Geld & Recht alle pijlers

Bestelling valt veel duurder uit dan offerte

15-09-2010 11:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand weet wat te doen.

Wij hebben telefonisch bij een slager een offerte opgevraagd voor een BBQ voor 40 personen, dit kwam incl. salades op ¤295. Telefonisch afgesproken dat we nog een x lang zouden komen op een tijdstip dat de baas er zou zijn (de man waar ik mee gesproken had) om de puntjes op de i te zetten.

Wij waren er netjes op het afgesproken tijdstip maar meneer niet.

Toch de bestelling doorgegeven en er veranderde niets behalve dat de salades vervielen.

Op de dag van de BBQ het vlees zo laat mogelijk opgehaald, komen we daar moeten we ipv 295 euro bijna 400 euro afrekenen!

Op dat moment konden we niets anders dan dit doen anders kregen we niets mee en de eerste gasten zouden met een 15 minuten voor de deur staan.

Een dag later heb ik een mail gestuurt en om uitleg gevraagt.

Ik kreeg een mail terug met excuus en dat het een fout in de offerte was maar ik krijg niets terug. kan dit zomaar?
Ach Siepje, laat het lekker gaan. Jullie hebben toch een gezellige barbecue gehad? En het was toch evengoed niet duur? Naar die slager ga je natuurlijk niet meer, maar hoe belangrijk is het eigenlijk...
quote:Appelsientje schreef op 15 september 2010 @ 12:10:

Ach Siepje, laat het lekker gaan. Jullie hebben toch een gezellige barbecue gehad? En het was toch evengoed niet duur? Naar die slager ga je natuurlijk niet meer, maar hoe belangrijk is het eigenlijk...Niet, maar het is een principe kwestie geworden
Ik vind het een lul. Afspraak is afspraak. Ik had het niet betaald.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeker als je de offerte op papier hebt dan kun jij je slager daar aanhouden. TO heeft bewust een offerte opgevraagd en naar aanleiding van die offerte heeft ze de keuze gemaakt om bij deze slager haar vlees te kopen.

Je moet het hetzelfde zien als bij een verbouwing. Heb je een offerte voor een vaste prijs dan accepteer je toch ook niet zomaar een verhoging van Euro 1000,-? Zelfde geldt voor de slager. Hij had zo keurig moeten zijn om je Euro 295 in rekening te brengen. Je hebt nu toch ook op schrift dat hij het verkeerde bedrag in rekening heeft gebracht. Jammer maar helaas voor de slager.

En of het nu goedkoop is of niet... dat staat niet ter discussie.
Belachelijk, ik zou het lekker rondbazuinen....
quote:ik1972 schreef op 15 september 2010 @ 12:10:

[...]

wettelijk gezien mag je zonder tussentijds overleg maximaal 10% afwijken van het offerte bedrag ivm onvoorzienr dingen.Kijk als dat zo is dan sta je in je recht.
Cum non tum age
Gaat idd over het principe, ben ik met je eens TO. En de slager is niet echt een hele slimme ondernemer. Voor dat beetje geld waar ie nu dus moeilijk over doet, is ie minimaal 1 klant kwijt die waarschijnlijk op jaarbasis meer omzet dan deze 100,- euro waar het nu over gaat. Erg dom van 'm. Dit soort ondernemers moet het nu juist hebben van goeie mond tot mond reclame.
anoniem_110840 wijzigde dit bericht op 15-09-2010 12:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Maar heeft TO die offerte nou wel of niet op papier?
quote:Zef schreef op 15 september 2010 @ 12:19:

Maar heeft TO die offerte nou wel of niet op papier?In de OP staat telefonisch een offerte. Ik weet niet of een telefonische offerte bestaat eigenlijk.
nee, ik heb hem niet op papier helaas! maar wel een mail waarin ze min of meer hun fout toegeven.
Erg slecht van de slager. En wat ik al zei, ik zou er op een zaterdagochtend als het lekker druk is, nogmaals over beginnen. Maar goed, je moet natuurlijk ook geen gebed zonder end worden.

Ik denk dat je je verlies maar moet nemen, maar ik zou hem er nog wel wijzen, dat je geen klant bij hem blijft en dat dat hem wel meer kost dan deze ¤ 100,-! Zeker als jij schijnbaar een persoon bent die feestjes geeft voor 40 man.

Vraag hem als klapper maar naar de naam van zijn grootste concurent Die zal wel blij zijn jou te mogen ontvangen!
Nope
Ik vind het ook erg slordig van de slager maar als je geen offerte op papier hebt gekregen heb je toch eigenlijk helemaal geen offerte?
Niet echt netjes van de slager, maar je kan zelf ook wel bedenken dat ¤ 295,- (incl. salades) voor een BBQ voor 40 personen wel erg goekoop is, maar zonder de salades is het een hele nette prijs. Een slager rekent gemiddeld zo'n 250-300 gram vlees per persoon bij een BBQ. Dat komt dus op ongeveer ¤ 3,- per 100 gram (is wel erg aan de prijs).

Volgende keer van iemand en Makro, Ven of Sligro pas lenen en zelf halen.
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Nou is een bbq voor 40 pax wel heel goedkoop voor 295. Tientje de man is normaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom denk je dat ik voor deze slager koos?

Goedkoop=duurkoop blijkt maar weer
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Tja dat kan ik niet ontkennen, het was niet de bedoeling maar ik had via de site een offerte aangevraagd en daar hoorde ik maar niets op dus na 2 weken maar eens gebeld en toen belde hij mij terug met die prijs.......
quote:ossiepossie schreef op 15 september 2010 @ 12:10:

He? Dus als je de salades wel had genomen was de prijs lager geweest?

Ja dat las ik ook. Geen salades = DUUR. Wel salades = GOEDKOPER.

Hm..............heb ooit bij een slager gewerkt maar zo ging dat toen niet.

Nare man die slager.....................
quote:siepje1 schreef op 15 september 2010 @ 12:08:

Net de slager gebeld, die weet er een mooie draai aan te geven....de salades die had er voor niets bijgedaan in de offerte en doordat die niet door gingen is de prijs zo hoog geworden.

Daarbij had hij een offerte op 100gr per stukje vlees gegeven en het vlees zal zwaarder geweest zijn, dat had niet mogen gebeuren en hij zal er voortaan op letten maar ik krijg geen cent terug.

Jeetje wat ben ik boos Dit was de laatste x dat ik daar geweest ben! (mag zeker niet zijn naam heel groot neerzetten?)

Huh? Dit zijn wel de meest belachelijke redenen ooit om van een offerte af te wijken.

Misschien kan je iets terugkrijgen door te dreigen met rechtsbijstand/geschillencommissie ofzo?
quote:siepje1 schreef op 15 september 2010 @ 14:56:

Tja dat kan ik niet ontkennen, het was niet de bedoeling maar ik had via de site een offerte aangevraagd en daar hoorde ik maar niets op dus na 2 weken maar eens gebeld en toen belde hij mij terug met die prijs.......

Nou ja zeg...het is dus gewoon een smerig lokkertje geweest!

Ik had slagert lekker met zijn berg vlees laten zitten, had man naar huis gestuurd om gasten vast te voorzien van drank en was zelf op weg gegaan langs alle supers om daar de vleesvitrines te beroven. Dan maar improvisatie!
Nope
had ik moeten doen, of naar een collega slager in de straat waar ik zelf gewerkt heb in een ver verleden...... maar ik was zo verbaast en tja wat eigenlijk....dat ik daar niet aan dacht
Uuuhhhh... gewoon regelmatig de winkel in lopen, liefst als het druk is, en stemmis ( beschaafd) maken over het niet kloppen van dit gebeuren. Denk dat je je geld snel terug krijgt!
quote:siepje1 schreef op 15 september 2010 @ 11:11:

Ik hoop dat iemand weet wat te doen.Spijt hebben dat je nog steeds geen rechtsbijstandsverzekering hebt?quote:Wij hebben telefonisch bij een slager een offerte opgevraagd voor een BBQ voor 40 personen, dit kwam incl. salades op ¤295.Nogal wat reacties zeggen: dat was ook wel erg goedkoop. Sorry, maar dat is onzin. De regel dat een aangeboden prijs niet bindend is, is alléén voor situaties waarin volkomen evident is dat de prijs niet KAN kloppen. een slager kan best goedkoop zijn, ¤295,- is niet zo laag dat ieder kind kan begrijpen dat er een fout is gemaakt.quote:Telefonisch afgesproken dat we nog een x lang zouden komen op een tijdstip dat de baas er zou zijn (de man waar ik mee gesproken had) om de puntjes op de i te zetten.

Wij waren er netjes op het afgesproken tijdstip maar meneer niet.En dan gaat er geen lampje branden?quote:Toch de bestelling doorgegeven en er veranderde niets behalve dat de salades vervielen.En daarbij heb je geen nieuwe prijsopgaaf gevraagd? Op zichzelf heeft de slager dan wel een punt. Jij neemt niet het geoffreerde af, maar iets anders. Dan kan de prijs anders uitpakken.quote:Op de dag van de BBQ het vlees zo laat mogelijk opgehaald,Waarom? "BBQ on the edge" ofzo?quote:komen we daar moeten we ipv 295 euro bijna 400 euro afrekenen!

Op dat moment konden we niets anders dan dit doen anders kregen we niets mee en de eerste gasten zouden met een 15 minuten voor de deur staan.Wijze les voor de volgende keer: 15 minuten voor je iets georganiseerd hebt de transactie afronden die de kern uitmaakt van wat je georganiseerd hebt is misschien niet het allerslimste dat je kan doen.quote:Een dag later heb ik een mail gestuurt en om uitleg gevraagt.

Ik kreeg een mail terug met excuus en dat het een fout in de offerte was maar ik krijg niets terug. kan dit zomaar?

die mail is wel interessant, want hij erkent dus zijn fout. En nee, dat kan dus niet zomaar.

Bel je rechtsbijstand. Of slik even over het feit dat een advocaat hier een uurtje over laten nadenken al duurder is dan het prijsverschil.
quote:Beauke schreef op 15 september 2010 @ 12:28:

[...]

In de OP staat telefonisch een offerte. Ik weet niet of een telefonische offerte bestaat eigenlijk.Natuurlijk bestaat dat. Zodra ik jou aan de telefoon vertel dat ik je X wil leveren voor Y onder voorwaarden Z, is dat een offerte. Alleen is het achteraf zo lastig aan te tonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven