Geld & Recht alle pijlers

Betaling vve na overdracht

02-08-2012 22:15 12 berichten
Hi,

Heb een vraag en kom er niet uit:

2 jaar na de overdracht van ons app krijgen we nu een rekening van 1 maand achterstallige vve kosten.

Moeten wij dit na 2 jaar nog betalen? Of had de notaris dit dan moeten/weten signaleren

Ik hoop dat iemand het weet!

Bedankt
Bedoel je een achterstallige betaling van de verkopende partij?
Alle reacties Link kopieren
Als je die maand niet betaald hebt terwijl het appartement nog op jouw naam stond, ja dan denk ik wel dat je dat nog moet betalen..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Yep! Van mij dus in dit geval.
nee, dit kan alleen als het een rekening is uit het lopende of voorafgaande boekjaar. Dus uit 2012 of 2011.

De notaris had dit moeten zien, en jij hebt zelf van de notaris een kopie gekregen van de opgave die de VVE heeft gedaan aan de notaris. Zo niet, alsnog de notaris bellen en een kopie vragen. Als daar staat dat je geen achterstand hebt moet de VVE aantonen hoe dat zit
De notaris had dit al moeten verrekenen.

Ik ken een geval waarbij de notaris dit ook had vergeten,de notaris heeft toen zelf zijn fout betaald dwz de VVE kosten van de achterstallige maand zelf betaald.
Ik heb vanochtend de notaris gebeld en degene die het dossier heeft behandeld is op vakantie. Dus nog een weekje wachten...bedankt voor jullie reacties!
En die persoon Is de enige die dit kan zien? Slecht zeg
Zwaar irritant idd
Wij hadden laatst het tegenovergestelde: kregen een rekening voor de eerste (gedeeltelijke) maand vve-kosten van bijna twee jaar geleden, terwijl die op de notarisafrekening wel was verrekend. Ik heb de vve dus doorverwezen naar de notaris en niets meer gehoord, zal wel goed zijn gekomen dus.
Je kunt op twee manieren goederen verkrijgen in Nederland

- algemene titel

- bijzondere titel

Door iets te kopen verkrijg je het eigendom op grond van de bijzondere titel. Dan krijg je wel de rechten maar niet de lasten mee. Kortom de last (schuld van de VVE) is door het eigendom van het huis niet opeens een schuld die jij hoeft te betalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtsopvolger
@jo1980 bij de overdracht van een woning gaat de schuld van verkoper aan de vve van het lopende en voorgaande boekjaar wel degelijk over op koper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven