Bestellen in de VS en douanekosten/belasting
dinsdag 26 oktober 2010 om 09:24
Ik wil graag een creme bestellen in Amerika, samen met de verzendkosten zou dit op 37,00 dollar komen.
Ze versturen met USPS.
Weet iemand of ik op extra kosten moet rekenen of is dat alleen bij hogere bedragen? En hoeveel zijn die kosten dan?
Het gaat om een product dat nergens in Europa te krijgen is en dat ik echt nodig heb voor mijn huid.
Ze versturen met USPS.
Weet iemand of ik op extra kosten moet rekenen of is dat alleen bij hogere bedragen? En hoeveel zijn die kosten dan?
Het gaat om een product dat nergens in Europa te krijgen is en dat ik echt nodig heb voor mijn huid.
dinsdag 26 oktober 2010 om 09:31
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
Kijk hier eens, als je hier rekening mee houd kan het alleen maar meevallen..
Kijk hier eens, als je hier rekening mee houd kan het alleen maar meevallen..

vrijdag 29 oktober 2010 om 12:14
ik bestel al anderhalf jaar bijna wekelijks boeken op Amazon (de Amerikaanse, niet de Engelse). Deze komen op regelmatige basis binnen. Soms is het een hele stapel boeken (in een redelijk ruime doos) en soms is het één boek. Ik heb slechts één keer invoerrechten hoeven te betalen; dat was toen ik voor meer dan $125 aan luisterboeken had besteld. De invoerrechten waren geloof ik ¤ 19,--.
Ik weet niet of het lag aan die luisterboeken, dat was de enige keer, maar het komt echt regelmatig voor dat ik voor meer dan $ 100,-- boeken/cd's binnenkrijg en daar heb ik nog nooit iets extra's voor hoeven betalen.
Dus ik denk dat het gewoon een kwestie van "geluk"is of je invoerrechten moet betalen.
Ik weet niet of het lag aan die luisterboeken, dat was de enige keer, maar het komt echt regelmatig voor dat ik voor meer dan $ 100,-- boeken/cd's binnenkrijg en daar heb ik nog nooit iets extra's voor hoeven betalen.
Dus ik denk dat het gewoon een kwestie van "geluk"is of je invoerrechten moet betalen.