Geld & Recht alle pijlers

Auto inbraak zonder schade

31-01-2012 23:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ben ik na mijn werk nog wat wezen drinken in een nabijgelegen stad. Had mijn auto op een onbewaakte parkeerplaats gezet bij een station. Het is een hele grote parkeerplaats (voormalig bouwterrein) en mijn auto stond helemaal achteraan want het was druk met parkeren vanochtend. Verder stonden er misschien nog 10 andere auto's. Dus ik loop nogal snel naar mijn auto want zo veilig lijkt dit terrein mij ook weer niet en ik stap in. Het valt me gelijk op dat het vreemd ruikt. Ik kijk eens goed om me heen en zie dat de passagiersdeur open is. En er staan ook allemaal besneeuwde voetstappen op de vloer aan de passierskant, waar al een paar dagen niemand heeft gezeten. Ik kan ook zien dat er iemand in mijn dashbordkastje heeft gesnuffeld. Maar er is niets weg, geen ruitje ingeslagen en ook niets kapot. Geluk bij een ongeluk zeg maar. Vind het zo'n raar idee dat er iemand in mijn auto heeft gezocht en misschien nog wel op het terrein was terwijl ik daar ook rond liep. Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad?
O ja, zo is mijn auto die op eigen terrein staat op 5 meter van mijn bed een paar weken terug weggehaald....Ook zo'n eng idee dat iemand misschien wel door het raam naar ons heeft gekeken...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Besneeuwde voetstappen? Dan moet je toch ook buiten je auto voetstappen in de sneeuw zien die weglopen? Kan je hem volgen :P maar eh, hoe is de deur dan open gemaakt zonder schade?
@fame brrr dat lijkt me nog veel enger.

@ivetje, ik heb geen flauw idee. En ik keek inderdaad naar de voetstappen maar er stonden er heel veel, kon er niets in zien. Bovendien had ik geen zin om in het donker een inbreker achterna te lopen :D
Kan zijn dat er een loper in omloop is van jouw type auto. Zo hoorde ik laatst van iemand dat er veel airbags uit auto's van Duiste fabrikanten worden gejat, zonder braaksporen.

Wel prettig dat er geen schade is en ook niets weg, maar lijkt me geen prettige gedachte inderdaad. Is er een mogelijkheid om je auto voortaan ergens anders te parkeren als je 's avonds laat terug komt?
Mijn auto staat er weer trouwens. Maar het idee!!!! AAarrrgghh.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom heb je de politie niet gebeld? Die hadden iig de voetafdruk kunnen opnemen. Zo kan een notoire auto inbreker makkelijk gepakt worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat eng zeg!
it's a big club and you ain't in it
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2012 @ 23:54:

Waarom heb je de politie niet gebeld? Die hadden iig de voetafdruk kunnen opnemen. Zo kan een notoire auto inbreker makkelijk gepakt worden.Ik weet niet hoor, 's avond laat, snel smeltende sneeuwafdruk in een niet gestolen auto. Ik voorspel maar zo dat de politie het geen hoge urgentie geeft.
quote:modus schreef op 31 januari 2012 @ 23:22:

Kan zijn dat er een loper in omloop is van jouw type auto. Zo hoorde ik laatst van iemand dat er veel airbags uit auto's van Duiste fabrikanten worden gejat, zonder braaksporen.

Dit zou best eens kunnen omdat er van alle merken auto' s wel een paar exemplaren zijn met hetzelfde slot.

Een paar jaar geleden had ik een andere auto gekocht. Ik ga mijn hond uitlaten, stap in die auto, ga zitten en wil starten en ik realiseerde me dat er iets toch echt niet klopte. En jawel, ik kijk rond en zie dat dit helemaal mijn auto niet is!! Echt idioot maar het kan dus wel.

Aangezien er verder niks vreemds aan je auto is, kan dit wel eens zo gegaan zijn.
Ik had bij mn vorige auto zo vaak mn sleutels in mn auto laten liggen dat ik hem op een gegeven moment binnen 2 minuten open kreeg met een ijzeren kleerhanger. De eerste paar keer lukte het me bijna niet, maar zat omstanders wisten me te helpen. En dat alles zonder braakschade.

Ik stond er toch versteld van en heb zo geleerd dus geen waardevolle dingen in mn auto achter te laten.

En natuurlijk: toen ik mn nieuwe auto kreeg heb ik mezelf aangeleerd mn auto met de sleutel op slot te draaien.
Haha, natuurlijk kan de politie niks met een sneeuwvoetafdruk, die smelt toch gewoon weg. "Doe de airco goed aan mevrouw, we komen er aan!"
Uh...nee daar had de politie niet voor gekomen idd. En een voetafdruk nemen van sneeuw op een automat? Hoe zie je dat voor je dan? Met gips gaat dat echt niet lukken hoor.
Wie denkt dat de politie iets met die voetafdruk kan, kijkt echt te veel csi...!

Verder nare ervaring, maar gelukkig dat er niets weg of beschadigd is! Misschien hebben ze gezocht naar tomtom of iets dergelijks, mensen laten dat toch nog vaak in hun dashboardkastje liggen.
Ze zouden wel naar vingerafdrukken kunnen zoeken op het dashboardkastje. Maarja, dat is wel erg veel moeite nu er niks is weggenomen. En bovendien zal de beste man - vermoed ik zomaar :-) - wel handschoenen hebben gedragen, zeker nu het ook gewoon koud is buiten. Ik zou het trouwens wel bij de politie melden, dan kunnen ze eens een rondje extra rijden bij dat parkeerterrein.
Wat vervelend, maar ik heb het vaker gehoord.

Bij mij hebben ze destijds mijn auto gekraakt op mijn oprit en wel mijn autoradio gestolen. Wij zagen eerst ook geen braaksporen. Maar er bleek gehengeld te zijn. Er zat een hele kleine beschadiging in het rubber bij het raam (dan hengelen ze van daaruit met een plat ijzeren ding naar beneden). Je zou eens kunnen kijken of je daar een beschadiging ziet? Een auto schijnt vrij gemakkelijk te kraken te zijn.

Overigens baalde ik destijds helemaal niet. Ik was alleen maar heel erg blij dat dit het enige was wat er weg was. Ik kwam er nl een minuut later achter dat wanneer de betreffende dief 5 stappen verder gelopen had (en een hoekje om), hij zo met onze beide auto´s weg had kunnen rijden. Manlief had zijn sleutelbos aan de buitenkant in de schuurdeur laten zitten (de hele avond én nacht!).
Misschien had die persoon het gewoon koud en zocht wat te drinken om zich op te warmen :P
Heb nog geen tijd gehad vandaag om te reageren. Maar mijn slot is eruit gevallen toen ik reed, dus hij was kennelijk toch beschadigd :(

@secret_key, ik denk inderdaad dat het een dakloze is geweest die een slaapplekje zocht. Er lag een deken op de achterbank die nu wel weer opgevouwen ligt, maar niet precies zoals ik hem heb achtergelaten.
Is het een volkswagen die kan je nl open maken op een ander maniertje...dat is bij mn vriend zn auto ook gebeurd.

De hele auto was overhoop en hij had hem zeker afgesloten.
Nee is een nissan, een hoogbejaarde
ok bij mijn vriend hadden ze een gaatje onder de deuropening gemaakt niet groter dan 2 mm.

Je kon het pas zien als je goed onder de deuropening (handvat) keek.

Misschien moet je daar toch maar eens kijken.
Als je auto hetzelfde soort slot heeft als die oude suzuki alto's (van halverwege de jaren '80) is de deur vrij makkelijk open te maken. De onze kreeg je open met een houten ijsstokje of een fietsensleutel!
OK...een hoog bejaarde nissan. Heeft die nog knopjes in eht portier die je in moet drukken om op slot te doen (bij het raam aan de binnenkant zeg maar). Dan heb ik hem ook, zonder schade, in 30 seconden open (tjsa...de meeste politieagenten zijn prima inbrekers).
@mormeltje ja gewoon van die knopjes bij het handvat. Moet ook zeggen dat mijn fietssleutel er nog geavanceerder uitziet :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven