Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Lissabon. Alles een roteind uit elkaar en ik miste gezellige pleintjes en eet/drinkgelegenheden.
Ik vond Milaan ook absoluut niet de leukste Italiaanse stad! Viel mij echt tegen
Parijs. Ik vond het een vieze stink stad. Overal afval en een vieze geur. (Uitgezonderd sommige plekken) Ook de eiffeltoren is een lelijk roestig ding. Misschien had ik er ook te veel van verwacht omdat het altijd zo geromantiseerd wordt. Ik vond er niks romantisch aan haha! Het is jaren geleden dat ik er ben geweest hoor. Dus misschien is het de afgelopen 10 jaar heel anders geworden.
Sunnyflower schreef:
06-10-2025 11:26
Parijs. Ik vond het een vieze stink stad.
Ik ben een beetje verliefd op Parijs en de geur van de metro die vast objectief gezien vies ruikt, romantiseert ik dus een beetje..
Lila-Linda schreef:
06-10-2025 11:22
Ik vond Milaan ook absoluut niet de leukste Italiaanse stad! Viel mij echt tegen
Ik kan zo 10 andere Italiaanse steden opnoemen die mij mogen vasthouden voor een tijdje!
Pioen00 schreef:
06-10-2025 11:28
Ik ben een beetje verliefd op Parijs en de geur van de metro die vast objectief gezien vies ruikt, romantiseert ik dus een beetje..
ik ook hoor, Parijs is zo'n stad waar ik iedere straathoek weer verzucht hoe fijn ik het er vind
Maar goed, dit topic ging over minder-leuke stedentrips, dus ik ga proberen niet elke stad te verdedigen, die ik wel leuk vind... (Londen.... Berlijn....) :)
Sunnyflower schreef:
06-10-2025 11:26
Parijs. Ik vond het een vieze stink stad. Overal afval en een vieze geur. (Uitgezonderd sommige plekken) Ook de eiffeltoren is een lelijk roestig ding. Misschien had ik er ook te veel van verwacht omdat het altijd zo geromantiseerd wordt. Ik vond er niks romantisch aan haha! Het is jaren geleden dat ik er ben geweest hoor. Dus misschien is het de afgelopen 10 jaar heel anders geworden.
Helemaal mee eens. Ik vind Parijs ook totaal overgewaardeerd. Ik ben er bijna 30 jaar geleden geweest, dus ook bepaald niet erg recent, maar smerig en stinken zijn ook de woorden die bij mij als eerste opkomen als ik daarna terugdenk. Vond het best leuk om al die beroemde gebouwen, de Mona Lisa en Le Penseur een keer te zien, maar ik hoef er niet weer heen. Vond het ook idioot duur overal trouwens.
Niet echt in de buurt voor een stedentripje, maar Beijing viel mij tegen. Grote, maar zielloze stad vond ik.

De enige historie die er was was achter hoge muren in de vorm van musea, verder eigenlijk alleen maar brede straten en hoge gebouwen.

Ik voelde me er wél heel veilig. Had er gerust middenin de nacht in mijn eentje op straat gelopen zonder me ook maar enig moment zorgen te maken.

Maar ik zou er niet zo maar nog eens naartoe gaan.
.
BeeDifferent schreef:
06-10-2025 11:18
Lissabon. Alles een roteind uit elkaar en ik miste gezellige pleintjes en eet/drinkgelegenheden.
Ohh dit vond ik nu juist een hele leuke stad, haha..
Ik vind eigenlijk veel steden wel leuk, altijd wel iets waarvan je niet wist dat het bestond.
Ik vond Berlijn en Valencia echt leuke steden, Milaan en Londen sluit ik me wel bij aan. Wat mij tegenviel: Lille. Omdat we er al zo vaak langsreden besloten om een keer een nachtje te blijven. Vond er niet veel aan.
sneeuwvrouw schreef:
06-10-2025 11:35
Ohh dit vond ik nu juist een hele leuke stad, haha..
Ik vind eigenlijk veel steden wel leuk, altijd wel iets waarvan je niet wist dat het bestond.

Tja dat is dan off topic :biggrin:
Riga. Het centrum was extreem/ordinair toeristisch toen ik er was in de zomervakantie. En we hebben er ook niks noemenswaardigs gezien of gedaan, maar dat kan ook aan degene die de trip organiseerde hebben gelegen.
Van de steden waar ik geweest ben vind ik Parijs ook een tegenvaller. Mooie stad qua architectuur maar de mensen zijn afstandelijk en willen vaak niet helpen als ze merken dat je niet van daar komt en geen Frans spreekt. Ik voel me daar dus nooit welkom. Paar keer verdwaald en veel mensen deden net of je een of andere enge ziekte had als ik probeerde hulp te vragen, ook een paar keer aangesproken door wanhopige mede toeristen die verdwaald waren en ze zo goed mogelijk geholpen.

Een keer had ik daar afgesproken met Franse vrienden die ik online had ontmoet en we samen daar naar een concert zouden gaan. Dat was de enige keer dat ik het wel leuk vond in Parijs.
Amsterdam... sorry, maar ik vind het een vieze stad en ik voelde me er onveilig en niet welkom. Je kunt je niet eens in de taal van het land, verstaanbaar maken in de horeca en winkels omdat het personeel geen woord Nederlands spreekt. Echt, nee. Amsterdam viel zwaar tegen.
Londen! Behalve de (semi) gratis musea vond ik het nogal een troosteloze stad. Ben er 2 keer geweest (2e keer tegen beter weten in) en is totaal niet mijn vibe. Ik ben ook meer een parijs mens denk ik.
BeeDifferent schreef:
06-10-2025 11:44
Tja dat is dan off topic :biggrin:
Klopt, daarom zeg ik verder ook niets..
MrsDuck schreef:
06-10-2025 11:49
Amsterdam... sorry, maar ik vind het een vieze stad en ik voelde me er onveilig en niet welkom. Je kunt je niet eens in de taal van het land, verstaanbaar maken in de horeca en winkels omdat het personeel geen woord Nederlands spreekt. Echt, nee. Amsterdam viel zwaar tegen.
Ik kom er ook niet vaak, eigenlijk alleen voor concerten of als ik speciaal naar een bepaalde winkel wilde waarvan destijds alleen Amsterdam de dichtstbijzijnde vestiging was. Vind het er vaak te druk, ben geen trams gewend dus raak helemaal gestrest van het geblingel van die dingen. De enige keer dat ik Amsterdam wel leuk vond is toen ik om 9:00 in de ochtend van mijn hotel richting het station liep en ik bijna geen hond tegen kwam en alles lekker rustig was want de ochtendspits was net voorbij.
MrsDuck schreef:
06-10-2025 11:49
Hier ben ik het wel mee eens! Ik kom eigenlijk nooit meer in Amsterdam daardoor. Vreselijk!
Ibiza stad. Eigenlijk het hele eiland.
Cum non tum age
Luik. De VVV-mijnheer viel bijna flauw van verbazing en blijdschap toen we zeiden dat we 2 nachten bleven - op zondag begrepen we waarom :proud:
De Marché de la Batte werd aangeprezen als de grootste en oudste markt van België vol met curiosa en antiek, maar was in werkelijkheid een aaneenschakeling van kraampjes met 5- euro-made -in-China-meuk (kleding, sieraden, speelgoed) en vette braadworsten.
Echt, bijna elke andere stad in België is leuker.
Nothing happens for a reason
Ik bezoek de laatste tijd regelmatig een Nederlandse stad voor een middagje of dagje. Met een vriendin of mijn echtgenoot. Er zijn zoveel Nederlandse steden die verrassend mooi zijn buiten de bekende grotere steden.
Dordrecht viel me tegen. Veel mooie oude gebouwen, veel geschiedenis, maar beetje sfeerloos, weinig mensen op straat, horecagelegenheden leeg. Veel gebouwen ook slecht onderhouden vond ik. Ze zouden zichzelf een beetje moeten promoten. Veel toeristen die Amsterdam bezoeken doen vanuit daar een dagje Delft ofzo en daardoor is het altijd wel gezellig druk (niet te zoals in Amsterdam). Dordrecht mist dat.
Gouda vond ik ook geen drol aan.
Tot een paar jaar geleden had ik ook Parijs gezegd maar ik was er in 2023 en vond het prachtig. Het was natuurlijk helemaal mooi gemaakt voor de spelen, dus hopelijk houden ze dat vast.
Limerick. Is niet alleen een versje maar ook een stad in Ierland. Ik was net afgestudeerd, nog ff niks te doen, en ging mee met vriend die daar een congres had. Ik zou mezelf wel 5 dagen vermaken voordat we samen verder op vakantie gingen.
Niet dus. Wat een enorm saaie en lelijke stad vol verkeer is dat! 1 kasteel, 1 winkelstraat en dat was het.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven