Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder meteen betalen contant

02-07-2020 08:52 43 berichten
Hallo,

Kan het waar zijn dat deurwaarders bij iemand de inboedel kwamen meenemen maar als ze meteen contant betaald dan niet. Werkt dat zo? Gaat daar geen tijd overheen en moet dat persee contant?

Zou fijn zijn als iemand me kan helpen kom via google niet verder
Alle reacties Link kopieren
Hans, ze liegt de hele boel bij elkaar...... Blokkeren dat mens.
Bah, misbruik maken van de goedheid van een ander. Wat een trut.
ik geef mn bek ook maar een douw
Google het nummer van het sociaal loket in haar plaats, stuur haar dat nummer. Of laat haar bellen waar je bij bent.
Alle reacties Link kopieren
Hans, alsjeblieft stop met liefde “kopen”.
Die vrouwen voelen dat aan. Ze weten dat je alles voor hen over hebt. Laat alsjeblieft geen misbruik maken van je goedheid.
Ze liegt.
En al was het waar geweest is dat nog haar probleem. Ze gaat maar lekker in de schuldsanering.
Beter alleen en eenzaam zijn dan met iemand die je leegzuigt.
Alle reacties Link kopieren
Hans, gisteren is de kinderbijslag weer gestort. Dat is zeker €200 euro en misschien wel meer, afhankelijk van hoeveel kinderen en de leeftijd van de kinderen.

Ze heeft dus prima geld om nu zelf het beslag ( deels) te betalen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hier inlichtingen komt vragen, dat wil zeggen dat je hier niet zomaar intrapt.
Laat je niet misleiden, dit klinkt niet als een iemand die je in je buurt moet hebben.
Niet intrappen hoor. Dit is jouw probleem niet om op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
En anders vraag je wanneer ze komen. Ga je er zelf heen. Wedden dat er niemand komt?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Oh het is voor een ander en niet voor jou. Het leek me al niet bij je persoon passen. laat je niet oplichten. Je zal zien dat je niet alleen je geld maar ook haar vriendschap kwijtraakt en dat ze stiekem toch nog genoeg geld zal hebben om leuke dingen te kopen die jij je nieteens kan veroorloven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
eenzamehans schreef:
02-07-2020 10:28
Ze heeft een kindje, schulden en een uitkering. Als ik haar nirt help dan is ze haar spullen kwijt. Ik weet dat ik het gelf niet terug zal krijgen wat niet erg is. Maar ben ook bang dat ze dit verzint omdat ze in het verleden niet altijd eerlijk is geweest. Ze zijn nooot geweest om de inboedel op te schrijven. Net nog gevraagd dus dan klopt het hele verhaal al niet toch? Dat ze nu ineens komen na veel brieven en meteen alles meenemen tenzij ze betaald.
Ze is in het verleden niet eerlijk geweest. Waarom zou het nu wel zijn?
Een deurwaarder moet altijd eerst beslag leggen op spullen. Ze komen echt niet, zonder eerst beslag te leggen op bepaalde spullen, zomaar random wat spullen meenemen. Echt niet.

Overigens zijn er best wel deurwaarders die contant geld accepteren, maar niet op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Je lost dit probleem niet op door haar geld te geven.
Alle reacties Link kopieren
Bij het programma 'De Deurwaarders' op TV komt het wel degelijk voor dat er af en toe contant wordt betaald. Het kan dus wel. Ik sluit mij echter bij de andere reacties aan: pas op wat je doet!
Bedankt allemaal zal met haar praten maar haar niet helpen met het geld, het gaat om 1479 euro. Denk dat ze hulp moeten zoeken, ze heeft in het verleden een bewindvoerder gehad maar nu niet meer. Misschien dat ze daar weer aangemeld kan worden.

Het is overigens geen liefdesrelatie, nooit geweest, puur vriendschappelijk. Ik help mensen graag maar kan daarin doordraven.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je van jezelf weet dat je kan doordraven. 1479 is niet niks.

Ik zou overigens deze vriendschap eens serieus heroverwegen. Iemand die liegt om je zulke bedragen afhandig te maken is geen goede vriendin, ook niet als het een platonische relatie betreft.
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk, als iemand je zo voor haar karretje probeert te spannen.
Alle reacties Link kopieren
eenzamehans schreef:
02-07-2020 11:37
Bedankt allemaal zal met haar praten maar haar niet helpen met het geld, het gaat om 1479 euro. Denk dat ze hulp moeten zoeken, ze heeft in het verleden een bewindvoerder gehad maar nu niet meer. Misschien dat ze daar weer aangemeld kan worden.

Het is overigens geen liefdesrelatie, nooit geweest, puur vriendschappelijk. Ik help mensen graag maar kan daarin doordraven.
Hans, ik ga je een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
eenzamehans schreef:
02-07-2020 11:37
Bedankt allemaal zal met haar praten maar haar niet helpen met het geld, het gaat om 1479 euro. Denk dat ze hulp moeten zoeken, ze heeft in het verleden een bewindvoerder gehad maar nu niet meer. Misschien dat ze daar weer aangemeld kan worden.

Het is overigens geen liefdesrelatie, nooit geweest, puur vriendschappelijk. Ik help mensen graag maar kan daarin doordraven.
Een bewindvoerder kan haar helpen. Als zij dat heeft opgezegd, dan wil ze eigenlijk gewoon geen hulp hebben. Alleen als het makkelijk gaat. En bewindvoering is niet de gemakkelijke weg.

Stop deze vriendschap Hans. Dit gaat bij haar om je portemonnee, niet om jou als persoon.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Omring je met mensen die positieve energie brengen Hans.
Alle reacties Link kopieren
Is het ook niet zo dat ze alleen spullen van waarde mogen meenemen? Een bed, kleding, stoel/bank, kinderspeelgoed, koelkast en dergelijke mogen ze toch niet meenemen? Dus dan is ze niet "alles kwijt", alleen de dingen die haar schuld kunnen afbetalen.....
Een nieuwe flatscreen of Ipad waarschijnlijk wel.

Of vergis ik me?
Alle reacties Link kopieren
Adviseer haar om te gaan werken Hans. Een kindje is nl geen reden om niet te werken. Ziekte uiteraard wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven