de tuin van mijn buurvrouw de slootkant/gemeenteplantsoen waar ze hopelijk genoeg onkruid kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
07-05-2023 15:00
Wat doen jullie eigenlijk tegen slakken? Ik besef mij nu dat ik gisteren plantjes heb gekocht die wel eens erg in trek zouden kunnen zijn bij hongerige slakken.
Ik heb alleen een probleem met naaktslakken, want die eten mijn oogst op. En dan niet ‘een blaadje’ maar keer op keer hele planten weg. Daar ben je snel klaar mee. Dus die gaan in de sloot voor de eendjes. Slakken met huisjes eten niet zo veel leeg, die mogen gewoon blijven, en andere diertjes ook. In de voortuin mogen zelfs de naaktslakken blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
07-05-2023 14:57
[/b]


Wat fijn om te lezen dat je de tuin en het groen respecteert van de vorige bewoners :heart:
Mijn nieuwe buurman heeft het appelboompje van mijn vorige buurvrouw omgekapt en opgefikt in zijn bbq, die man is sowieso eng verdacht dol op vuurtjes stoken.
Dat is makkelijk om te doen hoor, ik heb een hele oude prachtige Japanse kers met een explosie aan roze bloesem. Zou eeuwig zonde zijn als ik die weg zou halen. Mijn voortuin is samen met 1 andere de enige waar de originele bomen en struiken nog in staan. Ik heb gehoord dat er vroeger in de stoep ook grote bomen stonden, maar die heeft de gemeente ene jaar of 15 geleden gekapt. Als ik mijn bomen weg zou halen, zou echt het hele aanzicht van de straat veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
07-05-2023 16:36
Dat is makkelijk om te doen hoor, ik heb een hele oude prachtige Japanse kers met een explosie aan roze bloesem. Zou eeuwig zonde zijn als ik die weg zou halen. Mijn voortuin is samen met 1 andere de enige waar de originele bomen en struiken nog in staan. Ik heb gehoord dat er vroeger in de stoep ook grote bomen stonden, maar die heeft de gemeente ene jaar of 15 geleden gekapt. Als ik mijn bomen weg zou halen, zou echt het hele aanzicht van de straat veranderen.
Precies.
Teveel mensen vergeten (of geven er niet om) dat bomen sfeerbepalend zijn voor een straat.

Prachtig zo'n Japanse kers, als ik ook maar een beetje meer ruimte had in mijn achtertuin kwam daar ook eentje. Misschien dat ik toch maar eens mijn voortuin om ga gooien en daar zo'n boom ga planten. Mijn voortuintje heeft een groene haag maar daarachter is het helaas ook bestraat, ik heb een monuta-voortuin :cry:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is een paar maanden geleden ook een gigantische boom gekapt uit iemands voortuin. Als ik nu de straat in rij moet ik nog steeds wennen! Ik snap het wel, want het was ook een gigantische boom die heel veel licht wegnam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Guavepapaya schreef:
07-05-2023 14:58
Hulde voor dit stukje :cheer2:

Dat heb ik gewoon gejat van de vorige OP hoor! ;-D
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga over twee weken na 6 jaar geduld eindelijk een gazonnetje leggen. :worship:
Alle reacties Link kopieren Quote
Guavepapaya schreef:
07-05-2023 14:56
Dankjewel Kattentuintje :heart:

Ik sluit graag aan!
Mijn hemel CC en GT :hihi:
Wel echt tegenovergestelde van jullie tuinen...
Keramisch parket, gietvloer, hoe dan :O
Ja echt heel erg :-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
07-05-2023 13:28
Bedankt voor het openen van een nieuw topic KT en prachtig dat tweede plaatje in je OP :heart:

Kwam deze net tegen ;-D
https://www.thebestsocial.media/nl/onde ... je-tuinen/
Allemachtig, steeds als ik denk dat het niet erger kan, wordt het toch weer overtroffen… ik vraag me wel af met wat voor gevoel sommige van die “tuin”bezitters naar buiten kijken…

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven