Geld & Recht alle pijlers

Brief van gerechtsdeurwaarder

23-11-2018 17:55 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zojuist de post uit de brievenbus haalde zat daar een schrijven bij van een gerechtsdeurwaarder waarin wordt verzocht om betaling binnen 5 dagen (dagtekening gister).

Dit schrijven begint met de volgende zin:” wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is”.

Nou heb ik het deurwaarderskantoor gegoogeld en het ziet er uit als een legitiem kantoor, maar ik heb nooit eerder correspondentie ontvangen, heb geen flauw idee waar het over gaat, bedrag zegt me niks en een rekening van de provincie zegt mij ook niks.

Ik heb net het kantoor geprobeerd te bellen voor meer informatie, maar die zijn maandagochtend pas weer bereikbaar.
Dus nu ga ik het hele weekend lopen denken wat dit zou kunnen zijn (of ik misschien toch een rekening over het hoofd heb gezien).

Weet iemand misschien wat voor rekeningen je mogelijk van de provincie zou kunnen ontvangen?

Ik kan me namelijk niet herinneren ooit ergens uit naam van de provincie een rekening ontvangen te hebben, dus weet ook niet goed waar te zoeken in mijn administratie om erachter te komen waar het over gaat.
Al ingelogd op hun website?

https://jwgd.nl/inloggen
ViezeHond schreef:
23-11-2018 18:11
Komt de IBAN in de brief overeen met die op de website?
Goeie vraag.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
23-11-2018 18:15
Alle rekeningen die ik via “mijnoverheid” vind die ik het afgelopen jaar betaald heb zijn hoger dan het bedrag waar nu over gesproken wordt.
Dus dat kan het ook niet zijn.
Het kan ook een oude(re) vordering zijn he? Hij hoeft niet perse van dit jaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
23-11-2018 18:11
Komt de IBAN in de brief overeen met die op de website?
Hele goeie vraag.
Ja, die klopt.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-11-2018 18:15
Al ingelogd op hun website?

https://jwgd.nl/inloggen
Kan alleen met inlog en wachtwoord die je bij hun aan kunt vragen en dan via de post aan je verstuurd worden (die heb ik dus niet en als ik die nu aanvraag heb ik die na het weekend pas, bellen is dan handiger).
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
23-11-2018 18:17
Hele goeie vraag.
Ja, die klopt.
Oke.
Damned if I don’t
Joh, je bent gewoon een notoire wanbetaler. :-D
Alle reacties Link kopieren
Als het een oplichter is, is het wel slim om zo'n brief juist op vrijdag te versturen. Dan schieten mensen in de stress, ze kunnen niemand bereiken en betalen dus maar. Ik zou de brief even laten liggen en maandag bellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-11-2018 18:13
Weet je zeker dat het niet om waterschapsbelasting gaat? Ik krijg ieder jaar een rekening met twee acceptgiro's daarvoor. Ben je er niet een vergeten te betalen?
Waterschapsbelasting voor afgelopen jaar was 360,12 euro, te betalen in een keer 360,12 of twee keer 180,06 Ik heb ervoor gekozen om in een keer het hele bedrag te betalen (360).

De brief die ik nu gehad heb spreekt over een hoofdsom van 205,63 (ondertussen opgelopen tot 275,17) dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het om de waterschapsbelasting gaat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-11-2018 18:21
Joh, je bent gewoon een notoire wanbetaler. :-D
Ja blijkbaar, ik ben alleen zo benieuwd waarvan dan :-?
Alle reacties Link kopieren
    Belle73 schreef:
    23-11-2018 18:23
    Als het een oplichter is, is het wel slim om zo'n brief juist op vrijdag te versturen. Dan schieten mensen in de stress, ze kunnen niemand bereiken en betalen dus maar. Ik zou de brief even laten liggen en maandag bellen.
    Het is geen oplichter.
    Nou lekker dan dat ze aangeven eerder gecorrespondeerd te hebben....en je woont alleen?

    Vanuit de provincie ken ik ook alleen maar het waterschap gebeuren.
    stripverhaal schreef:
    23-11-2018 18:24
    Waterschapsbelasting voor afgelopen jaar was 360,12 euro, te betalen in een keer 360,12 of twee keer 180,06 Ik heb ervoor gekozen om in een keer het hele bedrag te betalen (360).

    De brief die ik nu gehad heb spreekt over een hoofdsom van 205,63 (ondertussen opgelopen tot 275,17) dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het om de waterschapsbelasting gaat.
    Ik lees net dat artikel dat gepost is over dat kantoor en zijn mogen het bedrag niet verhogen tenzij het voor de rechter is geweest, dus dan wordt de gang van zaken nog vreemder.
    Alle reacties Link kopieren
    Waterschap wordt toch ook niet door de provincie geïnd?

    Naar mijn weten worden er sowieso geen vaste lasten door de provincie geïnd.

    Heb je niet een vergunning of zo ooit aangevraagd?
    wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is

    Volgens mij mogen ze niet zomaar verwijzen. Alle informatie die je nodig hebt moet in de brief staan.

    https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... eurwaarder
    Waterschap wordt geïnd door het hoogheemraadschap bedenk ik me ineens.
    safrat schreef:
    23-11-2018 18:29
    wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is

    Volgens mij mogen ze niet zomaar verwijzen. Alle informatie die je nodig hebt moet in de brief staan.

    https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... eurwaarder
    Dit is Belgisch
    Cateautje schreef:
    23-11-2018 18:26
    Ik lees net dat artikel dat gepost is over dat kantoor en zijn mogen het bedrag niet verhogen tenzij het voor de rechter is geweest, dus dan wordt de gang van zaken nog vreemder.
    Dit is niet waar, er komen altijd al incassokosten bovenop
    Alle reacties Link kopieren
    Misschien is er gewoon sprake van een persoonsverwisseling. Dat jij bijvoorbeeld B.E.D. de Boer heet, terwijl de brief voor B.D.E de Boer bekend is. Hoe dan ook, bel ze maandag en vraag om de onderliggende vordering. De banken werken niet in het weekend, dus als jij maandag betaalt, ben je ook nog ruim op tijd, mocht de vordering terecht zijn.
    Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
    Alle reacties Link kopieren
    miekemv schreef:
    23-11-2018 18:26
    Nou lekker dan dat ze aangeven eerder gecorrespondeerd te hebben....en je woont alleen?

    Vanuit de provincie ken ik ook alleen maar het waterschap gebeuren.
    Nee, ik woon samen.
    Heb mijn partner net ook al gebeld, maar hem zegt het ook niks.
    En ik ben bijna altijd (95% van de tijd) degene die de post eruit haalt, dus eerdere correspondentie zou ik gezien moeten hebben.

    En de waterschapsbelasting wordt hier niet door de gemeente gedaan, maar de BSR. Bij hun website kun je inloggen, dat heb ik net gedaan en de openstaande rekeningen daar staan op 0. En daar kan ik terugkijken tot en met 2013, dus een oude rekening kan het daarvan ook niet zijn.
    Alle reacties Link kopieren
    Raar hoor TO. Hopelijk krijg je maandag duidelijkheid maar ik kan me voorstellen dat je baalt dat het weekend ertussen zit.
    Het is best een bedrag ook nog.
    ...
    Alle reacties Link kopieren
    gizzmo-returns schreef:
    23-11-2018 18:31
    Dit is niet waar, er komen altijd al incassokosten bovenop
    Er wordt gesproken over;
    Hoofdsom
    Reeds vervallen rente
    Buitengerechtelijke incassokosten
    de daarover verschuldigde b.t.w.
    de aanmaningskosten
    gizzmo-returns schreef:
    23-11-2018 18:30
    Dit is Belgisch
    Oh, beetje dom van mij.
    stripverhaal schreef:
    23-11-2018 18:34
    Er wordt gesproken over;
    Hoofdsom
    Reeds vervallen rente
    Buitengerechtelijke incassokosten
    de daarover verschuldigde b.t.w.
    de aanmaningskosten
    Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er is niet eerder met jou over dit onderwerp gecommuniceerd, dus zijn die bijkomende kosten het eerste waar ik iets aan zou doen.
    anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 23-11-2018 18:40
    0.13% gewijzigd
    *

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven