Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
Waar ga je eigenlijk heen, waar het zulk slecht weer zou gaan worden?
Natuurlijk zijn zij zakelijk. Jouw vakantie is voor hen werk en inkomen.Als iedereen maar boekt en terugtrekt als het weer slecht lijkt te worden hebben ze alleen aanbetalingen binnen.

Het weer kan trouwens plaatselijk verschillen, zoals ik net in een ander topic las, waar het nu 28 graden zou zijn, nou hier regende het.

Gewoon regenkleding mee en gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 13:09:

[...]

Als ik campinghouden zou zijn, zou ik rekening houden met een aantal feiten. Ten eerste het feit dat het eigenlijk al een mazzeltje was om dat plekje op afwijkende dagen nog geboekt te krijgen zo 3 weken van te voren. De kans was uberhuapt groot geweest dat ik het niet meer had kunnen verhuren.

Ten tweede was mijn begrip voor het slechte weer een stuk groter geweest.

Ik zou als campinghouder zeker niet de aanbetaling (de helft van de som) a 250 terug betalen. Maar de andere helft zou ik kwijtschelden. Maar ja, dat ben ik dan....Tuurlijk zou jij dat doen, omdat dat jou op dit moment het beste uitkomt. Als je werkelijk 'campingboer' bent dan snij je je daarmee toch enorm in je vingers, Dat zijn je inkomsten, waar je je een heel jaar van moet zien te redden en die je in een paar maanden bij mekaar moet zien te krijgen, dan ga je dat toch niet kwijtschelden. Kan die man net zo goed stoppen met zn camping want dan kost het hem alleen maar geld.
Meestal betaal je idd alles van tevoren, dus dan was je het sowieso kwijt geweest. Ik snap werkelijk niet dat je de hele boel nu wil afblazen. Je zit ook nog eens in een caravan, niet eens een tent.

Probeer wat meer 'glas halfvol' te denken, dan maak je het voor iedereen leuker, ook jezelf.
compleet begrijpelijk vanuit campingeigenaar.. Dat zal lekker worden.Jij kiest ervoor om niet tegaan en dan moet de campingeigenaar maar zijn verlies nemen en jou compenseren ? Omgekeerde wereld.. REgen is geen geldige regen tot annulering.. En wij zijn vaak zat in frankrijk geweest met slechte voorspellingen (bretagne en normandie) en wij hebben echt nooit 3 weken aan een gesloten regen gehad.. En ach.. je smelt niet van regen hoor.. zat te doen met regen.. En je dochter vermaakt zich prima als jij niet te veel zeurt over die regen.. Koop een goede reisgids van de omgeving en ga eropuit !
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 13:12:

[...]

Ik ben afgelopen week met hen over de weersverwachting gaan corresponderen. Vragen wat hun ervaring is, omdat het er zo slecht uitziet. Zij gaven toen aan dat het mooi was tot dan en dat het wisselvalliger ging worden. Ik het de verwachting aangekeken (overigens zouden we morgen vertrekken). Gisteren echter zag de verwachting er echt heel slecht uit voor ten minste de eerste week. Zoals ik al zei: elke dag (stevige) regen en temperaturen van 14 a 15 graden. Bepaald geen weer om buiten te zitten. Waarschijnlijk in de caravan zitten, overdag en ook 's avonds als onze dochter daar ligt te slapen.

Dus je hebt 2 dagen vantevoren je vakantie afgezegd?? Ik geef de camping groot gelijk dat ze het hele bedrag van je willen. Ben je helemaal betoeterd zeg!

Bovendien, van een beetje regen is nog nooit iemand slechter geworden. Er zijn zat dingen te ondernemen waardoor je niet de hele dag in de caravan zit.
Kan je alleen maar op vakantie als je buiten kunt zitten? Ik vind zon ook leuker hoor, maar wij hebben toch al meerder vakanties gehad waarbij het een week lang regende.

Dan gingen we naar de dierentuin, grotten bezoeken, naar een museum, naar een grote stad.... Of zit je in NL ook hel halve jaar binnen omdat het regent?
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 13:09:

[...]

Als ik campinghouden zou zijn, zou ik rekening houden met een aantal feiten. Ten eerste het feit dat het eigenlijk al een mazzeltje was om dat plekje op afwijkende dagen nog geboekt te krijgen zo 3 weken van te voren. De kans was uberhuapt groot geweest dat ik het niet meer had kunnen verhuren.

Ten tweede was mijn begrip voor het slechte weer een stuk groter geweest.

Ik zou als campinghouder zeker niet de aanbetaling (de helft van de som) a 250 terug betalen. Maar de andere helft zou ik kwijtschelden. Maar ja, dat ben ik dan.....

Jij denkt wel erg in je eigen straatje. Als jij een camping runt dan heb jij geen begrip voor afzegging door regen. Dan denk je verdorie: als die mensen niet komen en niet betalen hoe maak ik dan genoeg omzet om rond te kunnen komen. En wat dat gaatje betreft: jij bent net zo goed een klant voor deze campinghouder. Misschien heb je wel de helft minder tarief betaald. Met andere woorden: niet zeiken en gaan of niet zeiken en betalen.
Je zegt 2 dagen van te voren af en dan vindt jij de camping onredelijk? Even een realitycheck graag...
Het is midden in het hoogseizoen. Ik denk dat de camping redelijk wat aanvragen krijgt.

Misschien moet je het even laten gaan en er later even opnieuw naar kijken.

De camping heeft namelijk gewoon gelijk. Zij kunnen helemaal niets doen aan t weer.

Je zou ook gewoon kunnen gaan, neem je een portabel dvd speler en spelletjes en boeken mee en heb je een gezellig knus weekje met je gezin in de caravan en wanneer het droog is kan je lekker naar buiten. In een tent zou vervelend zijn maar een caravan is wel te doen hoor!

En idd zoals hier boven gezegd...het weer kan alleen maar meevallen!
Intiem: volgens mij heb je wat koudwatervrees voor de vakantie (toepasselijke uitdrukking). Ben je bang dat het niet leuk wordt, ook gezien je vorige vakantie die je strak onder de Oxazepam hebt overleefd.

Dit is niet die vakantie, je bent nu drie jaar verder, je dochter is drie jaar ouder, je gaat naar een andere camping op een andere plek en jullie kunnen er samen voor zorgen dat het een leuke vakantie wordt, weer of geen weer.

Maak er wat moois van! Ook vakanties met regenbuien kunnen onvergetelijk zijn, het ligt er maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Vooraf paniek schoppen en ruzie maken met de campingeigenaar over wel-of-niet-betalen draagt daar trouwens niet aan bij.
Wat eten we vanavond?
Natuurlijk bekijkt de campinghouder het zakelijk, dat is het voor hem ook. Hij kan toch geen rekening houen met het weer en jouw psychische problemen. Dan kan iedereen wel afzeggen.

Ik snap best dat je enorm baalt als het weer niet is zoals je gehoopt had. Maar als je beslist om dan niet op vakantie te gaan dan is dat jouw keuze waar je zelf de (financiele) gevolgen van moet dragen. Wel ontzettend jammer voor je dochter dat de vakantie nu niet doorgaat.

Kun je het niet gewoon gaan proberen en kijken of je er wat van kunt maken.
Lees een boek over de omgeving en plan alvast wat dingen die jullie kunnen doen, er is al veel genoemd: kasteel, museum, ergens lunchen. Hemel, hoe vaak ik als kind toch niet regenvakanties heb gehad (ook vaak frankrijk), maar mooi niet dat we thuisbleven!
Je zegt dat jullie morgen zouden vertrekken.

Gaan jullie/ga je nu niet?

Gewoon gaan en het over je heen laten komen. Let wel, ik haat regen en zou ook niet blij zijn, maar daarom niet gaan? Het beste ervan maken en dat lukt met je huidige instelling niet.
Die campinghouder zal ook wel gedacht hebben...

Een hele correspondentie over het weer!
Trouwens: wat een heerlijke mazzel dat je een caravan hebt geboekt en niet met je trekkerstentje op pad bent! (zo, het glas is weer halfvol)
Wat eten we vanavond?
En als je vantevoren weet dat je problemen hebt om in een caravan te zitten, waarom dan niet een geheel andere vakantie geboekt? Bijvoorbeeld een huisje in Nederland voor een weekje ofzo?

Het weer is geen geldige annuleringsreden, dus ja, de camping heeft gelijk dat ze het hele bedrag willen. Er zijn ook mensen die met 40 graden in Griekenland zitten en de hele dag binnen moeten blijven bij de airco om het vol te houden, mogen die dan ook hun geld terug? Je snapt toch wel dat dat niet kan?
Wel sneu trouwens voor je dochter als jullie het allerlaatste moment niet gaan. Zou dat niet alleen al een reden zijn om gewoon tóch te gaan?
Tsja, ik vind eigenlijk dat jij de enige bent in het verhaal die niet normaal is.

Het draait allemaal om jou en jouw ziekte krijg ik het gevoel en daar moet de wereld zich maar aan aanpassen.

Als ik jou was zou ik eens aan m'n kind denken en gewoon een leuke tijd gaan beleven in Frankrijk. Regen of geen regen, maak er wat van!
quote:thee schreef op 17 juli 2011 @ 13:18:

Het beste ervan maken en dat lukt met je huidige instelling niet.Met een instelling dat je je vakantie cancelt omdat het gaat regen kom je echt nergens...
Hoevaak wij wel niet op vakantie waren met enorme regenbuien. Heeerlijk! Lekker met laarzen en korte broek buiten, stampen in de plassen, dan met mama naar het washok, daar douchen en in pyjama weer terug en dan in de vouwwagen warme chocomel drinken en spelletjes doen.
Je bent toch niet van suiker? En je hebt een caravan, geen tent... Dat overleef je heus wel. Ik heb het idee dat jij jezelf alleen maar loopt op te naaien omdat het niet de perfecte vakantie zal zijn.

Waarom is deze vakantie voor jou al in het water gelopen ( )?
quote:Erwt schreef op 17 juli 2011 @ 13:20:

Wel sneu trouwens voor je dochter als jullie het allerlaatste moment niet gaan. Zou dat niet alleen al een reden zijn om gewoon tóch te gaan?

Vandaar dat ik voorstelde man alleen met kind te laten gaan.

Ga ik er wel vanuit dat man iets meer fantasie heeft ivm wat te doen bij regen.
O en zit je thuis ook de hele godganse dag binnen als het regent ? Fijn voor je dochter ..

Wij zijn heel wat jaren in nl op vakantie geweest op een camping.. en ja.. dat zaten heel wat verregende zomers tussen.. Ik heb zelden de hele dag IN de caravan gezeten (we hebben altijd nog een voortent ;--) ) en er zijn altijd wel overdekte dingen te vinden om te doen en dat is in Frankrijk niet anders. Mooie grotten, prachtige steden die met heel warm weer niet te doen zijn etc.. En die dag dat het dan echt zo hard regent dat je nergens heen kan dan ga je toch lekker in je voortent zitten (die er vast bij zit) en doe je samen een spelltje, kijk je een dvd-tje op zo'n portable ding, lees een boek, ga knutselen weet ik veel.. kortom.. wees flexibel en verzin wat ipv van nu al te gaan kniezen..
quote:lila01 schreef op 17 juli 2011 @ 13:20:

En als je vantevoren weet dat je problemen hebt om in een caravan te zitten, waarom dan niet een geheel andere vakantie geboekt? Bijvoorbeeld een huisje in Nederland voor een weekje ofzo?

Het weer is geen geldige annuleringsreden, dus ja, de camping heeft gelijk dat ze het hele bedrag willen. Er zijn ook mensen die met 40 graden in Griekenland zitten en de hele dag binnen moeten blijven bij de airco om het vol te houden, mogen die dan ook hun geld terug? Je snapt toch wel dat dat niet kan?Jawel daar is op geantwoord morgen zou ze gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven