Geld & Recht alle pijlers

BKR check lening

27-11-2012 14:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteravond hebben wij een autolening aangevraagd omdat wij een 3e verwachten en dus echt een andere auto nodig hebben.

Nu kregen wij van de ing nu al een contract/offerte op de email met het verzoek om 1 loonstrook.

De oude lening die we hadden word zeg maar weer omhooggekrikt!

Is er dan al een BKR check geweest of doen ze dat pas als de offerte getekend is? Ben altijd huiverig voor die klote BKR.

Alvast bedankt
quote:aaquamarine schreef op 27 november 2012 @ 15:00:

Pff, ik heb ook even geloept en heb niet het idee dat jullie zo goed met geld om kunnen gaan... Wat hebben jullie nu voor auto? In de meeste auto's kunnen best 3 kinderen + spullen.Ja, het loepje is veelzeggend. Geen reserves kennelijk, maar straks wel 3 kinderen onder de 4 die ook naar de opvang moeten.
Maar goed, zoals ik al zei, moet iedereen voor zich zelf weten of het verstandig is om te lenen of niet. Ik ken TO niet, heb ook niet geloept, maar zelf zal ze wel weten of het slim is in hun geval.
quote:Snotolf schreef op 27 november 2012 @ 15:00:

@Borderwalk: dat verzekeren heeft alleen maar zin als je hem all risk verzekerd en dat doe je vast niet met een auto van een paar duizend euro.Dat ligt eraan. Als je een klein nieuw autootje koopt, dan is het verstandig om het wel te doen. Koop je een grotere oudere auto - wat waarschijnlijk bij TO het geval is - dan betaal je de hoofdprijs voor all-risk en levert het waarschijnlijk weinig op mocht het er op aankomen.
quote:louba schreef op 27 november 2012 @ 14:47:

Je verwacht een derde. Dus dan zijn jullie met 5 in totaal? En dat past niet in jullie huidige auto? Hoe oud zijn je andere twee kinderen? Je kan namelijk kijken of er twee zitjes achterin passen en de oudste in het midden in de gordel zetten bijvoorbeeld.Of berekenen hoe vaak jullie nog met zijn allen met de auto zullen gaan in de periode dat je nog 3 zitjes nodig hebt en als dat niet zo vaak is kijken naar de alternatieven bv bakfiets en voor een dagje weg een grote auto lenen/huren etc.
Had je dan niet beter even geen speeltjes voor in de slaapkamer kunnen kopen, maar dat geld sparen voor de auto?
Ik heb 3 kinderen en geen auto, en kom overal waar ik wezen moet
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb 1 kind en 3 auto's en kom ook overal
quote:Ivetje schreef op 27 november 2012 @ 15:39:

Ik heb 1 kind en 3 auto's en kom ook overal
BKR is ter voorkomening van creditoverschrijving.

Toch zet ik mijn vraagtekens bij deze instantie.

5 jaar genoteerd staan om een schuld, die je allang hebt afbetaald? Dat is toch niet normaal!
Polki, je vindt het dus niet normaal dat mensen die niet zo goed met geld om kunne gaan tegen zichzelf en hun leesgedrag in bescherming worden genomen? Bijzonder.
Rosalie, wat voor auto rijd je nu? In de meeste auto's kunnen er met wat proppen drie op de achterbank.
quote:spitsmuisje schreef op 27 november 2012 @ 15:48:

Polki, je vindt het dus niet normaal dat mensen die niet zo goed met geld om kunne gaan tegen zichzelf en hun leesgedrag in bescherming worden genomen? Bijzonder.

Inderdaad. En als je daar 'gewoon' geregistreerd staat is dat vaak geen probleem.

Vind het eerder alarmerend dat je blijkbaar al zo in de stress schiet als er een BKR toetsing gedaan moet worden, dat je daar een topic over opent.

En dan ook nog met teksten als 'klote BKR', dan zegt dat meer over TO dan over hele BKR.
quote:polki schreef op 27 november 2012 @ 15:43:

BKR is ter voorkomening van creditoverschrijving.

Toch zet ik mijn vraagtekens bij deze instantie.

5 jaar genoteerd staan om een schuld, die je allang hebt afbetaald? Dat is toch niet normaal!

Wat is daar niet normaal aan? Als jij gewoon je schuld netjes hebt afbetaald kan een kredietverstrekker dit ook zien. En dat is natuurlijk niet negatief, de kredietverstrekker krijgt een beeld van je betalingsgedrag.

Alleen als je de schuld niet netjes afbetaald krijg je een achterstandsmelding. Ja, en dan kan de kredietverstrekker dus zien dat jij geen goed betalingsgedrag hebt. En dat dat 5 jaar blijft staan vind ik prima. Is ter bescherming van jezelf uiteindelijk.
In de zomer van 2011 was je zwanger van de 2e, nu al van de 3e, onlangs een tablet en nieuwe telefoon gekocht, maar geld moeten lenen om een grotere auto te kopen.

Hebben jullie je financiën wel op orde?

Of krijgen jullie zo'n kind wat volwassen wordt van alleen een bord eten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 17:32:

In de zomer van 2011 was je zwanger van de 2e, nu al van de 3e, onlangs een tablet en nieuwe telefoon gekocht, maar geld moeten lenen om een grotere auto te kopen.

Hebben jullie je financiën wel op orde?

Of krijgen jullie zo'n kind wat volwassen wordt van alleen een bord eten?Je vergeet de speeltjes voor in de slaapkamer!
quote:Ivetje schreef op 27 november 2012 @ 17:35:

[...]

Je vergeet de speeltjes voor in de slaapkamer! Sjips... maar die zaten in de doos van de Wehkamp, bij de tablet. Toch?
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 17:39:

[...]

Sjips... maar die zaten in de doos van de Wehkamp, bij de tablet. Toch?Owja, da's waar! Maar goed, het gaat om het totaalbedrag natuurlijk en die speeltjes krikken dat weer op. hoe je in godsnaam met 3 kids tijd hebt voor seks met speeltjes is me een raadsel eigenlijk. Weggegooid geld dus
quote:Rosalien89 schreef op 27 november 2012 @ 14:28:

De oude lening die we hadden word zeg maar weer omhooggekrikt!

Ben ik de enige die deze zin leest? Weer omhooggekrikt??? Lening op lening? Je bent Griekenland niet...
Tjonge......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:mali30 schreef op 27 november 2012 @ 15:37:

Ik heb 3 kinderen en geen auto, en kom overal waar ik wezen moet Hier 2 kids en geen auto. Is maar net wat je gewend bent. ik doe al jaren alles op de fiets, heb alles en ov op loop/fiets afstand, zou niet weten waar ik een auto voor nodig zou hebben(als ik er uberhaupt het geld voor zou hebben
Geen kinderen en een auto!
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 19:19:

Geen kinderen en een auto! [img]http://vadrouilles.moto.free.fr/smileys/hoppisar1.gif[/img]

Geen kinderen en twee auto's!

Baas boven baas
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
3 kinderen en 1 auto die man gebruikt voor werk: dus alles op de fiets.

Hier niet een heel grote auto. Oudste van 5 zit op de bank in het midden (wel gordel natuurlijk) die enkele keer dat we met z'n 5-en in de auto zitten.

Wat voor auto heb je nu? Zelfs in de yaris van mijn vader past het op de achterbank.
Als 89 voor je geboortejaar staat, dan heb je je leven toch geweldig op orde zeg..........

23 jaar, bijna 3 kinderen, geen werk, schulden en opnieuw een lening afsluiten..........arme kindjes!
Hoe duur is de auto die jullie willen kopen? Hoeveel moet je daarvoor lenen en in hoeveel tijd ben je van plan dat terug te betalen?

Heb je nog meerdere leningen of kredieten lopen en wat zijn ongeveer jullie inkomsten?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven