Geld & Recht alle pijlers

de financien op orde .

20-12-2010 16:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een hele tijd bezig geweest met al onze uitgaven bijhouden enz.. Het einde van het verhaal is dat ik altijd de weg/motivatie kwijt raak in onze online bank gebeuren. (uhum)

Kan je een accountant of iemand anders je administratie van het afgelopen halfjaar op zn stoep gooien en dan samen met die gene het uitspitten, of bijv dat die terugkomt met een lijstje??

Begrijpt iemand wat ik bedoel of praat ik wartaal.....

Stuur maar op dan breng ik zo orde in de chaos.

Maar dan wel alles van één jaar.

Daarna krijg je een excel-file met je vaste lasten en inkomsten/uitgaven vergelijking.
Beetje net als die Annemarie of Annemieke of hoe heet ze, bij de programma's van John W. en Martijn K., maar dan zonder dat je op het randje van faillissement balanceert? Misschien googlen op budgetcoach of zo?
whoeehooe, maar hoe weet ik dat je betrouwbaar ben!?

Zometeen staat alles op Geenstijl haha.

Heb je misschien een website ofzo?
quote:hatseklats schreef op 20 december 2010 @ 16:57:

Beetje net als die Annemarie of Annemieke of hoe heet ze, bij de programma's van John W. en Martijn K., maar dan zonder dat je op het randje van faillissement balanceert? Misschien googlen op budgetcoach of zo?

Ha, de eerste die dr op komt, staat gelijk op de website ' schulden aflossen'

Het gaat me er puur om te kijken wat we uitgeven en of dat extreem is en hoe we kunnen besparen zodat we meer kunnen sparen.

Want het lijkt soms weleens of die pinpas een eigen willetje heeft hier.
haha ja nee je hebt helemaal gelijk.

Ik zou ook niet zomaar iemand vertrouwen.

Ik heb wel een website maar niet hierover. Ik maak websites en daar heb ik een website van.

Als je het serieus wil dan kunnen we email adressen uitwisselen.

Dan zal ik je de voorwaarden opsturen.
En het klopt wat ze zeggen. Overzicht is het begin.
je kan toch al je afschriften (op papier of online) doorspitten en alles opschrijven:

Gewoon 2 rijtjes, een met IN en een met UIT

In is je salaris, uitkeringen, toeslagen etc

Uit alle vaste lasten en een gemiddeld bedrag dat je aan boodschappen kwijt bent.

Wat je dan overhoudt is vrij te besteden en/of spaargeld. Hoef je echt geen accountant voor te zijn.

Verder, koop een aantal ordners en tabbladen en stop daarin al je verzekeringspapieren, de papieren van je hypotheek, je pensioenfonds, belastingpapieren etc. Als je post krijgt met een nieuwe polis, hup gaatjes erin en in de juiste map. Opgeruimd en overzicht!
Wat dacht je van een budget opstellen, eens per periode (week, maand) geld pinnen en daar de betalingen mee doen. Opschrijven in een kasboek... zo krijg je wel overzicht.
Ik maak even een mail adres aan zodat hier niet mn hele naam staat. Een momentje!
quote:mutsy20 schreef op 20 december 2010 @ 17:00:

[...]

Ha, de eerste die dr op komt, staat gelijk op de website ' schulden aflossen'

Het gaat me er puur om te kijken wat we uitgeven en of dat extreem is en hoe we kunnen besparen zodat we meer kunnen sparen.

Want het lijkt soms weleens of die pinpas een eigen willetje heeft hier.Ik maakt de vergelijking meer zo van 'zo'n iemand, maar dan zonder dat je in de schulden zit en daaruit moet komen'. Jij zoekt iemand die de boel op orde brengt en dan aangeeft of het wellicht ook anders kan. Wij hebben een keer bezoek gehad van een budgetcoach die ons wat tips heeft gegeven.
je kan me mailen op

mutsy20 @ hotmail . com
Belangrijkste is idd overzicht creeren. Zelf houd ik alles bij in een excelsheet. 1 tabblad met de standen van de rekeningen en de rentepercentages (zodat je meteen geld kunt gaan schuiven als de percentages veel uit elkaar gaan lopen). 1 tabblad met uitgaven (uitgesplitst in ca 20 posten) en inkomsten (in 4 posten).

Dat werk ik bij op de laatste dan van de maand, kost me max een half uurtje. Door de rest van de maand zet ik gewoon op een kladpapiertje alles wat ik uitgeef (en dat dus eens per maand in excel).
Prive of zakelijk?

Maar in beide gevallen kan dat wel ja.
je hebt mail mutsy, als het goed is.
Mijn administratie is niet zozeer het probleem, bij mij is het simpel ik heb ook weinig rekeningen enzo. Mijn vriend daarentegen heeft van alles en nog wat rondslingeren op z'n internetbankieren.

Ik heb weleens geprobeerd samen met hem alles te ordenen, maar er is geen beginnen aan, want hem interesseert het niet zo veel. (in de trant van: we hebben toch genoeg geld, geen schulden en zo en zo veel op de spaarrekening staan) En vervolgens krijgen we de discussie dat 3 loterijen misschien iets te veel van het goede is. (meneer vindt van niet)

Ik kan wel een dag alles gaan doorspitten, maar voor mij is ook niet alles bekent en dan moet ik dingen aan hem vragen. Hij heeft ook geen zin om alles bij te houden, en heeft ook heel veel dingen op automatisch incasso staan, dus hij wil ook elke maand minimaal zoveel geld op z'n rekening staan zodat alles afgetrokken kan worden.

Ik wil graag eerst zicht op alles hebben, dan kunnen we bijv. hypotheek, gas water licht, gemeentelijke belastingen op onze gezamenlijke rekening zetten en vervolgens een eerlijke bijdrage daar aan leveren. Want nu stort ik als ik geld heb wat op zijn rekening en spaar ik mee op zijn spaarrekening, maar het moet gewoon eerlijker en overzichtelijker.

En ik haat cijfers op een rij zetten en met excel heb ik nog steeds een haat liefde verhouding.
Ik doe alles met Excel (en access). Ik zet de hele dag cijfertjes op een rij en probeer er een lijn in te zien.
Als het goed is had jij nu ook mail isolde55.

Ik kan net mn uren bijhouden in excel. hihi
wij hebben het zo gedaan:

alle periodieke uitgaven op een rijtje

hypotheek, gas water licht etc. + budget voor boodschappen

naar rato storten wij een bedrag op gemeenschappelijke rekening

alles wordt per automatische incasso geind.

zo loopt het bij ons perfect!

alles wat je betaalt, pinnen, zo zie je goed waar je geld blijft (ipv 200 gepind, 50 gepind etc bij geldautomaat)
Hmmm, mijn klanten doen niet anders. Zit hier nu ook weer met een stapel los gestort op mijn bureau de weg te zoeken. Dus ja hoor, dat kan (hangt wel een prijskaartje aan, nette administraties kosten minder tijd en dus minder geld).
..
Bij ons gaat praktisch alles via internet.

Ik begrijp dat je het zelf kan doen, ik heb zelfs een cursus er voor gehad. maar dat gebeurt hier dus niet. Dus dan laat ik het liever door iemand anders doen, ook al kost dat geld.
Isolde65: wat ontzettend lief dat je gelijk je hulp aanbied!

Verder heb ik geen nuttige bijdrage maar vond dat ik dit even moest melden!
Op internet kan je via yunoo je financien op een rijtje krijgen. 't is even werk om alles uit te spitten, maar ik vind de website erg duidelijk en handig
quote:chicky012 schreef op 20 december 2010 @ 19:03:

Op internet kan je via yunoo je financien op een rijtje krijgen. 't is even werk om alles uit te spitten, maar ik vind de website erg duidelijk en handigheb ik ook geprobeerd, nu heb je Tim, bij de ing. dat is het zelfde principe. Maar met yunoo ben ik ook een dag bezig geweest om het uit te zoeken en dan zaten er nog dingen bij die die niet pakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven