Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder meteen betalen contant

02-07-2020 08:52 43 berichten
Hallo,

Kan het waar zijn dat deurwaarders bij iemand de inboedel kwamen meenemen maar als ze meteen contant betaald dan niet. Werkt dat zo? Gaat daar geen tijd overheen en moet dat persee contant?

Zou fijn zijn als iemand me kan helpen kom via google niet verder
Alle reacties Link kopieren
Als ze al bij je aan de deur staan om je inboedel mee te nemen dan is daar al een heleboel aan voorafgegaan. Eerst al een boel herinneringen, aanmaningen, incassobureau of meteen deurwaarder, dagvaarding, rechtszaak en dan de beslaglegging. Dus nee daar gaat geen tijd meer overheen. De hele kwestie loopt waarschijnlijk al bijna een jaar.

Volgens mij kan je inderdaad met een contante betaling de beslaglegging voorkomen.
Wel zou ik een kwitantie vragen
Alle reacties Link kopieren
niet wachten tot dat ze aanbellen, neem nu direct contact met ze op. Hoe eerder je afspraken met ze maakt hoe beter je de gevolgen kan verminderen.

Waarschijnlijk hebben ze tegenwoordig ook gewoon een pinautomaat bij zich.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hans, dat kan waar zijn, maar zoals Hecamel aangeeft: dan is er al een hoop gebeurd en zijn er meestal meer problemen. De kans dat je het geleende geld ooit terugkrijgt is nihil. De mogelijkheid is er natuurlijk ook dat zo’n dame liegt en je zo geld afhandig probeert te maken.
Je hebt het in je bericht over een "ze". Ik hoop niet dat iemand je voor haar karretje probeert te spannen Hans.
Zomaar even een tip; Kijk goed uit als iemand geld aan je vraagt, je bent nogal kwetsbaar van wat ik van je gelezen heb.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor.

De deurwaarder komt langs om je boedel op te schrijven.
Daarna heb je 30 dagen om een regeling te treffen of ineens te betalen. Altijd per bank, nooit contant.

Pas dan wordt je boedel verkocht.

Heeft iemand je iets op de mouw gespeld? Of heb je te maken met een louche 'deurwaarder'?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
02-07-2020 09:05
Nee hoor.

De deurwaarder komt langs om je boedel op te schrijven.
Daarna heb je 30 dagen om een regeling te treffen of ineens te betalen. Altijd per bank, nooit contant.

Pas dan wordt je boedel verkocht.

Heeft iemand je iets op de mouw gespeld? Of heb je te maken met een louche 'deurwaarder'?

Maar er komt natuurlijk een moment dat ze de boedel daadwerkelijk komen ophalen en ik denk dat TO het daarover heeft.

Maar TO, als het om iemand gaat die aan jou geld vraagt om schulden te betalen, bedenk dan dit: als diegene geen geld heeft om de schulden te betalen, heeft diegene ook geen geld om jou terug te betalen.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
02-07-2020 09:11
Maar er komt natuurlijk een moment dat ze de boedel daadwerkelijk komen ophalen en ik denk dat TO het daarover heeft.

Maar TO, als het om iemand gaat die aan jou geld vraagt om schulden te betalen, bedenk dan dit: als diegene geen geld heeft om de schulden te betalen, heeft diegene ook geen geld om jou terug te betalen.
Deurwaarders halen niet op. Dat is te tijdrovend en kostenverhogend.

Ze verkopen het gewoon vanuit je eigen huis.

Er komt een plakkaat op je deur met 'openbare verkoop', datum en tijd. En dan mogen buren en vreemden op dat moment in je huis om op de spullen met stickers erop te bieden en mee te nemen. Dat zou wel eens contant kunnen gaan bij de deurwaarder. Het is in elk geval heel gênant.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat bezoek kost ook weer geld, en veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
02-07-2020 09:18
Deurwaarders halen niet op. Dat is te tijdrovend en kostenverhogend.

Ze verkopen het gewoon vanuit je eigen huis.

Er komt een plakkaat op je deur met 'openbare verkoop', datum en tijd. En dan mogen buren en vreemden op dat moment in je huis om op de spullen met stickers erop te bieden en mee te nemen. Dat zou wel eens contant kunnen gaan bij de deurwaarder. Het is in elk geval heel gênant.

Ik denk bij dit soort dingen altijd meteen Patty Brard en dan half ramptoeristend Nederland met videocamera's en al de boel eens 'lekker kwamen vastleggen'.
Alle reacties Link kopieren
Hans, laat je geen poot uitdraaien door iemand die zogenaamd deurwaarder op bezoek krijgt, en geld van jou wil.

Door de Corona komen deurwaarders niet meer aan de deur. Alles gaat via de post. En ze komen op dit moment helemaal niet je huis leeghalen of een executie verkoop doen.
Laat je niet voor de gek houden.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
02-07-2020 09:18
Deurwaarders halen niet op. Dat is te tijdrovend en kostenverhogend.

Ze verkopen het gewoon vanuit je eigen huis.

Er komt een plakkaat op je deur met 'openbare verkoop', datum en tijd. En dan mogen buren en vreemden op dat moment in je huis om op de spullen met stickers erop te bieden en mee te nemen. Dat zou wel eens contant kunnen gaan bij de deurwaarder. Het is in elk geval heel gênant.
In Amsterdam ontruimen ze wel hoor. Anders kan er geen nieuwe huurder in. Na beslag en talloze brieven wordt er een boedelontruimer ingeschakeld.

De ontruimer takelt alles er uit en het wordt naar een boedelopslagplek gebracht. De kosten voorverscheping en opslag worden aan je schuld toegevoegd. Om je meubels terug te krijgen moet je dan alles betalen.

Du moment dat de vrachtwagen voor de deur staat kun je nog contant betalen ja, dan gaan ze weer weg. Maar pas idd op met dit soort ‘help ik word ontruimd!’ smeekbedes. Het is een duur grapje en je moet sws zeker weten of het klopt.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
02-07-2020 09:31
In Amsterdam ontruimen ze wel hoor. Anders kan er geen nieuwe huurder in. Na beslag en talloze brieven wordt er een boedelontruimer ingeschakeld.

De ontruimer takelt alles er uit en het wordt naar een boedelopslagplek gebracht. De kosten voorverscheping en opslag worden aan je schuld toegevoegd. Om je meubels terug te krijgen moet je dan alles betalen.

Du moment dat de vrachtwagen voor de deur staat kun je nog contant betalen ja, dan gaan ze weer weg. Maar pas idd op met dit soort ‘help ik word ontruimd!’ smeekbedes. Het is een duur grapje en je moet sws zeker weten of het klopt.
Dat is bij een ontruiming van de woning. Niet bij een beslag op je inboedel.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
02-07-2020 09:26
Hans, laat je geen poot uitdraaien door iemand die zogenaamd deurwaarder op bezoek krijgt, en geld van jou wil.

Door de Corona komen deurwaarders niet meer aan de deur. Alles gaat via de post. En ze komen op dit moment helemaal niet je huis leeghalen of een executie verkoop doen.
Laat je niet voor de gek houden.
Dit klopt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Er staat me iets bij dat je een paar jaar geleden een soortgelijke vraag gesteld hebt maar ik kan er naast zitten hoor. Het komt me namelijk heel bekend voor.
Alle reacties Link kopieren
Als het inderdaad zo is dat iemand jou geld vraagt om de deurwaarder te betalen: niet intrappen. Dat geld zie je natuurlijk nooit meer terug en die persoon misschien ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet oplichten Hans door een zielig vrouwtje!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
02-07-2020 09:40
Dat is bij een ontruiming van de woning. Niet bij een beslag op je inboedel.
Sorry ja helemaal waar! Ik dacht dat het daarom ging.
Ze heeft een kindje, schulden en een uitkering. Als ik haar nirt help dan is ze haar spullen kwijt. Ik weet dat ik het gelf niet terug zal krijgen wat niet erg is. Maar ben ook bang dat ze dit verzint omdat ze in het verleden niet altijd eerlijk is geweest. Ze zijn nooot geweest om de inboedel op te schrijven. Net nog gevraagd dus dan klopt het hele verhaal al niet toch? Dat ze nu ineens komen na veel brieven en meteen alles meenemen tenzij ze betaald.
Alle reacties Link kopieren
Hans, ze kan contact opnemen met de gemeente waar ze woont voor schuldhulpverlening.
Die kunnen een aanvraag doen voor een traject voor haar.
Alle reacties Link kopieren
eenzamehans schreef:
02-07-2020 10:28
Ze heeft een kindje, schulden en een uitkering. Als ik haar nirt help dan is ze haar spullen kwijt. Ik weet dat ik het gelf niet terug zal krijgen wat niet erg is. Maar ben ook bang dat ze dit verzint omdat ze in het verleden niet altijd eerlijk is geweest. Ze zijn nooot geweest om de inboedel op te schrijven. Net nog gevraagd dus dan klopt het hele verhaal al niet toch? Dat ze nu ineens komen na veel brieven en meteen alles meenemen tenzij ze betaald.
Als ze niet geweest zijn om de boedel op te schrijven, hoe weet ze dan welke spullen er in beslag zijn genomen en wanneer het wordt opgehaald? Dan zou ze die ook kunnen verstoppen om de spullen te redden toch?

Het is niet echt Hans. Laat je geld in je zak. Er is niets aan de hand hier. Stop met deze vrouw. Zij is niet eerlijk.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ze wil je een poot uitdraaien met een zielig verhaaltje.
Wat ga je ermee doen?
MadameJean schreef:
02-07-2020 09:31
In Amsterdam ontruimen ze wel hoor. Anders kan er geen nieuwe huurder in. Na beslag en talloze brieven wordt er een boedelontruimer ingeschakeld.

De ontruimer takelt alles er uit en het wordt naar een boedelopslagplek gebracht. De kosten voorverscheping en opslag worden aan je schuld toegevoegd. Om je meubels terug te krijgen moet je dan alles betalen.

Du moment dat de vrachtwagen voor de deur staat kun je nog contant betalen ja, dan gaan ze weer weg. Maar pas idd op met dit soort ‘help ik word ontruimd!’ smeekbedes. Het is een duur grapje en je moet sws zeker weten of het klopt.
Dat is heel wat anders.
eenzamehans schreef:
02-07-2020 10:28
Ze heeft een kindje, schulden en een uitkering. Als ik haar nirt help dan is ze haar spullen kwijt. Ik weet dat ik het gelf niet terug zal krijgen wat niet erg is. Maar ben ook bang dat ze dit verzint omdat ze in het verleden niet altijd eerlijk is geweest. Ze zijn nooot geweest om de inboedel op te schrijven. Net nog gevraagd dus dan klopt het hele verhaal al niet toch? Dat ze nu ineens komen na veel brieven en meteen alles meenemen tenzij ze betaald.
Stuur haar naar sociaal loket van de gemeente.
Geen geld geven.
Alle reacties Link kopieren
Er klopt echt iets niet, Hans. Trap er alsjeblieft niet in. Ze kan zelf hulp zoeken bij instanties, sterker nog: dat had ze allang moeten doen, zeker met een kind. En stel dat het echt zou zijn, dan betaal jij een smak geld (om wat voor bedrag gaat het eigenlijk?) en komt ze daarna net zo hard weer in de problemen. Ze heeft op geen enkele manier laten zien dat ze er zelf alles aan doet om het op te lossen of voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven