Geld & Recht alle pijlers

De straatalcoholist heeft weer een hond.

04-02-2023 14:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hond, om te mishandelen wel te verstaan. Van de mishandelingen van zijn vorige honden is uitgebreid meldingen gemaakt en contact geweest met de politie. Er is vorige zomer ook een hond hem afgenomen.

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om weer stapsgewijs te moeten aanzien dat het fout gaat, en melding na melding te moeten maken zonder enig resultaat. Kunnen jullie eens meedenken over wat te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er over de vorige hond al een melding is gemaakt en er al een hond afgenomen is, kan je daar dan niets mee bij de politie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geen meldingen maakt gebeurt er in ieder geval niks. Maar vorige hond is toch ook afgenomen, dus hoezo zonder enig resultaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hem vertellen dat je hem in de gaten houdt .maar dan moet je ook nog weer oppassen dathij niet agressief gaat worden heel zielig voor dat hondje .
Maar n mes in buik of ergens anders is ook niet prettig .daar ben ik tegenwoordig zelf ook bang voor als je ergens iets van zegt .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Vangen en naar het asiel brengen?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Silvy: uiteraard heb ik meerdere meldingen gemaakt.

@Star: de vorige hond heeft hij finaal in elkaar gemept en vastgebonden aan een paal. Daarna is de hond opgehaald door de politie.

@Chrisjoh: Ik durf hem inderdaad niet zo aan te spreken.

@Oneenietweer: ik ben er toe in staat, maar helaas is dat niet via de "legale weg" ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dieren bescherming of asiel bellen is dat n optie?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
_hazewind schreef:
04-02-2023 14:19
@Silvy: uiteraard heb ik meerdere meldingen gemaakt.

@Star: de vorige hond heeft hij finaal in elkaar gemept en vastgebonden aan een paal. Daarna is de hond opgehaald door de politie.


@Chrisjoh: Ik durf hem inderdaad niet zo aan te spreken.

@Oneenietweer: ik ben er toe in staat, maar helaas is dat niet via de "legale weg" ...
Dan zou ik nu direct naar de politie gaan en melden, dit kunnen ze vast nog wel achterhalen van afgelopen zomer.
oneenietweer schreef:
04-02-2023 14:12
Vangen en naar het asiel brengen?

Dan haalt hij wel weer ergens anders een hond vandaan. Helaas kun je in Nederland gewoon weer een dier als de vorige bij je is weggehaald vanwege ernstige verwaarlozing of mishandeling.
TO, zou een instantie als 114 niet een gesprek aangaan met dit soort mensen? Inderdaad het gesprek ‘we houden je in de gaten’ maar dan vriendelijk doch dwingend? Ik zou daar en bij dierenbescherming eens navragen of er in dit soort zaken iemand/een instantie de persoon kan aanspreken..
Alle reacties Link kopieren Quote
@Chrisjoh: ik heb inderdaad een melding gemaakt bij de reguliere politie, en nu bij de dierenpolitie

@Star: dat heb ik ook gedaan. Blijkbaar geldt er al een verbod op het houden van honden bij deze man, hoor ik net.

De hele buurt is erover in rep en roer. Dus wat dat betreft staat de persoon dik en vet op de radar. Het is alleen niet om aan te zien, liefste geen dag langer.
Alle reacties Link kopieren Quote
_hazewind schreef:
04-02-2023 14:24
@Chrisjoh: ik heb inderdaad een melding gemaakt bij de reguliere politie, en nu bij de dierenpolitie

@Star: dat heb ik ook gedaan. Blijkbaar geldt er al een verbod op het houden van honden bij deze man, hoor ik net.

De hele buurt is erover in rep en roer. Dus wat dat betreft staat de persoon dik en vet op de radar. Het is alleen niet om aan te zien, liefste geen dag langer.
O wat goed, hopelijk grijpen ze snel in dan. Arm beest.
_hazewind schreef:
04-02-2023 14:24
@Chrisjoh: ik heb inderdaad een melding gemaakt bij de reguliere politie, en nu bij de dierenpolitie

@Star: dat heb ik ook gedaan. Blijkbaar geldt er al een verbod op het houden van honden bij deze man, hoor ik net.

De hele buurt is erover in rep en roer. Dus wat dat betreft staat de persoon dik en vet op de radar. Het is alleen niet om aan te zien, liefste geen dag langer.


Goed zo! Dan is melden inderdaad de eerste stap. Wat een ongelooflijke eikel. Precies wat je zegt, elk uur is er één teveel voor de hond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat ze de hond´snel bij hem weg halen hond .Laat je het weten als dat gebeurt?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het meedenken, en hopelijk kan ik hier snel goed nieuws plaatsen.
Goed dat hij al een verbod heeft. Dan is het een kwestie van melden en hopelijk gaat het dan sneller. Je hoeft niet steeds weer het hele proces opnieuw te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed dat je hier bovenop zit samen met de andere buurtbewoners. En dat je goed overdenkt wat je vervolgstappen zullen zijn. In dit soort gevallen wordt het bij mij zwart voor mijn ogen en handel ik zeer impulsief. Niet altijd verstandig in dit soort situaties, wat je zelf al schrijft, je weet nooit wat zo'n gek op zak heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
04-02-2023 15:22
Goed dat hij al een verbod heeft. Dan is het een kwestie van melden en hopelijk gaat het dan sneller. Je hoeft niet steeds weer het hele proces opnieuw te doen.
Ja, in principe zou dit het geval moeten zijn.

Wat bezielt dat soort mensen toch om dan weer een nieuw slachtoffer aan te schaffen.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat het frustrerend is dat hij gewoon weer een nieuwe hond neemt en alles weer van voor af aan begint. Ik hoop dat je wel die meldingen blijft maken (wat je ook doet gelukkig). Volgens mij zit je al bij de juiste instanties, dus ik heb verder niet echt tips. Maar goed dat je je om die honden bekommert. Misschien kan hij op een zwarte lijst bij dierenasiels worden gezet?
noekske74 schreef:
04-02-2023 16:33
Ja, in principe zou dit het geval moeten zijn.

Wat bezielt dat soort mensen toch om dan weer een nieuw slachtoffer aan te schaffen.

En hoe kan het dat zo iemand gewoon weer een hond kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Broodfokkers interesseert het geen hol natuurlijk. Er wordt gewoon slecht gecontroleerd.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb je wel je usual suspects die 'dierenliefhebber' zijn en een beetje eng.
Ik zou met zo iemand eens een praatje aanknopen over je zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. Goed dat je weer een melding hebt gedaan.
Ik zou ook de dierenpolitie inlichten, of mogelijk heb je dat al gedaan. En ik zou iedere dag, zolang dd hond er is, weer een melding doen.
Burgemeester en wethouders aanschrijven/mailen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Pelle schreef:
04-02-2023 16:34
Ik snap dat het frustrerend is dat hij gewoon weer een nieuwe hond neemt en alles weer van voor af aan begint. Ik hoop dat je wel die meldingen blijft maken (wat je ook doet gelukkig). Volgens mij zit je al bij de juiste instanties, dus ik heb verder niet echt tips. Maar goed dat je je om die honden bekommert. Misschien kan hij op een zwarte lijst bij dierenasiels worden gezet?

Zou zo iemand een hond bij het asiel halen? Lijkt me stug. Alleen al omdat het geld kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat dit al geopperd is: ik zou de hond kidnappen. Als de man in zijn roes toch de boel niet goed in de gaten houdt zou ik dat proberen. De ambtelijke molens werken veel te langzaam. Het mag dan niet legaal zijn, je redt er wel een dierenleven mee.

Eerst het hondje in veiligheid brengen en hem desnoods enige tijd veilig bij je houden. De hond kan ook "weggelopen" zijn he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat sneu voor de hond.

Ik ben dan weer zo iemand die zelf de hond wel confisqueert, goedschiks of kwaadschiks.

Welke omgeving?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven