Geld & Recht alle pijlers

auto reparatie en geen bon wat nu?

15-05-2018 20:04 41 berichten
Ik zal een poging doen t kort uit te leggen wat er gaande is. Maar vrees dat dat niet lukt sorry
Vooropgesteld weet ik denk ik t antwoord wel al maar tips zijn natuurlijk welkom

Ik heb hier in mijn woonplaats een handelsonderneming die auto’s verkoopt en repareert.
Hij adverteerd alleen met verkoop niet met reparaties. Er staat een brug in Zijn loods en tig onderdelen etc
Ik heb ooit een auto gekocht bij hem maar weg gedaan om diesel te rijden ivm wisselen van werkgever verder weg
Afgelopen maand moest de distributieriem vervangen worden en aangezien ik wel vaker voor kleine reparaties naar hem ging nu ook gekozen voor hem.
Prijs afspraak gemaakt auto gebracht voor onderhoudt en klaar. Dag later haalde ik de auto op betaalde en ging weg.
Geen bon van zijn gedane werk maar dat kreeg ik nooit. Heb er niet bij stil gestaan
Na twee dagen begon mijn auto bij de distributie riem te ratelen dus meteen maandags terug. Hij luisterde wat draaide wat boutjes aan en zei niks aan de hand wijfie daar ken je prima mee naar Frankrijk ( wij zouden de nacht na koningsnacht vertrekken )
De ratel was niet weg maar oké prima wij gingen er mee op vakantie.
De auto bracht ons veilig in Frankrijk na een week terug naar huis en bij Parijs begon t geëmmer Veel brandstof verbruik en een geluid alsof er 3 diesel motorren onder de kap zaten ipv 1. Echt niet oké.
De auto reed verder wel gewoon en als hè muziek aanhad merkte je er weinig van.
Maar best was t niet. Ik dorst er sowieso niet meer mee te rijden. Maandags direct naar de garage terug waarop de man wat schaapachtig lacht en zegt ja die auto heb 3,5 ton gelopen die mag best beetje geluid maken. Eikel. Dit was echt niet oké dit geluid
Er is iemand naar komen kijken die we vertrouwen en die wel de kennis en expertise in huis heeft. Een second opinion dus. Deze garagehouder wist vrijwel zeker dat de distributie riem niet terug op tijd was gezet. Maar voor zekerheid moest de auto naar zijn bedrijf en zou daar gaan kijken hoe of wat.
Weer een rib uit me lijf maar goed in deze man had ik wel vertrouwen. Alleen deze garage is 120 km buiten bij woonplaats. Vandaar dat we daar niet heen gaan voor onze kleine dingen maar naar die man hier uit de regio gaan
Maar goed mijn punt
Ik belde de man en vertelde hem dat uit een second opinion gebleken is dat de ds riem niet goed terug gezet was.
Een hoop gelach en blabla want dan was ik nooit thuis gekomen vanuit Frankrijk en dan had ie dit en dat en lalala al met al was die man niet in staat normaal te praten en wuifde alles weg
Hij zou er zaterdag of woensdag wel ff naar kijken maar als t dat niet was kon ik 500€ aftikken.
Ik zei hem woensdag te komen
Maar in de tussen tijd wist ik dus wat er werkelijk fout was. En dat t dus echt door hem is gekomen dat mijn auto meer schade heeft opgelopen dan nodig. Als hij de distributieriem optijd terug had gezet was er dus niks loos. Nu is er ruim 2000km gereden en dat doet t geen goed.
Maar dus zoals ik schreef geen bon van zijn reparatie. Ik heb een handgeschreven kladje met wat hij ging doen en de prijs.
Meer niet.
Ik heb een rechtsbijstand verzekering die ik kan aanspreken. Mijn verhaal voorgelegd en een medewerker zei dat ik de zaak moest aanmelden en dan werd er door een jurist met mij contact gemaakt hoe verder.
Hoe mijn kansen zijn zei ze niet. Maar ik denk dat ik dikke pech heb.
Mijn vader zegt aan de schandpaal die gast hoppa op social media en waar dan ook gewoon vertellen wat een eikel t is.
Ik zit zo niet in elkaar maar feit is wel dat ik bijna 800€ kwijt ben in totaal
Met mijn auto is t goed gekomen ik heb m laten maken en heb officieeel een bon etc en een schade rapport.
Rijdt weer fijn en veilig

Tips zijn welkom of zal ik echt pech hebben
ClumsyNinja schreef:
16-05-2018 00:27
Ja want als je de radio wat harder zet dan hoor je er niets van :')
🙈🙈🙈 plaatservangende schaamte.
Wat een dom antwoord heb ik gegeven
Gelukkkg kan ik er zelf om lachen
*Prijst zich gelukkig met haar dealer*

Sorry hoor, maar een auto moet je veilig van A naar B kunnen brengen. Je hebt mazzel gehad dat je distributieriem er niet afgelopen is, dan was je hele motor aan gort gedraaid.
Waarom breng je dan in hemelsnaam je auto naar de eerste de beste beunhaas. En als er dan iets niet goed blijkt te zijn, waarom rij je er dan überhaupt nog mee door? En ga je er notabene mee op vakantie.
En dan heb je een legitieme garage aan de lijn en breng je hem wederom naar de beunhaas.

Dit is vragen om problemen. En het is natuurlijk onzin dat de dichtst bijzijnde garage 120 km. verderop zit en er geen enkele garage dichterbij is die in staat is je auto te onderhouden.

Je hebt tot op heden enorme mazzel gehad, ik zou nu investeren in een legitieme garage.
Alle reacties Link kopieren
Totaal kansloos om hier nog verhaal te halen. Dit noem je leergeld.

800 EUR is wellicht een hoop geld, maar het is absoluut geen idioot bedrag voor een complete distributieriemvervanging en wellicht wat foutzoeken.

WellichJe kan natuurlijk die eerdere garage aanschrijven en ze in gebreke stellen. Maar als die knakker zijn poot stijf houdt, dan begin je niks. Het is het ook niet waard om er een advocaat op af te sturen. Je hebt al geprobeerd op redelijke wijze om er uit te komen en je werd uitgelachen.
Je kan ze natuurlijk wel te kakken zetten bij bekenden en familie en op facebook. Maar waarschijnlijk ligt ie daar ook niet wakker van.
Ben ik nou de enige die überhaupt nog €400 uitgeven aan een auto die 350.000(!!) kilometer op teller heeft belachelijk vind?!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
16-05-2018 18:02
Ben ik nou de enige die überhaupt nog €400 uitgeven aan een auto die 350.000(!!) kilometer op teller heeft belachelijk vind?!
Ik dacht exact hetzelfde!
Trouwens, in de laatste alinea heeft to het over bijna 800 euro.
Dat vind ik enorm veel geld.
lise1985 schreef:
16-05-2018 17:03
*Prijst zich gelukkig met haar dealer*

Sorry hoor, maar een auto moet je veilig van A naar B kunnen brengen. Je hebt mazzel gehad dat je distributieriem er niet afgelopen is, dan was je hele motor aan gort gedraaid.
Waarom breng je dan in hemelsnaam je auto naar de eerste de beste beunhaas. En als er dan iets niet goed blijkt te zijn, waarom rij je er dan überhaupt nog mee door? En ga je er notabene mee op vakantie.
En dan heb je een legitieme garage aan de lijn en breng je hem wederom naar de beunhaas.

Dit is vragen om problemen. En het is natuurlijk onzin dat de dichtst bijzijnde garage 120 km. verderop zit en er geen enkele garage dichterbij is die in staat is je auto te onderhouden.

Je hebt tot op heden enorme mazzel gehad, ik zou nu investeren in een legitieme garage.

Je heb niet helemaal goed gelezen. Geeft niet hoor maar oordeel dan niet.
Ik heb hem geen tweede keer bij hem gebracht. Zo achterlijk ben ik ook weer niet. En in heb niet gezegd dat dat de dichtstbijzijnde garage is. Deze garage heeft onderdelen voor mijn auto omdat mijn auto van een type is waar niet veel meer voor is en hij heb dat wel. Vandaar de keuze om hem te benaderen.
kastella schreef:
16-05-2018 17:23
Totaal kansloos om hier nog verhaal te halen. Dit noem je leergeld.

800 EUR is wellicht een hoop geld, maar het is absoluut geen idioot bedrag voor een complete distributieriemvervanging en wellicht wat foutzoeken.

WellichJe kan natuurlijk die eerdere garage aanschrijven en ze in gebreke stellen. Maar als die knakker zijn poot stijf houdt, dan begin je niks. Het is het ook niet waard om er een advocaat op af te sturen. Je hebt al geprobeerd op redelijke wijze om er uit te komen en je werd uitgelachen.
Je kan ze natuurlijk wel te kakken zetten bij bekenden en familie en op facebook. Maar waarschijnlijk ligt ie daar ook niet wakker van.


Je ben de zoveelste, vooruit nog eenmaal want lezen blijft een kunst
IK ga die gast helemaal niet te kakken zetten Nogmaals dat opperde mijn pa ik niet !
En ik laat t hierbij ook
Mensen bedankt voor jullie reacties.
Fijn dat sommige normaal kunnen reageren. Jammer dat lezen voor sommige toch moeilijker blijkt te zijn dan nodig.
Maar ik weet genoeg en ga wel zien of t mij wel of niet iets leverd



Adios :hello:
Lenteuitjes schreef:
16-05-2018 22:55
Je heb niet helemaal goed gelezen. Geeft niet hoor maar oordeel dan niet.
Ik heb hem geen tweede keer bij hem gebracht. Zo achterlijk ben ik ook weer niet. En in heb niet gezegd dat dat de dichtstbijzijnde garage is. Deze garage heeft onderdelen voor mijn auto omdat mijn auto van een type is waar niet veel meer voor is en hij heb dat wel. Vandaar de keuze om hem te benaderen.
Ik denk eerder dat je zelf niet goed gelezen hebt, maar goed.
Met mijn vorige auto was ik minstens 500 euro per jaar kwijt aan onderhoud en reparaties. Toen de rekeningen steeds richting de 800 gingen ben ik eerst van de merkdealer naar de BOVAG garage gegaan, en daarna heb ik hem weg gedaan. Dagwaarde was rond de 1500 dus dan raakt het op een gegeven moment uit verhouding.
Lenteuitjes schreef:
16-05-2018 16:52
Ik ga dat niet doen. Heb je dat gelezen in mijn post. Nee !! Mijn vader opperde dat. Ik ga t proberen meer niet. Maar ik verlaag mij niet tot social media
.
Iets rustiger mag wel hoor... jij vraagt hier om advies, niet andersom.
Ik heb ook niet geschreven dat jij dat gaat doen. Ik heb alleen gezegd: ga dat niet doen.
Dus over 'heb je dat gelezen in mijn post' gesproken en überhaupt je opmerking over dat mensen op dit topic niet kunnen lezen. Je maakt geen sympathieke indruk op me.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
16-05-2018 18:02
Ben ik nou de enige die überhaupt nog €400 uitgeven aan een auto die 350.000(!!) kilometer op teller heeft belachelijk vind?!
Nee, ik vind dat ook belachelijk. ik zou dat niet doen. ik zou sowieso niet rijden tot 350.000 km. daarvoor had ik hem allang verkocht. maar voor 400 heb je geen nieuwe auto. voor 1200 misschien wel.....
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
17-05-2018 07:03
Nee, ik vind dat ook belachelijk. ik zou dat niet doen. ik zou sowieso niet rijden tot 350.000 km. daarvoor had ik hem allang verkocht. maar voor 400 heb je geen nieuwe auto. voor 1200 misschien wel.....
Ze rijdt diesel, dan is 3.5ton niet persé op hoor... onze auto is net 5 jaar en staat al op 226.000. Hoop dat hij nog wel wat langer mee gaat ;-)
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
16-05-2018 18:02
Ben ik nou de enige die überhaupt nog €400 uitgeven aan een auto die 350.000(!!) kilometer op teller heeft belachelijk vind?!
Is niet belachelijk, normaal gesproken kan je dan weer een aantal jaar vooruit. Is gewoon standaard onderhoud wat is uitgevoerd. Kilometer stand zien wij als slechts een getal.
Alle reacties Link kopieren
Lenteuitjes schreef:
16-05-2018 22:57
Je ben de zoveelste, vooruit nog eenmaal want lezen blijft een kunst
IK ga die gast helemaal niet te kakken zetten Nogmaals dat opperde mijn pa ik niet !
En ik laat t hierbij ook
Mooi. Als je nu in het vervolg net zo wijsneuzerig bent als je je auto wegbrengt als tegenover forumleden die je proberen te helpen, dan komt het helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
kastella wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:05
Reden: dubbel
98.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven