Geld & Recht alle pijlers

Bewindvoerder heeft even €11000,- uit de boedel gestolen

25-06-2018 13:27 205 berichten
Hallo,
Dit is geen bedel topic maar een topic waarin om advies gevraagd word en gevraagd word wat je rechten zijn.
Vragen over hoe de schulden ontstaan zijn worden niet beantwoord daar gaat het topic niet over.
Mijn jongste dochter zit in de WSNP en heeft een bewindvoerder door de rechter toegewezen gekregen , die bewindvoerder is in April aangehouden en heeft toegegeven dat hij geld gestolen had bij zijn clienten.
De man had 178 clienten waaronder mijn jongste dochter, in de eerste instantie werd er gesproken over kleine bedragen.
Maar afgelopen vrijdag hebben we de afschriften van de boedelrekening gekregen en bleek dat meneer in maart nog even snel €5000, opgenomen had uit haar boedel.
Nu zijn er mensen die binnen 3 jaar uit de wsnp konden omdat die voldoende hadden afgelost echter doordat meneer dat geld uit de boedels gestolen heeft moeten die mensen langer in de wsnp en langer betalen.
Bij mijn dochter is er geld van o.a haar overwerk ,reiskosten , huur en zorgtoeslag en geld voor de schuldeissers gestolen in totaal €11000,00
Nu heeft mijn dochter het geluk dat ze in budgetbeheer zit en daardoor alle vaste lasten zijn betaald maar het is wel zuur dat ze dus een extra schuld er bij gekregen heeft die ze niet had hoeven hebben.
Behalve dat ze pas eind juli aangifte kan doen omdat ze dan exact op papier kan zien wat er van haar persoonlijk gestolen is, kan ze ondernemen deze bewindvoerder is aangesteld door de rechtbank en ze is compleet rechtenloos lijkt het wel.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 13:30
0.07% gewijzigd
Doreia* schreef:
28-05-2019 17:05
Ik hou het in de gaten!
Je hebt een PB :rose:
RikM schreef:
28-05-2019 11:47
Maar is het een civiele rechtszaak of strafrechtelijk? Want deze persoon heeft meerdere cliënten bestolen, toch? Ik neem aan dat deze persoon door het OM wordt aangeklaagd namens alle gedupeerden?
Civiele zaak ze vorder haar overuren, reiskosten en haar spaarpotje terug wat hij van haar gestolen heeft.
De strafrecht word door de om weer gestart en dat kan hem en zijn vrouw hun huis kosten, staat op beide naam en ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
huisduif schreef:
28-05-2019 11:49
Ik hoop dat de bewindvoerder hard aangepakt wordt en dit werk ook niet meer mag uitvoeren.
Dit werk zal hij vast niet meer mogen doen.
tanteslankie schreef:
28-05-2019 12:10
Vlinder, even eer hart onder de riem. Wat een fijne en lieve moeder ben jij! En je dochter klinkt sterk. Ik wens jullie een goede afloop toe. Zo te horen zijn jullie strijdvaardig. Succes!
Gelukkig wel we zijn druk bezig om alle feiten op papier te zetten ze heeft niet alleen financiele schade maar ook haar complete vertrouwen in de financiele hulpverlening en de mensheid is ze kwijt.
Lichaamlijk heeft ze door het werk ook behoorlijk wat te verstouwen gehad waar ze nu nog last van heeft.
iedereen die met ons meeleeft heel erg bedankt! :high5:
en mocht ik boos overkomen sorry, maar ik ben ook heel boos niet op jullie maar op de omstandigheden waar mijn dochter in zit. :rose:
Doreia,


ik weet niet of je het bericht hebt ontvangen, ik kan het niet terug zien,als het niet zo is wil je mij dan een pb met een mail adres sturen, zodat ik je dan kan mailen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Niets binnen en mijn PB aan jou staat in mijn postvak uit (1).
Meestal geen goed teken. Wil je nog even kijken?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
28-05-2019 19:42
Hoi,
Niets binnen en mijn PB aan jou staat in mijn postvak uit (1).
Meestal geen goed teken. Wil je nog even kijken?
Gekregen en nogmaals aan jou 1 gestuurd
Alle reacties Link kopieren
ja, gereageerd!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
28-05-2019 19:56
ja, gereageerd!
Gelezen,morgen reageer ik :rose:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een ellende. Succes en sterkte voor je dochter.
Ik hoop dat ze haar gerechtigheid krijgt. En ik hoop dat die man flink mag boeten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor jou en je dochter, Vlinder.
Veel sterkte en succes.
Dank je wel Gatti en Minni :rose:
De zitting is verplaatst naar september, de rechter is ziek
Vlinder1963 schreef:
06-06-2019 16:06
De zitting is verplaatst naar september, de rechter is ziek

Tja, het is niet alsof je die € 11.000 goed kunt gebruiken. :wtf:
Vlinder1963 schreef:
06-06-2019 16:06
De zitting is verplaatst naar september, de rechter is ziek
Balen Vlinder. Je wilt het toch snel achter de rug hebben. Hopelijk wel in september goed nieuws. :lips:
prada schreef:
06-06-2019 16:35
Balen Vlinder. Je wilt het toch snel achter de rug hebben. Hopelijk wel in september goed nieuws. :lips:
Daar gaan we voor.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
06-06-2019 16:06
De zitting is verplaatst naar september, de rechter is ziek
Tjee.........
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia, je hebt een pb, voir de rest die hier nu kijjt, nog ff geduld en dan laat ik meer weten ;-)
Vlinder1963 schreef:
14-10-2019 10:43
Doreia, je hebt een pb, voir de rest die hier nu kijjt, nog ff geduld en dan laat ik meer weten ;-)
Hopelijk goed nieuws. Ik duim voor jullie. :thumbsup:
prada schreef:
14-10-2019 11:27
Hopelijk goed nieuws. Ik duim voor jullie. :thumbsup:
Het is even afwachten ik kan nog niks zeggen omdat ik niet wil dat er voortijdig meegelezen word, je hebt een pb over iets anders ;-)
Vlinder1963 schreef:
14-10-2019 13:54
Het is even afwachten ik kan nog niks zeggen omdat ik niet wil dat er voortijdig meegelezen word, je hebt een pb over iets anders ;-)
PB terug.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
25-06-2018 19:50
In Nederland hebben we allemaal instanties, schuldsanering, regelingen, potjes etc..


Maar waarom iemand de complete financiele verantwoordelijkheid over je dochter haar financien geven?? Vertrouw je een wildvreemde met jouw dochter haar geld??


Klinkt het te simpel of heb ik misschien een punt?
precies Dit! Dit is ook gelijk de leidraad hoe de schulden zijn ontstaan!
Alle reacties Link kopieren
fbjewel schreef:
14-10-2019 15:35
precies Dit! Dit is ook gelijk de leidraad hoe de schulden zijn ontstaan!
Dit is een WSNP bewindvoerder. Dus de persoon die de schuldregeling regelt zodat zij er met 36 maanden schuldvrij weer uitkomt.
Deze persoon wordt door de rechtbank aangesteld en staat onder toezicht van een rechter-commissaris. Daarom is dit dus zo ontzettend
zuur en wrang dat precies deze persoon, in deze hoedanigheid, dit heeft geflikt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
14-10-2019 15:48
Dit is een WSNP bewindvoerder. Dus de persoon die de schuldregeling regelt zodat zij er met 36 maanden schuldvrij weer uitkomt.
Deze persoon wordt door de rechtbank aangesteld en staat onder toezicht van een rechter-commissaris. Daarom is dit dus zo ontzettend
zuur en wrang dat precies deze persoon, in deze hoeda nigheid, dit heeft geflikt.
de schulden van de dochter.... En dat dit heeft kunnen gebeuren om het zomaar aan hem over te laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven