Geld & Recht
alle pijlers
Day trade cursus Rob Wessels
zaterdag 18 mei 2024 20:50
Op zaterdag koop ik regelmatig De Telegraaf om deze in het weekend te lezen. Hierin kom ik regelmatig de advertenties van Rob Wessels tegen, deze gaan over een dag trade cursus met (automatisch) handelen op de financiële markt. Dit door aan en verkopen te doen.
Hierin geeft hij aan een dag cursus te geven in het Van der Valk hotel waarin ze live handelen en geld uit de markt halen.
In de weken daarna zou je met ze mee kunnen kijken om ervaring op te doen.
Nu wil ik daar niet perse naar toe, ik ben eerder benieuwd naar ervaringen van mensen die bij z’n dag geweest zijn.
Die mogen ook komen van vrienden, familie, collega’s en of kennissen.
Waarom ik dit weten wil, eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu heb ik die advertenties al vaker gezien en ben ik zoals gezegd geïnteresseerd in ervaringen.
Ik vind die paar lovende recensies erbij altijd best grappig.
Hoewel ik in financiële zaken geïnteresseerd ben zal ik zelf niet snel zo iets doen, ze zetten het (heel) mooi neer, valt het op zich mee met wat ze de mensen voorhouden of valt het vies tegen.
Hierin geeft hij aan een dag cursus te geven in het Van der Valk hotel waarin ze live handelen en geld uit de markt halen.
In de weken daarna zou je met ze mee kunnen kijken om ervaring op te doen.
Nu wil ik daar niet perse naar toe, ik ben eerder benieuwd naar ervaringen van mensen die bij z’n dag geweest zijn.
Die mogen ook komen van vrienden, familie, collega’s en of kennissen.
Waarom ik dit weten wil, eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu heb ik die advertenties al vaker gezien en ben ik zoals gezegd geïnteresseerd in ervaringen.
Ik vind die paar lovende recensies erbij altijd best grappig.
Hoewel ik in financiële zaken geïnteresseerd ben zal ik zelf niet snel zo iets doen, ze zetten het (heel) mooi neer, valt het op zich mee met wat ze de mensen voorhouden of valt het vies tegen.
midaswolf wijzigde dit bericht op 19-05-2024 08:06
0.84% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
zaterdag 18 mei 2024 20:59
https://radar.avrotros.nl/artikel/cursu ... e-hel-2518
Hier zijn ze niet echt enthousiast (understatement)
Hier zijn ze niet echt enthousiast (understatement)
zaterdag 18 mei 2024 21:08
Dit ook inderdaad, daarom ben ik daar ook benieuwd naar. Vooral hoe z’n dag verloopt. En ik dacht als mensen dat hier willen delen is dat ook interessant.
Rond de Sinterklaas en kerst zijn die advertenties helemaal vermakelijk.
Los daarvan vind ik die advertenties ook bijzonder van opzet.
midaswolf wijzigde dit bericht op 18-05-2024 21:41
0.60% gewijzigd
zaterdag 18 mei 2024 21:14
Waarom zou iemand die in staat is om met daytraden zijn geld te verdienen zijn tijd besteden aan het geven van cursussen? Dit is een variant op 'get rich quick'. Nooit op ingaan, als daytraden lucratief was dan zou iedereen het doen. Tijdens de gold rush in de VS waren het de verkopers van uitrusting die rijk werden, niet de goudzoekers. In dit verhaal moet je niet de goudzoeker willen zijn.
Je ziet nu overal 'finfluencers' die cursussen aanbieden via youtube om snel rijk te kunnen worden, allemaal twintigers. Ook daarvoor geldt, als je zo goed weet hoe je rijk wordt, waarom geef je dan een cursus? Het antwoord is dat juist die cursus het businessmodel is.
There is no substitute for hard work.
Je ziet nu overal 'finfluencers' die cursussen aanbieden via youtube om snel rijk te kunnen worden, allemaal twintigers. Ook daarvoor geldt, als je zo goed weet hoe je rijk wordt, waarom geef je dan een cursus? Het antwoord is dat juist die cursus het businessmodel is.
zaterdag 18 mei 2024 21:31
zaterdag 18 mei 2024 21:41
Blijft lastig voor mij.
zaterdag 18 mei 2024 21:57
zaterdag 18 mei 2024 21:59
Rondstruiner1 schreef: ↑18-05-2024 21:57Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gegoogled en er zijn best wat artikelen over die man geschreven, hij doet dit al een tijdje blijkbaar.
Quote heeft ook een verslag van een journalist die de cursus heeft gevolgd, maar die zit helaas achter een betaalmuur bij Blendle.
Dat is het verdienmodel natuurlijk
zondag 19 mei 2024 07:04
zondag 19 mei 2024 08:30
Ik heb een familielid die jaren geleden naar zo'n dag is geweest. Rob Wessels schijnt een fortuin vergaard te hebben met andere zaken. En juist dat fortuin heb je nodig om geld te kunnen verdienen met daytraden.
De beurs beweegt in golfbewegingen en uiteindelijk kom je op het punt dat je geld kan verdienen, de kunst is dat je genoeg geld hebt om het vol te houden tot de beurs op dat punt komt (als je overnight moet gaan, dat kost geld). Rob Wessels heeft geld zat om daar maanden op te wachten, de meeste mensen hebben dat niet.
Dat is wat ik er van begrepen heb, maar ik heb er geen verstand van, dat zeg ik er gelijk bij.
De beurs beweegt in golfbewegingen en uiteindelijk kom je op het punt dat je geld kan verdienen, de kunst is dat je genoeg geld hebt om het vol te houden tot de beurs op dat punt komt (als je overnight moet gaan, dat kost geld). Rob Wessels heeft geld zat om daar maanden op te wachten, de meeste mensen hebben dat niet.
Dat is wat ik er van begrepen heb, maar ik heb er geen verstand van, dat zeg ik er gelijk bij.
flomy81 wijzigde dit bericht op 19-05-2024 08:31
8.18% gewijzigd
zondag 19 mei 2024 08:31
Nana_Mouskouri schreef: ↑18-05-2024 21:02Daytraden is ongeveer net zo'n slimme manier om rijk te worden als krasloten kopen. Maar ik vind de advertenties ook vermakelijk.
zondag 19 mei 2024 08:57
Bedankt voor de link, zo heb ik een beeld gekregen over hoe de dag verloopt. Interessant om te lezen.AnAppleADay schreef: ↑19-05-2024 07:04Hier een artikel over hoe zo’n dag eruit ziet:
https://archive.ph/4Q2ds
Hoewel hij natuurlijk ook geld verdiend met het verkopen van abonnementen. Heeft hij toch eerst geld verdiend met andere zaken.
Het is geen vlogger die met bijna niets begint en hoopt snel rijk te worden door een grote schare volgers op te bouwen.
In ieder geval een leuk stuk om te lezen. Interessante man als ik zie, hoe zijn leven gelopen is.
zondag 19 mei 2024 08:59
Dat is dus ook mijn idee. Als je zo goed weet hoe je heel rijk kan worden, ga je je toch niet meer bezig houden met zulke cursussen geven? Dan heb je genoeg geld om dit niet te hoeven doen. Dus blijkbaar werkt het toch niet zo geweldig, want er moet geld worden verdiend via een cursus.Underhype schreef: ↑18-05-2024 21:14Waarom zou iemand die in staat is om met daytraden zijn geld te verdienen zijn tijd besteden aan het geven van cursussen? Dit is een variant op 'get rich quick'. Nooit op ingaan, als daytraden lucratief was dan zou iedereen het doen. Tijdens de gold rush in de VS waren het de verkopers van uitrusting die rijk werden, niet de goudzoekers. In dit verhaal moet je niet de goudzoeker willen zijn.
zondag 19 mei 2024 09:02
Toch bedankt voor een ervaring die je deelt. Een stevige financiële buffer helpt zeker.Flomy81 schreef: ↑19-05-2024 08:30Ik heb een familielid die jaren geleden naar zo'n dag is geweest. Rob Wessels schijnt een fortuin vergaard te hebben met andere zaken. En juist dat fortuin heb je nodig om geld te kunnen verdienen met daytraden.
Het oneerlijke zit er in, dat maar een hele klein groep echt geld verdiend met day traden. De cursus zou het idee kunnen geven dat bijna iedereen dit goed zou kunnen leren, terwijl de meeste mensen verlies (gaan) maken.
zondag 19 mei 2024 09:07
Daar ben ik het ook mee eens, naast verhuur van (on) roerend goed leveren abonnementen ook een stabiele instroom van inkomsten op.Irregular_Choice schreef: ↑19-05-2024 08:59Dat is dus ook mijn idee. Als je zo goed weet hoe je heel rijk kan worden, ga je je toch niet meer bezig houden met zulke cursussen geven? Dan heb je genoeg geld om dit niet te hoeven doen. Dus blijkbaar werkt het toch niet zo geweldig, want er moet geld worden verdiend via een cursus.
midaswolf wijzigde dit bericht op 19-05-2024 10:17
0.30% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in