Geld & Recht alle pijlers

Bewindvoering

09-01-2018 04:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai!

Ik heb paar vragen over bewindvoering;

Kan je afterpay ed laten blokkeren ?

Ookal staat iemand onder beschermings bewind, dan kan je blijkbaar gewoon via afterpay dingen bestellen...
Nu zegt mijn bewindvoerder dat hun dit niet kunnen blokkeren..?!

Hoe kan het dat ik gewoon nog abonnementen kan afsluiten.. zonder medeweten of toestemming bewind... terwijl ik onder beschermings bewind sta..?!
Is dat contract wat ondertekend is door mij wel geldig...

Alvast bedankt ❤
Gewoon niet doen. Je hebt toch afspraken waar je je aan moet houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom zou je dat willen?

Hoe kan het dat ik gewoon nog abonnementen kan afsluiten.. zonder medeweten of toestemming bewind... terwijl ik onder beschermings bewind sta..?!

Waarom zou het door jou ondertekende contract niét geldig zijn? Er is toch ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
Dat iets kan betekent toch niet dat je het ‘dus’ maar gewoon moet doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Afterpay is inderdaad niet te blokkeren en JIJ bent verantwoordelijk om je afspraken na te komen en dus geen nieuwe schulden op te bouwen.
Je doet een beetje dom TO. Je staat onder bewindvoering. Ga niet de mogelijkheden ontdekken om geld uit te geven.
Je werkt je alleen maar.meer in de nesten.
Those who don’t believe in magic will never find it
Enige mogelijkheid om dingen bijv contracten ed te kunnen terugdraaien is onder curateleplaatsing. Dat is wel een erg verregaande maatregel.
Maar misschien wel nodig als ik dit zo lees. Blijkbaar heb je zelf geen grenzen.
Dus heel Nederland moet maar onthouden dat jij onder bewind staat? Dat is toch compleet onhaalbaar?

Neem zelf je verantwoordelijkheid en houd je aan de afspraken. Bewind is er niet om jou in de weg te zitten, maar om jou te leren verantwoordelijk met je geld om te gaan (en je schulden te betalen).
Ik snap dat jij onder bewind staat.

Ook niet de schuld aan de bewindvoering willen geven omdat afterpay niet is geblokkeerd, want volgens mij is dat je punt?

Zij zijn niet de schuldige in deze, dat ben jij, omdat je je niet kan bedwingen.
Vraag of je onder curatele mag als je jezelf niet onder controle hebt
Bij bewindvoering op basis van een schuldengrond wordt je ingeschreven in het CCBR. De bewindvoerder kan dan aankopen terugdraaien.
Inschrijving in het CCBR kan ook op vrijwillige basis als je geen schulden hebt maar wel onder bewind staat. Wellicht is dat een optie voor je.
Wat moet je met al die rotzooi. Zodra de koper het ontvangt is het nog maar een fractie waard van de aankoopprijs. Dat merk je pas goed als je het tweedehands probeert te verkopen; meestal kan je het aan de straatstenen niet kwijt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Apenkopskii schreef:
09-01-2018 04:56

Natuurlijk is dat contract rechtsgeldig. Het is alleen vreselijk dom om nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan en meer geld uit te geven dan is afgesproken als je al onder bewind staat. Het lijkt me handiger om dat aan te pakken, om eens uit te zoeken waarom je niet uit jezelf je stinkende best doet om uit de shit te komen. Daar heb je (zeker op de lange termijn) meer aan dan nu allerlei uitvluchten verzinnen waarom je deze aankopen niet zou hoeven betalen.
Stælla schreef:
09-01-2018 07:47
Bij bewindvoering op basis van een schuldengrond wordt je ingeschreven in het CCBR. De bewindvoerder kan dan aankopen terugdraaien.
Inschrijving in het CCBR kan ook op vrijwillige basis als je geen schulden hebt maar wel onder bewind staat. Wellicht is dat een optie voor je.
Bij beschermingsbewind hoeven er niet altijd schulden te zijn
gizzmo-returns schreef:
09-01-2018 08:03
Bij beschermingsbewind hoeven er niet altijd schulden te zijn
Klopt! Ik bedoelde ermee te zeggen dat als de grondslag schulden is ze sowieso ingeschreven staat. En als de grondslag lichamelijk/geestelijk is, kan zij ook worden ingeschreven als ze dit zou willen.
Het lijkt mij dat bewindvoering meer is dan alleen onder begeleiding je schulden afbetalen. De reden achter je schulden, de oorzaak voor de bewindvoering, en de manier waarop je met geld bent omgegaan, moeten ook worden aangepakt.

Bewindvoering is net als met afvallen. Als je een dieet volgt, je de kilo's kwijt bent, moet je ook niet verwachten dat ze weg blijven zodra je weer je oude ongezonde eetpatroon oppakt.

Dus wees wat meer verantwoordelijk voor jezelf.
Gewoon niet doen. Je word geholpen, houd je dan ook aan de regels.
Ookal staat iemand onder beschermings bewind, dan kan je blijkbaar gewoon via afterpay dingen bestellen...
Nu zegt mijn bewindvoerder dat hun dit niet kunnen blokkeren..?!

Waarom doe je dit? Als je jezelf niet kunt bedwingen kun je misschien beter jezelf onder curatele laten stellen.
S-Groot schreef:
09-01-2018 13:27
Waarom doe je dit? Als je jezelf niet kunt bedwingen kun je misschien beter jezelf onder curatele laten stellen.

nou inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven