Geld & Recht alle pijlers

bkr registratie door broer

12-07-2013 13:17 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind vorig jaar zat mijn broer in een lastige situatie. Hij is door zijn eigen schuld zijn gezin kwijtgeraakt. Hierna leek het alsof hij er alles aan deed om zichzelf te verbeteren en heb ik hem aangeboden om mijn oude telefoon abonnement over te nemen. Zo gezegd, zo gedaan, behalve dan dat hij geen geld had om deze over te schrijven op zijn naam. Dit zou hij voor april doen, wanneer hij zijn huisje in orde had. Inmiddels is het allang april geweest en staat dit abonnement nog steeds op mijn naam. Hij had beloofd het over te schrijven zodra hij zijn vakantiegeld van de bijstand zou ontvangen.

Intussen had ik hem 2x aangeboden het geld voor te schieten van mijn spaargeld, maar elke keer had hij een excuus waarom het niet kon.

Nu heeft hij zijn vakantiegeld ontvangen (2 weken geleden al) en zit ik hem op de huid om het abonnement over te schrijven. Geen respons.

Heb om deze reden heb abonnement laten blokkeren.

Nu kreeg ik vanochtend een brief in de bus waarin stond dat als de 2!! openstaande rekeningen niet voor de 16e betaald worden, IK een bkr registratie krijg. Ik ben me ervan bewust dat ik er niks tegen kan doen en alleen erg boos op mijn broer kan zijn omdat hij wel geld heeft voor drank en drugs, maar nooit om zijn schulden bij familie af te betalen.

Voel me nu zeer gefrustreerd en ben blij dat ik het even van me af heb kunnen typen.
quote:_origami_ schreef op 12 juli 2013 @ 14:29:

[...]

Dan is de goedkoopste constructie: simkaart opeisen bij broer, jouw huidige contract eind dit jaar beëindigen en het tweede jaar van je broer uitzitten.Dit dus.
quote:loppy schreef op 12 juli 2013 @ 14:23:

Als mijn broer niet bestond dan was dat abonnement afgelopen februari afgelopen en had ik alleen nog het abonnement wat ik nu gebruik.

En als mijn tante kloten had gehad dan was het mijn oom geweest.....

Je bent zelf verantwoordelijk geweest om het abonnement opnieuw voor 2 jaar te hebben afgesloten. Je kan wijzen naar je broer, dit is toch echt je eigen verantwoording.
Telefoonabonnementen worden misschien niet meer bkr geregistreerd maar als je een abonnement afsluit toetsen ze je meestal wel bij bkr. Grote kans dus dat je broer helemaal geen abonnement kan overnemen. Jij zal dan dus gewoon moeten bljven betalen voor de komende 1,5 jaar.

Het ontgaat mij trouwens volledig wat het voordeel voor je broer was om jouw oude, maar nog wel twee jaar lopende abonnement over te nemen.. Dan had hij toch net zo goed gelijk zelf een abonnement kunnen nemen?
quote:loppy schreef op 12 juli 2013 @ 14:30:

[...]

Klopt, maar dit was ook voor mij handig aangezien ik dan niet nog een aantal maanden voor niets had hoeven te betalen. Zo had hij een abonnement en was ik er van 1 af.Maar dan had je hem dus gelijk het abo op zijn naam moeten laten zetten ipv het voor hem te blijven betalen.
quote:_origami_ schreef op vrijdag 12 juli 2013 14:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="loppy in "bkr registratie door broer"" class="messagelink">loppy schreef op 12 juli 2013 @ 14:27</a>:</b>

Hij zat toen niet in financiële nood, dit is de afgelopen 4 maanden pas gekomen. Sinds hij op zichzelf woont en aan de drugs zit dus. Als hij toen financiële problemen had, had ik ook nooit aangeboden dat abonnement over te nemen.

Overigens loopt mijn eigen abonnement aan het eind van dit jaar al af, dus ze zijn niet gelijktijdig afgesloten.

Zijn abonnement zou ik misschien nog wel aan iemand aan kunnen bieden, maar aangezien zijn beeldscherm kapot is denk ik niet dat iemand daar op zit te wachten.</div></blockquote>Dan is de goedkoopste constructie: simkaart opeisen bij broer, jouw huidige contract eind dit jaar beëindigen en het tweede jaar van je broer uitzitten. Dan is de goedkoopste constructie: simkaart opeisen bij broer, jouw huidige contract eind dit jaar beëindigen en het tweede jaar van je broer uitzitten."

Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar zeker een goed plan, dankje
[quote]loppy schreef op 12 juli 2013 @ 13:17:

Nu kreeg ik vanochtend een brief in de bus waarin stond dat als de 2!! openstaande rekeningen niet voor de 16e betaald worden, IK een bkr registratie krijg. Ik ben me ervan bewust dat ik er niks tegen kan doen en alleen erg boos op mijn broer kan zijn omdat hij wel geld heeft voor drank en drugs, maar nooit om zijn schulden bij familie af te betalen.

/quote]

Volgens de info van deze forumster kan dat niet waar zijn;

Macy2 in "bkr registratie door broer"

Ja en je kan kwaad zijn op je broer maar je hebt zelf dat abonnement aangeboden terwijl je wist dat hij geen geld had.

Kan je boos om worden maar je hebt zelf de herinneringen in je bus ontvangen. Het wil niet zeggen dat je er niet verschrikkelijk van kan balen, dat snapt iedereen.

Hoeveel maanden abonnement moet je verder nog betalen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:elninjoo schreef op vrijdag 12 juli 2013 14:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="loppy in "bkr registratie door broer"" class="messagelink">loppy schreef op 12 juli 2013 @ 14:30</a>:</b>

[...]

Klopt, maar dit was ook voor mij handig aangezien ik dan niet nog een aantal maanden voor niets had hoeven te betalen. Zo had hij een abonnement en was ik er van 1 af.</div></blockquote>Maar dan had je hem dus gelijk het abo op zijn naam moeten laten zetten ipv het voor hem te blijven betalen. Heb je helemaal gelijk aan. Had er toen gewoon wel vertrouwen in dat het goed zou komen, achteraf gezien compleet verkeerde gedachte dus. Heb niks voor hem betaald trouwens. In het begin betaalde hij netjes elke maand de rekening.
[quote]Mylene_Valerie schreef op vrijdag 12 juli 2013 14:39quote:<b><a href="loppy in "bkr registratie door broer"" class="messagelink">loppy schreef op 12 juli 2013 @ 13:17</a>:</b>

Nu kreeg ik vanochtend een brief in de bus <b>waarin stond dat als de 2!! openstaande rekeningen niet voor de 16e betaald worden, IK een bkr registratie krijg</b>. Ik ben me ervan bewust dat ik er niks tegen kan doen en alleen erg boos op mijn broer kan zijn omdat hij wel geld heeft voor drank en drugs, maar nooit om zijn schulden bij familie af te betalen.

/quote]

Volgens de info van deze forumster kan dat niet waar zijn;

<a href="Macy2 in "bkr registratie door broer"" class="link">Macy2 in "bkr registratie door broer"</a>

Ja en je kan kwaad zijn op je broer maar je hebt zelf dat abonnement aangeboden terwijl je wist dat hij geen geld had.

Kan je boos om worden maar je hebt zelf de herinneringen in je bus ontvangen. Het wil niet zeggen dat je er niet verschrikkelijk van kan balen, dat snapt iedereen.

<strike>Hoeveel maanden abonnement moet je verder nog betalen?</strike> Toen was hij financieel stabiel, dus zag ik er het kwaad niet van in. Zijn abonnement loopt nog 1,5 jaar door. Maar denk dat ik het plan: eigen abonnement af laten lopen en deze overnemen maar ga uitvoeren.
quote:Fame schreef op 12 juli 2013 @ 13:21:

Het komt niet door je broer maar door jezelf. Sorry hoor.inderdaad. jouw eigen verantwoordelijkheid hoe vervelend het ook is dat je broer niet betaalt
En doooooor!
quote:elninjoo schreef op 12 juli 2013 @ 14:32:

[...]

Maar dan had je hem dus gelijk het abo op zijn naam moeten laten zetten ipv het voor hem te blijven betalen.Precies, hij was toch financieel zo stabiel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Trotter schreef op 12 juli 2013 @ 14:15:

Je hebt het over een BKR-registratie, terwijl telefoonabonnementen al jaren niet meer BKR geregistreerd zijn.

Je zegt dat je broer zijn betalingen gestorneerd heeft, terwijl dat helemaal niet kan.

Je hebt het over een oud abonnement, terwijl het dat helemaal niet is.

Verzin je nou de hele boel bij elkaar of zo?

+ je broer moet er voor zorgen dat jouw abo op zijn naam wordt overgeschreven ??

Zou dat werkelijk zo werken ? Dat ik naar de vodafone winkel kan en zeg 'ja ik kom even het abo van mijn zus overschrijven op mijn naam" en de vodafone zegt: "prima joh doen we even !"

Over het algemeen moet degene van wie het contract is (of dat nou telefoon, verzekering of electra is), ZELF voor de overschrijving zorgen. Zou wat zijn als iedereen willekeurig een contract van een ander kan oversluiten.

Ik vind het maar een vaag verhaal. Ook dat het later misschien toch geen bkr-registratie was maar wel een registratie. BKR-codering is wel ff wat anders dan een negatieve aantekening bij de provider.

Neemt niet weg dat het wel waardeloos is dat je nu dit gedoe hebt.
quote:mooiedromen schreef op 12 juli 2013 @ 14:32:

Telefoonabonnementen worden misschien niet meer bkr geregistreerd maar als je een abonnement afsluit toetsen ze je meestal wel bij bkr. ...

Nee dat klopt niet. Omdat de abbo's niet meer worden geregistreerd, mogen de telecombedrijven ook geen check meer doen bij het BKR. Ook zijn alle registraties en eventuele codereingen uit het verleden verwijderd bij het BKR. Zie wederom de site van het BKR. Wel doen veel providers een soort krediet-check om in te schatten of je wel de rekening zult betalen maar via het BKR is dat dus niet meer mogelijk.

quote:mooiedromen schreef op 12 juli 2013 @ 14:32: Het ontgaat mij trouwens volledig wat het voordeel voor je broer was om jouw oude, maar nog wel twee jaar lopende abonnement over te nemen.. Dan had hij toch net zo goed gelijk zelf een abonnement kunnen nemen?

Mee eens, over het algemeen is een volledig nieuw abbo voordeliger qua (bijbetalen op) een nieuw toestel en korting op het abbo dan een verlenging.

Ofwel wat Fame zegt: de enige die hiervoor verantwoordelijk is, is TO.
Jeez wat ben jij aan t kloten.

Heb je nou een abo MET telefoon voor het zelfde bedrag als eerst verlengd en het toestel aan je broer gegeven? Jij bent rar.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Macy2 schreef op 12 juli 2013 @ 15:30:

[...]

+ je broer moet er voor zorgen dat jouw abo op zijn naam wordt overgeschreven ??

Zou dat werkelijk zo werken ? Dat ik naar de vodafone winkel kan en zeg 'ja ik kom even het abo van mijn zus overschrijven op mijn naam" en de vodafone zegt: "prima joh doen we even !"

Over het algemeen moet degene van wie het contract is (of dat nou telefoon, verzekering of electra is), ZELF voor de overschrijving zorgen. Zou wat zijn als iedereen willekeurig een contract van een ander kan oversluiten.

Ik vind het maar een vaag verhaal. Ook dat het later misschien toch geen bkr-registratie was maar wel een registratie. BKR-codering is wel ff wat anders dan een negatieve aantekening bij de provider.

Neemt niet weg dat het wel waardeloos is dat je nu dit gedoe hebt.Nee, wij moeten samen naar de winkel. Opzich leek me dat wel duidelijk voor iedereen.
quote:Apatura schreef op 12 juli 2013 @ 16:28:

Jeez wat ben jij aan t kloten.

Heb je nou een abo MET telefoon voor het zelfde bedrag als eerst verlengd en het toestel aan je broer gegeven? Jij bent rar.Ik heb helemaal niks gegeven. Het abonnement staat alleen op mijn naam en op het rekeningnummer van mijn broer. Er was de afspraak dat zodra hij zijn huisje in orde had en wat geld over had, het abonnement overgeschreven zou worden op zijn naam.
quote:Fame schreef op 12 juli 2013 @ 15:27:

[...]

Precies, hij was toch financieel zo stabiel?Als je net een eigen woning hebt dan neem ik aan dat je dat eerst netjes ingericht wil hebben.
quote:loppy schreef op 14 juli 2013 @ 15:53:

[...]

Als je net een eigen woning hebt dan neem ik aan dat je dat eerst netjes ingericht wil hebben.Dan moet je keuzes maken. Nette inrichting OF telefoon. Ik heb altijd geleerd dat dat wat je niet kunt betalen ook niet moet kopen. (Op een huis na dan, en zelfs dat heb ik afbetaald.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
hoe duur is dit abonnement dat het een inrichting van een huis in de weg staat???
@Macy, wat ik heb begrepen is dat telecom bedrijven de BKR toets nu gewoon uitbesteden aan bedrijven die daar wel een machtiging voor hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven