Geld & Recht alle pijlers

Bestellen in de VS en douanekosten/belasting

26-10-2010 09:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een creme bestellen in Amerika, samen met de verzendkosten zou dit op 37,00 dollar komen.

Ze versturen met USPS.

Weet iemand of ik op extra kosten moet rekenen of is dat alleen bij hogere bedragen? En hoeveel zijn die kosten dan?

Het gaat om een product dat nergens in Europa te krijgen is en dat ik echt nodig heb voor mijn huid.
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html

Kijk hier eens, als je hier rekening mee houd kan het alleen maar meevallen..
Soms hoef ik niets te betalen en soms wel... Pasgeleden nog een pakje uit Vietnam en toen had ik "pech": 37 euro invoerrechten.

Dus volgens mij kun je ook nog geluk hebben dat de douane jouw pakje doorlaat.
Hallo,

Er is een kans dat je invoerrechten moet betalen maar je hoeft niet altijd te betalen. Als je geluk hebt dan komt die door de douane heen zonder dat je gepakt wordt.
Wanneer de douane waarde zo laag is, dat je invoerrechten + BTW onder de ¤ 10,- komt hoef je ook niet af te dragen..
ik bestel al anderhalf jaar bijna wekelijks boeken op Amazon (de Amerikaanse, niet de Engelse). Deze komen op regelmatige basis binnen. Soms is het een hele stapel boeken (in een redelijk ruime doos) en soms is het één boek. Ik heb slechts één keer invoerrechten hoeven te betalen; dat was toen ik voor meer dan $125 aan luisterboeken had besteld. De invoerrechten waren geloof ik ¤ 19,--.

Ik weet niet of het lag aan die luisterboeken, dat was de enige keer, maar het komt echt regelmatig voor dat ik voor meer dan $ 100,-- boeken/cd's binnenkrijg en daar heb ik nog nooit iets extra's voor hoeven betalen.

Dus ik denk dat het gewoon een kwestie van "geluk"is of je invoerrechten moet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven