Geld & Recht
alle pijlers
Belastinggeld en vakantiegeld
donderdag 25 april 2024 16:31
donderdag 25 april 2024 16:33
donderdag 25 april 2024 16:40
Heb je geen app waarin je kunt zien hoe ze verwachten dat je uitkomt?sneeuwvrouw schreef: ↑25-04-2024 16:38Ik krijg de jaarrekening van energie binnenkort… ik vrees dat het geld daar naartoe gaat. Gelukkig is de vakantie al deels betaald..
En eventueel al meer kunt gaan betalen? Ik zorg dat ik terugkrijg van Essent, heb een hekel aan bijbetalen
donderdag 25 april 2024 16:41
De vakanties zijn betaald, ik heb er één voor mijn rekening genomen, mijn vriend de ander.
Het vakantiegeld gaat dus naar de spaarrekening en wordt vrolijk uitgegeven als we daadwerkelijk op vakantie zijn.
Van de energiemaatschappij krijg ik flink geld terug, dat gaat ook op de spaarrekening. Ik heb sinds kort een autootje en het is fijn om wat achter de hand te hebben voor reparaties en jeweetmaarnooit.
Het vakantiegeld gaat dus naar de spaarrekening en wordt vrolijk uitgegeven als we daadwerkelijk op vakantie zijn.
Van de energiemaatschappij krijg ik flink geld terug, dat gaat ook op de spaarrekening. Ik heb sinds kort een autootje en het is fijn om wat achter de hand te hebben voor reparaties en jeweetmaarnooit.
...
donderdag 25 april 2024 16:51
Mijn vakantiegeld zit in mijn IKB budget verwerkt. Hierin zit ook de 13de maand. Samen is dat 16,37% van mijn jaarsalaris.
Ik kan zelf instellen hoeveel en wanneer dit uitbetaald gaat worden.
Ik laat alles staan waardoor het automatisch in december uitgekeerd gaat worden.
Wel krijgen man en ik allebei 1200 bruto in mei uitgekeerd i.v.m. cao afspraken (rijksambtenaren) en per 1 juli 9,6% loonsverhoging.
Dus ondanks geen "vakantiegeldgevoel" (eigen keuze) toch leuke uitbetalingen in het vooruitzicht.
Vakantie is al betaald en vakantie uitgave terplekke gaat gewoon van de lopende rekeningen.
Ik kan zelf instellen hoeveel en wanneer dit uitbetaald gaat worden.
Ik laat alles staan waardoor het automatisch in december uitgekeerd gaat worden.
Wel krijgen man en ik allebei 1200 bruto in mei uitgekeerd i.v.m. cao afspraken (rijksambtenaren) en per 1 juli 9,6% loonsverhoging.
Dus ondanks geen "vakantiegeldgevoel" (eigen keuze) toch leuke uitbetalingen in het vooruitzicht.
Vakantie is al betaald en vakantie uitgave terplekke gaat gewoon van de lopende rekeningen.
donderdag 25 april 2024 16:59
Hier ook, niet werken is geen inkomsten. Maar mij hoor je niet klagen.MrsMorrison schreef: ↑25-04-2024 16:49Geen vakantiegeld en geen belastinggeld. Vakanties zijn voor mij helaas de dure maanden want geen inkomsten.
donderdag 25 april 2024 17:00
Vakantiegeld zet ik altijd in een potje 'vakantie' op de spaarrekening. Dat gebruik ik dus ook voor vakantie. Jaren dat ik niet/nauwelijks weg ging (corona, baby) heb ik dat ook gedaan en dat geld is dus blijven staan. Ooit kan ik daar een verdere reis mee maken met kind.
Belastinggeld gaat op de spaar en zal vooral gebruikt worden voor onderhoud/verbouwing.
Belastinggeld gaat op de spaar en zal vooral gebruikt worden voor onderhoud/verbouwing.
donderdag 25 april 2024 17:01
donderdag 25 april 2024 17:02
je kunt jezelf vakantiegeld geven?? het vakantiegeld dat mensen in loondienst krijgen is ook sigaar uit eigen doosMrsMorrison schreef: ↑25-04-2024 16:49Geen vakantiegeld en geen belastinggeld. Vakanties zijn voor mij helaas de dure maanden want geen inkomsten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in