Geld & Recht alle pijlers

Contact met klantenservice niet mogelijk

19-02-2020 19:14 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin januari bestelde ik bij Amazon.co.uk een campingstoeltje. Ik heb een account aangemaakt, het stoeltje betaald en besteld.
De seller is Magical Secrets Uk, een wederverkoper.
Dat was 8 januari. Op 10 januari kreeg ik een mail dat het item verstuurd was. Leverdatum zou zijn 4 februari.
Ik vermoedde toen dat het uit China komen moest, terwijl de naam van de wederverkoper UK had. Maar goed.
Kreeg 3 februari een mail dat het item volgende dag om 08.00 PM zou worden geleverd.
Kwam niet.
Weer een dag later een mail dat het geleverd was.
Contact gezocht met klantenservice via chat. Kreeg uitleg dat het nog wel even kon duren.
Na een dag kreeg ik een mail, waarin gevraagd werd feedback te leveren. Ik was ‘not amused’ en heb dat ook gemotiveerd opgeschreven. Waarom ik geen bericht van de verkoper kreeg of bericht van de bezorger.
Nog steeds geen pakket.
Na drie dagen kreeg ik een mail van een medewerker van Magical Secrets, dat er in China veel problemen waren door coronavirus en een link om mijn ‘kritische’ feedback aan te passen.
Ik liet het maar even zo, maar ik kreeg in de loop van twee weken totaal 10 bedelmails om mijn feedback te deleten. De toonzetting werd steeds grimmiger met emotionele chantage I will loose my job because of your feedback.
Omdat ik nog steeds geen stoeltje had, wilde ik de feedback niet herzien.
Maar ik zocht contact met Amazon.co.Uk en legde uit dat dit wel erg uit de hand liep en of dit de normale gang van zaken was met wederverkopers. Dat was het niet en ik zou al mijn geld terugkrijgen, want dit was slechte service.
Ondertussen bleef de verkoper mails sturen en heb ik weer contact gezocht met Amazon hierover.
Ook heb ik de verkoper geblokkeerd.
Maar ik was zover dat ik, zodra ik mijn geld inderdaad terug kreeg, mijn account bij Amazon heb gesloten.
En ja, vandaag kreeg ik dan toch mijn stoeltje.
Dus ik wil mijn feedback nu wel iets aanpassen, maar ik kan op geen enkele manier meer contact krijgen met Amazon, tenzij ik opnieuw een account aanmaak.
Daar voel ik niets voor en ik heb het idee dat veel bedrijven kun klantcontacten zo lastig mogelijk maken. In ieder geval kan ik de wederverkoper hierdoor nu niet een update geven.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, dat je geen contact kunt maken met een klantenservice?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bijvoorbeeld met klantenservices van kranten, je krijgt enkel een bandje terwijl je een persoon wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gecorrespondeerd met de verkopers; alleen met Amazon zelf toen iets niet geleverd was en binnen korte tijd kreeg ik het bericht dat mijn geld zou worden teruggestort. Wat ook gebeurd is. Aangezien het om een verkeerd besteld item ging heb ik hetzelfde item niet meer gekocht. Dus eigenlijk wel gelukkig dat het niet geleverd was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, ook al meerdere keren gehad. Een keer met Google (ik maakte daar gebruik van de mogelijkheid om foto's op te slaan) en onderlaatst nog met Marktplaats. Die reageren ook helemaal nergens op. Slechte zaak hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist het idee dat bedrijven hun klantenservice steeds verbeteren. Je kan op heel veel sites al chatten, maar dan moet je inderdaad wel ingelogd zijn op een account.

Veel bedrijven hebben dit zo ingesteld omdat je anders ontzettend veel spam en reclame shit krijgt.
Op mijn werk is de chat toegankelijk voor iedereen en je wilt niet weten hoeveel irritante kinderen (hee kuthoer) en andere stomme berichten (altijd over seks) je dan de hele dag krijgt. Je hebt er echt een dagtaak aan. Maar dat is dus de andere kant van de medaille.

Je kan het zo laten als je je feedback maar een beetje wilt aanpassen, dan is het jammer voor ze. En als je het echt zo graag wilt maak je een nieuw account aan, chat je even met Amazon en verwijder je daarna je account weer. Of je houdt je account.
Alle reacties Link kopieren
Probeer UPS maar eens te bereiken voor een niet standaard probleem.
Of Nationale Nederlanden.
Alle reacties Link kopieren
GLS pakketjesbezorger. Klachten kun je alleen per mail indienen. Maar daar hoor je vervolgens niks op.

En ik kwam er laatst achter (toen mijn telefoon kapot ging) dat Proassist, waar ik mijn telefoon verzekerd heb, al een hele tijd failliet is. Schrijven nog wel premie af, want verzekeringen zijn overgenomen. Maar omdat het nummer niet bereikbaar is kom ik er niet achter door wie!! (Ja, door storneren stopt dat, maar ik zou graag eerst mijn telefoon laten repareren!)
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
19-02-2020 19:28
Ik heb juist het idee dat bedrijven hun klantenservice steeds verbeteren. Je kan op heel veel sites al chatten, maar dan moet je inderdaad wel ingelogd zijn op een account.

Veel bedrijven hebben dit zo ingesteld omdat je anders ontzettend veel spam en reclame shit krijgt.
Op mijn werk is de chat toegankelijk voor iedereen en je wilt niet weten hoeveel irritante kinderen (hee kuthoer) en andere stomme berichten (altijd over seks) je dan de hele dag krijgt. Je hebt er echt een dagtaak aan. Maar dat is dus de andere kant van de medaille.

Je kan het zo laten als je je feedback maar een beetje wilt aanpassen, dan is het jammer voor ze. En als je het echt zo graag wilt maak je een nieuw account aan, chat je even met Amazon en verwijder je daarna je account weer. Of je houdt je account.

Ja, ik snap dat bedrijven zich afschermen voor overlast, daar hou ik zelf ook niet van.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-02-2020 20:13
Probeer UPS maar eens te bereiken voor een niet standaard probleem.
Of Nationale Nederlanden.
Of Telfort

aan de andere kant: Ohra en NS heb je binnen twee minuten aan de lijn, dus het kan wel 😉
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Ik heb het idee dat steeds meer mensen een webwinkel beginnen in het doorverkopen van aliexpress en wish goederen. Heb dat zelf ook wel eens gehad dat ik iets snel wilde hebben dus expres niet op ali had besteld. Maand later komt het aan en 3x raden waar het vandaan kwam.

Dat mensen dat doen okee, ook al vind ik het belachelijk dat sommigen dan ook meteen 4-5x zoveel vragen excl. verzenden, maar wees er dan eerlijk over. Dan weet de consument waar die aan toe is en dat ze het de eerste paar weken niet hoeven te verwachten.

Mijn idee is ook dat steeds meer bedrijven de klantenservice aan het verbeteren zijn want men weet dat de klacht anders ergens anders online komt te staan. De laatste keren dat ik een klantenservice benaderde via facebook werd ik binnen een uur geholpen en het was na kantoortijden. Van postNL kreeg ik soms na 22:00 nog antwoord.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-02-2020 20:44
Ik heb het idee dat steeds meer mensen een webwinkel beginnen in het doorverkopen van aliexpress en wish goederen. Heb dat zelf ook wel eens gehad dat ik iets snel wilde hebben dus expres niet op ali had besteld. Maand later komt het aan en 3x raden waar het vandaan kwam.

Dat mensen dat doen okee, ook al vind ik het belachelijk dat sommigen dan ook meteen 4-5x zoveel vragen excl. verzenden, maar wees er dan eerlijk over. Dan weet de consument waar die aan toe is en dat ze het de eerste paar weken niet hoeven te verwachten.

Mijn idee is ook dat steeds meer bedrijven de klantenservice aan het verbeteren zijn want men weet dat de klacht anders ergens anders online komt te staan. De laatste keren dat ik een klantenservice benaderde via facebook werd ik binnen een uur geholpen en het was na kantoortijden. Van postNL kreeg ik soms na 22:00 nog antwoord.
Dropshippers. Die zijn zo asociaal. Kijk maar eens op de Facebookpagina “Ali vs de rest”. Echt, wat sommige mensen hun toetsenbord uit krijgen...

Ik zoek meestal contact via Twitter of Facebook, de meeste bedrijven reageren daar veel sneller en het is 9 van de 10 keer sneller opgelost.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-02-2020 21:02
Dropshippers. Die zijn zo asociaal. Kijk maar eens op de Facebookpagina “Ali vs de rest”. Echt, wat sommige mensen hun toetsenbord uit krijgen...

Ik zoek meestal contact via Twitter of Facebook, de meeste bedrijven reageren daar veel sneller en het is 9 van de 10 keer sneller opgelost.
In vroeger stadium had ik ook via Twitter contact met Amazon, die stuurden mij een link naar de chat.
Ja, als er iets is moet je dat meteen op Twitter zetten, dan krijg je vrij snel een antwoord dat standaard begint met : ‘Wat vervelend dat..’
Op de cursus troubleshooten is er kennelijk geen creatiever aanhef te bedenken.

Maar goed, ik heb Twitteraccount ook gesloten, voor actuele gebeurtenissen is het soms handig, maar al die onderbuikreacties en gescheld op mensen die er anders over denken staan mij tegen.
Wat ik wel mis is het live volgen van Tv programma’s als DWDD en firstdates etc.
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 10:26
Reden: Op=ook geworden
0.15% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
20-02-2020 10:25
In vroeger stadium had ik ook via Twitter contact met Amazon, die stuurden mij een link naar de chat.
Ja, als er iets is moet je dat meteen op Twitter zetten, dan krijg je vrij snel een antwoord dat standaard begint met : ‘Wat vervelend dat..’
Op de cursus troubleshooten is er kennelijk geen creatiever aanhef te bedenken.

Maar goed, ik heb Twitteraccount ook gesloten, voor actuele gebeurtenissen is het soms handig, maar al die onderbuikreacties en gescheld op mensen die er anders over denken staan mij tegen.
Wat ik wel mis is het live volgen van Tv programma’s als DWDD en firstdates etc.
Die volg ik dan ook niet, of ik blokkeer ze gewoon. ;-D
Ik vind het handig om snel even een bedrijf in te lichten. Laatst in een trein stonden schermen raar ingesteld (stonden 10 cm naar links waardoor tekst niet te lezen was), dan stuur ik een foto + treinstelnummer via Twitter naar de NS. PostNL reageert ook veel sneller en behulpzamer via Twitter dan wanneer je belt (vind ik dan!).
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
19-02-2020 20:34
Of Telfort

aan de andere kant: Ohra en NS heb je binnen twee minuten aan de lijn, dus het kan wel 😉
Ja dat wordt lastig aangezien Telfort niet meer bestaat.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-02-2020 11:44
Ja dat wordt lastig aangezien Telfort niet meer bestaat.
Nu nog niet maar wel binnenkort, opgeslokt door kpn. Daarom ben ik daar weg 😉
Zoals ook Xs4all opgeslokt is door kpn, die daar zogenaamd goeie sier mee wil maken.
Gelukkig is er een zeer goede vervanger van Xs4all: Freedom .nl
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
20-02-2020 12:23
Nu nog niet maar wel binnenkort, opgeslokt door kpn. Daarom ben ik daar weg 😉
Zoals ook Xs4all opgeslokt is door kpn, die daar zogenaamd goeie sier mee wil maken.
Gelukkig is er een zeer goede vervanger van Xs4all: Freedom .nl
XS4ALL en Telfort waren altijd al merken van KPN, dus hoezo 'goede sier maken'?
Freedom ken ik niet. Ik ben tevreden over KPN.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-02-2020 20:44
Ik heb het idee dat steeds meer mensen een webwinkel beginnen in het doorverkopen van aliexpress en wish goederen. Heb dat zelf ook wel eens gehad dat ik iets snel wilde hebben dus expres niet op ali had besteld. Maand later komt het aan en 3x raden waar het vandaan kwam.

Dat mensen dat doen okee, ook al vind ik het belachelijk dat sommigen dan ook meteen 4-5x zoveel vragen excl. verzenden, maar wees er dan eerlijk over. Dan weet de consument waar die aan toe is en dat ze het de eerste paar weken niet hoeven te verwachten.
Dit. Ik had een speciaal snoertje nodig. Grandadi had het volgens hun site op voorraad. Besteld, meteen (5 minuten) een melding dat het verstuurd was, vond ik wel snel. Na een uur kwam de melding dat de verwachte leverdatum over 4 weken was. Ik heb weer contact opgenomen dat ik de bestelling wilde annuleren, kon niet want ik moest eerst het pakket ontvangen en dan pas annuleren???
Na 6 weken nog geen pakket contact gehad en ik kreeg te horen dat het pakket kwijt was. Ze zouden opnieuw gaan leveren. Daar was ik het dus totaal niet mee eens. Na lang heen en weer mailen kreeg ik dan toch mijn geld terug.
Twee maanden daarna werd snoertje alsnog geleverd.
Ik ga wel contact opnemen maar ik neem mijn tijd ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Het web staat vol klachten over dropshippers maar 99% van die klagers is te beroerd om van te voren te checken of de webwinkel wel betrouwbaar is en of het geen dropshipper is met slechte reviews.
Wat ik bijzonder ergerlijk vind is dat er al bedrijven zijn die je uitsluitend via Facebook kan bereiken. Ik wíl geen Facebook, onder geen enkele omstandigheid. Ik vind dat dus erg klantonvriendelijk.
SombraOnline schreef:
19-02-2020 21:02
Dropshippers. Die zijn zo asociaal. Kijk maar eens op de Facebookpagina “Ali vs de rest”. Echt, wat sommige mensen hun toetsenbord uit krijgen...

Ik zoek meestal contact via Twitter of Facebook, de meeste bedrijven reageren daar veel sneller en het is 9 van de 10 keer sneller opgelost.
Die FB pagina moet ik dus in de gaten houden. Ik vermoed dat een bepaalde winkel die nu veel opduikt als je naar mondkapjes zoekt ook zo'n dropshipper is maar nog niet gevonden op die FB pagina.
Normaal doe ik wel research enzo maar het ging om zo'n klein bedrag en het leek alsof die site eigen voorraad had want er stond bij "op voorraad" en de site zag er netjes uit. Later toen het dus lang duurde gingen de belletjes rinkelen... Ik had echt zoiets van dat hij er maar blij mee is! Maar het is lullig als je heel veel koopt van die site natuurlijk.
Klantenservices zijn sowieso een crime. Die uitzendkrachten worden opgeleid om allemaal hetzelfde te zeggen, maar van de inhoud weten ze niks, noppes, nada.

Liever een echt mens aan de lijn dan zo'n halleve robot.

Ik krijg ze wel altijd aan de lijn, maar 'u wordt zo snel mogelijk geholpen' is tegenwoordig vaker wel dan niet een kwartier wachten. Zeg dan gewoon 'dikke vette pech, die anderhalve telefoon is vanzelfsprekend bezet, we investeren liever in andere dingen, zoals het salaris van de directeur.'
Daarom benader ik ze liever via social media of email. Geen gezeik meer van dat je weer in de wacht wordt gezet en je hebt de antwoorden zwart op wit. Dat laatste is al een keer heel handig gebleken toen ik problemen had met een afhaal punt van postNL.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-02-2020 12:29
XS4ALL en Telfort waren altijd al merken van KPN, dus hoezo 'goede sier maken'?
Freedom ken ik niet. Ik ben tevreden over KPN.

Xs4all is zoveel eerlijker en degelijker geweest, totdat kpn die overnam. Nu wordt het merk verkwanseld, terwijl het juist de integere kant mist.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... kgo.com%2F
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
20-02-2020 12:30
Dit. Ik had een speciaal snoertje nodig. Grandadi had het volgens hun site op voorraad. Besteld, meteen (5 minuten) een melding dat het verstuurd was, vond ik wel snel. Na een uur kwam de melding dat de verwachte leverdatum over 4 weken was. Ik heb weer contact opgenomen dat ik de bestelling wilde annuleren, kon niet want ik moest eerst het pakket ontvangen en dan pas annuleren???
Na 6 weken nog geen pakket contact gehad en ik kreeg te horen dat het pakket kwijt was. Ze zouden opnieuw gaan leveren. Daar was ik het dus totaal niet mee eens. Na lang heen en weer mailen kreeg ik dan toch mijn geld terug.
Twee maanden daarna werd snoertje alsnog geleverd.
Ik ga wel contact opnemen maar ik neem mijn tijd ervoor.
dit dus.
In Nederland heb je bij internetaankopen een periode van twee weken, waarbinnen je zonder restricties, je aankoop gewoon kunt annuleren.
Dus je moet eerst 4 weken wachten en dan kan het terug? het blijft schimmig. Het zou handig zijn als de aanbieder (dus de paraplu, zoals Amazon en Bol.com) hier duidelijk over is. Dat wil zeggen: goed communiceren met de klant dat het niet uit UK (Verenigd Koningkrijk) komt zoals in mijn geval werd gesuggereerd, maar uit China.
En wat een extra tijdverlies voor de koper, je moet overal achteraan en het eind van het liedje is dat je je geld weer terug hebt en er ik weet niet hoeveel tijd in hebt gestoken.
En dan nog geen product.
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 15:50
Reden: +s
0.03% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
20-02-2020 12:59
Het web staat vol klachten over dropshippers maar 99% van die klagers is te beroerd om van te voren te checken of de webwinkel wel betrouwbaar is en of het geen dropshipper is met slechte reviews.
Wat ik bijzonder ergerlijk vind is dat er al bedrijven zijn die je uitsluitend via Facebook kan bereiken. Ik wíl geen Facebook, onder geen enkele omstandigheid. Ik vind dat dus erg klantonvriendelijk.
dropshipper, weer wat geleerd, betekend waarschijnlijk inkoper/wederverkoper?

Ik heb ook geen FB.
waarom kun je niet gewoon opbellen? dat kan bij veel bedrijven wel, en die zullen dat niet voor niets instand houden.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
20-02-2020 12:59
Het web staat vol klachten over dropshippers maar 99% van die klagers is te beroerd om van te voren te checken of de webwinkel wel betrouwbaar is en of het geen dropshipper is met slechte reviews.
Wat ik bijzonder ergerlijk vind is dat er al bedrijven zijn die je uitsluitend via Facebook kan bereiken. Ik wíl geen Facebook, onder geen enkele omstandigheid. Ik vind dat dus erg klantonvriendelijk.
Dropshippers kopen reviews en faken reviews. Faken keurmerken, plaatsen dat ze bekend zijn van tv. Als je niet zo wegwijs bent op internet, zien ze er dus al snel betrouwbaar uit.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven