Geld & Recht alle pijlers

Bekeuring ontvangen, maar ik was daar helemaal niet

19-01-2024 11:51 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag kreeg ik een flinke bekeuring in de brievenbus van het CJIB. Ik zou vorige week donderdag een overtreding hebben gemaakt op een snelweg waarvoor ik honderden euro’s moet betalen. Maar het blijkt dat ik op die dag en dus dat tijdstip helemaal niet op die plek was. Natuurlijk heb ik beroep aangetekend, maar weet iemand of ik daarmee kans maak? Ik kan aantonen dat ikzelf en mijn gezinsleden ergens anders waren, maar niet dat de auto daar niet was. Moet ik daar bewijs voor hebben of moeten zij bewijs leveren?
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt en hoe liep het af?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je inlogt bij het CJIB kun je dan een foto zien? bij snelheidsovertredingen gemeten door camera is dat vaak zo volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was geen snelheidsovertreding, maar het vasthouden van een telefoon. Maar wie weet is daar ook een foto van? Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
en is hij wel echt?
https://www.cjib.nl/heb-ik-een-nepboete ... r-het-hier
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
19-01-2024 11:54
en is hij wel echt?
https://www.cjib.nl/heb-ik-een-nepboete ... r-het-hier
Ik denk het wel, aangezien ik voor het bezwaarschrift op de site het nummer in heb moeten vullen en die boete werd inderdaad gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 11:54
Het was geen snelheidsovertreding, maar het vasthouden van een telefoon. Maar wie weet is daar ook een foto van? Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip.
en weet je van jezelf, dat je wel eens de telefoon vast hebt in de auto?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bezwaar aantekenen en het beste ervan hopen.

Wordt het bezwaar afgewezen, dan mag je gratis in beroep bij de rechtbank. Je moet dan wel eerst de zekerheidstelling betalen (of minimaal 234 euro, als het bedrag hoger is)

Wordt het daar ook afgewezen dan mag je (vanaf een bepaald boetebedrag) ook nog gratis in hoger beroep bij het gerechtshof.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip: schakel zo'n kantoortje in.

Die hebben standaardbrieven en verwerken de jongste jurisprudentie in hun stukken.

Je krijgt dan vanzelf bericht of je het geld terugkrijgt van het CJIB.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien rijden er andere auto's met hetzelfde nummerbord in de rondte.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
19-01-2024 11:59
Tip: schakel zo'n kantoortje in.

Die hebben standaardbrieven en verwerken de jongste jurisprudentie in hun stukken.

Je krijgt dan vanzelf bericht of je het geld terugkrijgt van het CJIB.
ach nee, dit kun je echt eenvoudig zelf hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet er weinig van, maar is dit een overtreding die al dmv camera's wordt vastgesteld? Als het PV op basis van een staandehouding is uitgeschreven dan heeft de bestuurder zich moeten identificeren neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, jaren geleden meegemaakt. Man reed in Maastricht een eenrichtingverkeerstraat van de verkeerde kant in volgens de bekeuring, wij wonen in de Randstad.
Inderdaad beroep aangetekend, we hebben veel bewijsmateriaal verzameld (verklaring werkgever dat man op zijn werk was, kilometerstanden bij de tankbeurten, bonnetjes van de tankbeurten, dat soort dingen). Foto gemaakt van de type-aanduiding op onze auto, daarbij aangegeven dat van een afstandje nooit te zien is dat het specifiek dat type is, dat kun je alleen zien als je het kenteken checkt.
(Een agent die het kentekennummer noteert checkt in zijn database welk type, welke kleur etc.)

Man moest uiteindelijk voorkomen, in Maastricht. Bon werd kwijtgescholden. Maar toen man meldde dat hij reiskosten had én een vrije dag heeft moeten opnemen, en hoe hij die kosten kan claimen, zei de rechter doodleuk dat hij die kosten al voor de zitting had moeten aangeven. Dus wees gewaarschuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
19-01-2024 11:56
en weet je van jezelf, dat je wel eens de telefoon vast hebt in de auto?
Nee, dat doe ik sowieso nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
19-01-2024 12:00
Misschien rijden er andere auto's met hetzelfde nummerbord in de rondte.
Dat is zeker zo, was ook zo in ons geval en werd ook beaamd door de rechter tijdens de zitting (gestolen auto's die met jouw kenteken rondrijden). Op de foto stond inderdaad ons kenteken, kleur klopte ook, maar toch was mijn man daar absoluut niet geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
19-01-2024 12:03
Ja, jaren geleden meegemaakt. Man reed in Maastricht een eenrichtingverkeerstraat van de verkeerde kant in volgens de bekeuring, wij wonen in de Randstad.
Inderdaad beroep aangetekend, we hebben veel bewijsmateriaal verzameld (verklaring werkgever dat man op zijn werk was, kilometerstanden bij de tankbeurten, bonnetjes van de tankbeurten, dat soort dingen). Foto gemaakt van de type-aanduiding op onze auto, daarbij aangegeven dat van een afstandje nooit te zien is dat het specifiek dat type is, dat kun je alleen zien als je het kenteken checkt.
(Een agent die het kentekennummer noteert checkt in zijn database welk type, welke kleur etc.)

Man moest uiteindelijk voorkomen, in Maastricht. Bon werd kwijtgescholden. Maar toen man meldde dat hij reiskosten had én een vrije dag heeft moeten opnemen, en hoe hij die kosten kan claimen, zei de rechter doodleuk dat hij die kosten al voor de zitting had moeten aangeven. Dus wees gewaarschuwd!
Wat een gedoe. Dank je voor de tip, ik wil het ook laten voorkomen als het niet anders kan, want het is gewoon echt onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
19-01-2024 12:06
Dat is zeker zo, was ook zo in ons geval en werd ook beaamd door de rechter tijdens de zitting (gestolen auto's die met jouw kenteken rondrijden). Op de foto stond inderdaad ons kenteken, kleur klopte ook, maar toch was mijn man daar absoluut niet geweest.
Ik heb net een foto opgevraagd en krijg die binnen 10 werkdagen (duurt lang 😧). Hopelijk kun je daar een flink deel van de auto op zien, want er zitten nogal opvallende details aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
19-01-2024 11:59
Tip: schakel zo'n kantoortje in.

Die hebben standaardbrieven en verwerken de jongste jurisprudentie in hun stukken.

Je krijgt dan vanzelf bericht of je het geld terugkrijgt van het CJIB.
Nee joh, kost je alleen maar geld.

Gewoon bezwaar maken op de site. Kijk wat je aan bewijsmateriaal kunt aanleveren. Kennelijk is kenteken niet goed gelezen of overgenomen, of rijdt er er iemand rond met vervalste kentekenplaten. Heb ik jaren geleden ook eens gehad. Ik weet dat het snel opgelost was, maar dat is wel 20 jaar geleden geweest,
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:04
Nee, dat doe ik sowieso nooit.

Foto opvragen dan zie je het meteen.
Het wil nog weleens misgaan, ik hoorde ooit van iemand die zat inderdaad met hand aan haar oor, ze had alleen geen telefoon vast :P .
Boete kwijtgescholden.
In ieder geval geen bureautje inschakelen zoals hier gesuggereerd werd, zitten een hoop shady figuren tussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:08
Ik heb net een foto opgevraagd en krijg die binnen 10 werkdagen (duurt lang 😧). Hopelijk kun je daar een flink deel van de auto op zien, want er zitten nogal opvallende details aan.
je ziet op zo'n foto voornamelijk de voorstoel (niet de bijrijder), als jij het bent, zul je jezelf wel herkennen
Alle reacties Link kopieren Quote
https://verkeersboete.nl/boete_telefoon ... l_en_niet/

Het is nog aan te raden om de verklaring aan te houden waarom er niet is staande gehouden. Immers was dit wel gedaan dan had men ID gecontroleerd en dus niet bij jou uit kunnen komen. Is er ooit een kentekenplaat van je auto gestolen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:08
Ik heb net een foto opgevraagd en krijg die binnen 10 werkdagen (duurt lang 😧). Hopelijk kun je daar een flink deel van de auto op zien, want er zitten nogal opvallende details aan.
Dat zou mooi zijn als je op de foto kunt zien dat het een andere auto is, dat maakt de bewijslast een stuk simpeler.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook zoiets gehad en aangevochten. Het eerste bezwaarschrift wordt standaard afgewezen. Daarna moet je betalen en kan je verder in beroep. Wij hebben het toen gewonnen. Werden nog uitgenodigd voor de zitting maar niet geweest. Geld is teruggestort.

De verbalisant had de verkeerde kleur opgeschreven (donkerblauw en onze auto was zwart). Wij hebben toen aangebracht dat als de verbalisant zich kan vergissen in de kleur, zich ook kan vergissen in het kenteken (want geen foto). Verder bewijzen van werkgever dat man op het werk was op dat tijdstip en met de auto was (bedrijvenparkeerplaats).
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
19-01-2024 12:10
je ziet op zo'n foto voornamelijk de voorstoel (niet de bijrijder), als jij het bent, zul je jezelf wel herkennen
Dat hoeft niet hoor. Ik ben eens geflitst waarop de gehele auto vanaf de achterkant schuin zichtbaar was. In dit geval was ik het wel zelf geweest, maar hierop was de auto dus heel goed en duidelijk zichtbaar. Geen bestuurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan al zo simpel zijn als een kenteken dat een beetje vies is. Een P wordt dan al snel een R bijvoorbeeld.

Kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
19-01-2024 12:13
Het kan al zo simpel zijn als een kenteken dat een beetje vies is. Een P wordt dan al snel een R bijvoorbeeld.

Kan gebeuren.
Toevallig dat je deze letters noemt. Afgelopen week dit bericht gelezen? ;-D

https://topgear.nl/autonieuws/rotterdam ... Gelderland.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven