Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
donderdag 19 november 2015 om 13:59
@bieno: Ik heb de laptop bijna nooit aan staan, want bijna al het andere wat ik wil doen kan ook via telefoon of Ipad. En ik wil het regelmatig kunnen bijhouden in een verloren momentje, niet een keer per maand een heleboel moeten invoeren, want dan weet ik dat ik het niet doe. En dat ik dan ook niet meer weet of een uitgave bij de Hema voor eigen kleding / spullen in huis of kinderkleding was.
Wij hebben een betaalrekening bij de ING (en een spaarrekening bij de ASN, maar daar gebeurt niet zoveel mee), die hebben zoiets niet volgens mij? Ik zag wel dat er een gratis app is van Afas, maar ik ben een beetje huiverig om zo'n app toegang te geven tot al mijn financiën. Iemand ervaring met zoiets?
Wij hebben een betaalrekening bij de ING (en een spaarrekening bij de ASN, maar daar gebeurt niet zoveel mee), die hebben zoiets niet volgens mij? Ik zag wel dat er een gratis app is van Afas, maar ik ben een beetje huiverig om zo'n app toegang te geven tot al mijn financiën. Iemand ervaring met zoiets?
donderdag 19 november 2015 om 15:06
Ah op die manier, dan snap ik het 
Volgens mij kun je bij de Rabo ook wel redelijk bijhouden met categorieën etc. maar ik vind excel wel fijn om een goed maandoverzicht te krijgen, ook omdat sommige rekeningen pas later in de maand afgeschreven worden, zo kan ik al wel aan het begin van de maand zien wat we te besteden hebben voor die maand (salarissen en vaste lasten staan er standaard in en wordt van elkaar afgetrokken, ik zet er een kruisje achter als het ook daadwerkelijk afgeschreven is).
Verder vroeg iemand nog of partners ook begin zijn met besparen etc. Hier is dat wel wat minder helaas, soms kan hij zelfs chagrijnig worden als ik weer over geld begin maar goed, op het moment moeten we gewoon even opletten helaas. Auto hebben we wel, zouden we in principe wel veel minder kunnen gebruiken maar toch wat gemakzucht bij ons, al hebben we wel de laagste wegenbelasting en hebben we meestal aan 1 tank (meer dan) genoeg in de maand.
Al moet er over niet al te lange tijd een andere komen denk ik, en ivm een baby erbij ook een wat grotere denk ik (en dus duurder ). Maar we hopen dit nog zeker een jaar en hopelijk nog wel 2 jaar uit te kunnen stellen.

Volgens mij kun je bij de Rabo ook wel redelijk bijhouden met categorieën etc. maar ik vind excel wel fijn om een goed maandoverzicht te krijgen, ook omdat sommige rekeningen pas later in de maand afgeschreven worden, zo kan ik al wel aan het begin van de maand zien wat we te besteden hebben voor die maand (salarissen en vaste lasten staan er standaard in en wordt van elkaar afgetrokken, ik zet er een kruisje achter als het ook daadwerkelijk afgeschreven is).
Verder vroeg iemand nog of partners ook begin zijn met besparen etc. Hier is dat wel wat minder helaas, soms kan hij zelfs chagrijnig worden als ik weer over geld begin maar goed, op het moment moeten we gewoon even opletten helaas. Auto hebben we wel, zouden we in principe wel veel minder kunnen gebruiken maar toch wat gemakzucht bij ons, al hebben we wel de laagste wegenbelasting en hebben we meestal aan 1 tank (meer dan) genoeg in de maand.
Al moet er over niet al te lange tijd een andere komen denk ik, en ivm een baby erbij ook een wat grotere denk ik (en dus duurder ). Maar we hopen dit nog zeker een jaar en hopelijk nog wel 2 jaar uit te kunnen stellen.

donderdag 19 november 2015 om 17:06
quote:nicole123 schreef op 19 november 2015 @ 13:59:
@bieno: Ik heb de laptop bijna nooit aan staan, want bijna al het andere wat ik wil doen kan ook via telefoon of Ipad. En ik wil het regelmatig kunnen bijhouden in een verloren momentje, niet een keer per maand een heleboel moeten invoeren, want dan weet ik dat ik het niet doe. En dat ik dan ook niet meer weet of een uitgave bij de Hema voor eigen kleding / spullen in huis of kinderkleding was.
Wij hebben een betaalrekening bij de ING (en een spaarrekening bij de ASN, maar daar gebeurt niet zoveel mee), die hebben zoiets niet volgens mij? Ik zag wel dat er een gratis app is van Afas, maar ik ben een beetje huiverig om zo'n app toegang te geven tot al mijn financiën. Iemand ervaring met zoiets?Ja, ik! Ik ben al jarenlang enthousiast Afas gebruiker. Sterker nog: ik heb zelfs meegeholpen om de nieuwe versie te ontwikkelen Mocht ik daar langskomen om mijn mening te geven over de site. Echt superleuk om te doen en nu inmiddels hebben ze heel veel verandert en werkt het nóg beter dan het al was Superblij mee! Dus ik vind het een aanrader!!
Wij hebben een betaalrekening bij de ING (en een spaarrekening bij de ASN, maar daar gebeurt niet zoveel mee), die hebben zoiets niet volgens mij? Ik zag wel dat er een gratis app is van Afas, maar ik ben een beetje huiverig om zo'n app toegang te geven tot al mijn financiën. Iemand ervaring met zoiets?Ja, ik! Ik ben al jarenlang enthousiast Afas gebruiker. Sterker nog: ik heb zelfs meegeholpen om de nieuwe versie te ontwikkelen Mocht ik daar langskomen om mijn mening te geven over de site. Echt superleuk om te doen en nu inmiddels hebben ze heel veel verandert en werkt het nóg beter dan het al was Superblij mee! Dus ik vind het een aanrader!!

vrijdag 20 november 2015 om 10:12
Hebben jullie al naar de zorgverzekering gekeken? Ik heb het net even bekeken en besloten dat we bij onze huidige zorgverzekeraar blijven.
Vanaf volgend jaar kunnen we in termijnen betalen voor het eigen risico. Voor mezelf ga ik dat wel doen. Voor mijn man niet; die verbruikt weinig van zijn eigen risico.... Misschien dat we die zelfs nog wel kunnen verhogen.
Vanaf volgend jaar kunnen we in termijnen betalen voor het eigen risico. Voor mezelf ga ik dat wel doen. Voor mijn man niet; die verbruikt weinig van zijn eigen risico.... Misschien dat we die zelfs nog wel kunnen verhogen.

vrijdag 20 november 2015 om 10:41
Blijf ook bij mijn huidige verzekering. Moet eerst de zekerheid hebben dat een andere verzekering mijn medicatie gaat vergoeden (¤2800 p.m).
Vorig jaar al rond gebeld en ze beloofden me van alles maar konden het niet zwart op wit geven.
Betaal nu de premie in 1x dus krijg 3%korting (betaal volgend jaar ¤4 minder per maand)
Vorig jaar al rond gebeld en ze beloofden me van alles maar konden het niet zwart op wit geven.
Betaal nu de premie in 1x dus krijg 3%korting (betaal volgend jaar ¤4 minder per maand)

vrijdag 20 november 2015 om 11:24
Super toevallig: belt net mijn behandelaar op.... We hebben al een half jaar geen contact meer, maar hij schrijft nog wel medicatie voor me uit. En hij vertelde dus dat dit ook wel via de huisarts kan lopen voortaan, dan hoef ik niet meer te betalen voor de telefoongesprekken enzo... Dat verandert alles dan wel weer, dus weer even nadenken over wat we dan doen qua eigen risico.... Normaal neem ik zo laag mogelijk, omdat ik dat makkelijk bij die behandelaar kwijt ben, maar als ik daar vanaf ben kan ik ook wel eens het risico nemen misschien
vrijdag 20 november 2015 om 12:00
Wij blijven ook zitten.
Sinds 2 jaar een collectief via mijn man.
Helaas gaat ie wel 7 euro per maand omhoog.
Voor de aanvullende heb ik nog niet gekeken maar ook dan blijf ik hetzelfde pakket houden heb helaas geen keus.
Ik ga wel de tandarts eruit gooien en dit bedrag zelf sparen.
In december heb ik een afspraak even kijken of er iets is, zo niet gaat ie eruit.
Sinds 2 jaar een collectief via mijn man.
Helaas gaat ie wel 7 euro per maand omhoog.
Voor de aanvullende heb ik nog niet gekeken maar ook dan blijf ik hetzelfde pakket houden heb helaas geen keus.
Ik ga wel de tandarts eruit gooien en dit bedrag zelf sparen.
In december heb ik een afspraak even kijken of er iets is, zo niet gaat ie eruit.

vrijdag 20 november 2015 om 12:10
Waarschijnlijk blijf ik ook bij de huidige verzekeraar. Wat ik afgelopen jaar wel voor het eerst het gedaan is mijn eigen risico op het maximum gezet. Elke keer had ik wel wat uitgaven, maar ik kwam altijd rond de eigen risico grens uit. Dus besloot ik het eens te proberen op maximaal te zetten. Dat scheelt enorm in de premie en tot nu toe zit ik nog niet aan het minimale eigen risico qua uitgaven. Ook geen aanvullende verzekering. Bij de tandarts had ik de duurdere dingen achter de rug. Controle in dec 2014, juli 2015 en jan 2016, dus betaal ik slechts een consult dit jaar, dat is heel wat minder dan de premie voor een aanvullende verzekering. Voor komend jaar bekijk ik nog wat ik ga doen.
vrijdag 20 november 2015 om 13:43
Ik moet nog even kijken naar de verzekering, maar ik denk dat wij ook bij onze huidige verzekeraar blijven. Flinke werkgeverskorting, daar kunnen anderen niet tegenop. Wij zijn gezond en hebben altijd het eigen risico op maximaal staan. Dat lijkt superhoog, maar aangezien het lage eigen risico al 385 euro is en je anders 240 euro extra per jaar aan premie betaalt moet je al meer dan 625 euro aan zorgkosten maken om een minimaal eigen risico voordeliger te laten zijn. Zeer kleine kans dat ons dat allebei jaren achtereen gebeurt.

vrijdag 20 november 2015 om 14:48
Hier ook collectiviteit waardoor overstappen naar een andere zorgverzekeraar geen voordeel oplevert. Ik gooi ook de tandartsverzekering eruit. Op aanraden van mijn tandarts, nota bene. Per saldo ga ik dan toch een tientje minder betalen per maand.
Laatste dag van de maand bij mij. Ondanks dat ik het niet heb gered qua budgetten, gaat het me deze maand toch lukken om eenderde van mijn salaris op de spaarrekening te zetten. Vanaf morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Ik hou alles wat ik uitgeef trouwens in een vrij kneuterig tabelletje in Word bij. Laptop staat vaak genoeg aan daarvoor. En ik merk dat het mij (doordat ik alles opschrijf) helpt om bewust met geld om te gaan.
Laatste dag van de maand bij mij. Ondanks dat ik het niet heb gered qua budgetten, gaat het me deze maand toch lukken om eenderde van mijn salaris op de spaarrekening te zetten. Vanaf morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Ik hou alles wat ik uitgeef trouwens in een vrij kneuterig tabelletje in Word bij. Laptop staat vaak genoeg aan daarvoor. En ik merk dat het mij (doordat ik alles opschrijf) helpt om bewust met geld om te gaan.
vrijdag 20 november 2015 om 15:10
Ik heb vanochtend mn overstap geregeld naar Anderszorg. Zat dit jaar bij Ditzo. Scheelt me een paar euro per maand. En ik ga dit keer in 1 keer betalen, wat me nog eens 2% scheelt. En tenslotte heb ik meegedaan aan een cashback-actie waardoor ik voor mei nog ¤40,- terug krijg. Het verschil tussen bij mijn huidige verzekeraar blijven en overstappen is zo ¤75,- Vind ik wel de moeite waard. Ik moet altijd wel goed kijken welke zorgbieders er gecontracteerd zijn etc aangezien ik chronisch ziek ben. Maar dat zit wel goed.
Net wel ongepland geld uitgegegevn aan schoenen en een broek. Ik moest bij een groot winkelgebied zijn voor iets anders en kwam met dit thuis. Maar goed, zo vaak koop ik geen kleding/schoenen. En hopelijk gaat het weer een hele poos mee.
Net wel ongepland geld uitgegegevn aan schoenen en een broek. Ik moest bij een groot winkelgebied zijn voor iets anders en kwam met dit thuis. Maar goed, zo vaak koop ik geen kleding/schoenen. En hopelijk gaat het weer een hele poos mee.

vrijdag 20 november 2015 om 17:55
vrijdag 20 november 2015 om 19:20

vrijdag 20 november 2015 om 20:07
zaterdag 21 november 2015 om 14:43
Ik houd alle uitgaven in excel bij. Eerder deed ik dat elke week, maar nu staat de laptop eigenlijk nooit meer aan, omdat hij zo traag wordt en ik het meeste wel op de telefoon doe, dat ik d bonnetjes vaak maar 1-2x per maand bijwerk. Daarom niet zo heel veel overzicht soms. Misschien toch maar eens naar een andere manier gaan kijken.
Zorgverzekering stap ik denk ik niet over ivm collectiviteit, moet idd wel even kijken hoeveel het scheelt om het eigen risico te verhogen. Heb eigenlijk nooit zorgkosten, dus wat dat betreft moet het al snel uit kunnen.
Helaas een dure week gehad, wasmachine kapot. Was al een oudje, dus zat er wel een beetje aan te komen, maar komt erg slecht uit nu. Gelukkig een goede 2e handse kunnen vinden, straks het eerste wasje draaien
Zorgverzekering stap ik denk ik niet over ivm collectiviteit, moet idd wel even kijken hoeveel het scheelt om het eigen risico te verhogen. Heb eigenlijk nooit zorgkosten, dus wat dat betreft moet het al snel uit kunnen.
Helaas een dure week gehad, wasmachine kapot. Was al een oudje, dus zat er wel een beetje aan te komen, maar komt erg slecht uit nu. Gelukkig een goede 2e handse kunnen vinden, straks het eerste wasje draaien

zaterdag 21 november 2015 om 16:47
quote:Rasa* schreef op 20 november 2015 @ 14:48:
Ik doe het ook zo
Ik kan geen cash back actie vinden van anderzorg?
Ik denk dat ik ook naar hen over ga stappen (goedkoper dan waar ik nu zit) en ik ga sowieso per jaar betalen, dus het scheelt al iets.
Ik doe het ook zo
Ik kan geen cash back actie vinden van anderzorg?
Ik denk dat ik ook naar hen over ga stappen (goedkoper dan waar ik nu zit) en ik ga sowieso per jaar betalen, dus het scheelt al iets.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

zaterdag 21 november 2015 om 16:54
zaterdag 21 november 2015 om 16:59
Nou, ik keek net via een vergelijker en dan staat het bedrag per maand, dan is de 3% (voor het betalen in 1 x) korting er nog niet van af. Als er een jaarbedrag wordt aangegeven, is de 3% korting er wel af.
Ik heb nog niet op de website van anderzorg zelf gekeken.
Ik ga morgen verder met het uitzoeken van de zorgverzekering en dan kijk ik ook even naar gratiz, bedankt!
Ik heb nog niet op de website van anderzorg zelf gekeken.
Ik ga morgen verder met het uitzoeken van de zorgverzekering en dan kijk ik ook even naar gratiz, bedankt!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher