Geld & Recht alle pijlers

Deurwaardersbrieven voor iemand anders via doorzendservice

24-05-2017 11:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van me is onlangs terug verhuisd naar Italië (lang verhaal, had hier met zoon een restaurant, zoon is plotseling overleden en ze woont nu bij haar dochter in Italië). Nu wil ze misschien in de toekomst (over een jaar) terugkomen naar Nederland en heeft ze onlangs een import-export bedrijf ingeschreven bij de kvk. Dus laat ze haar verzekeringen enz gewoon doorlopen in NL. Haar post wordt nu via de doorzendservice van PostNL doorgestuurd. Ik heb afgesproken met haar dat ik de post openmaak, een foto maak en via whatsapp doorstuur.

Nu heb ik al heel wat brieven van het incassobureau gehad over een bepaalde zaak (medische rekeningen). Om een lang verhaal kort te maken: in de laatste brief staat dat ze haar huis leeg komen halen als ze vandaag niet betaald. Ze zegt zelf dat ze er een advocaat op zet en belazerd is.

Mijn prangende vraag is: het incassobureau kan toch niet ineens ons huis leeg komen halen toch? Ze staat nog ingeschreven op haar oude adres (staat leeg) en alleen postNL heeft ons adres voor de doorzendservice.
Live life to the fullest
Weet ze wel zeker dat ze nog staat ingeschreven. Als nieuwe huurder zou ik daar namelijk iets aan gedaan hebven ivm toeslagen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Een deurwaarder is verplicht een GBA check te doen voor hij beslag op de roerende zaken gaat leggen.
Als ze dat doen, dan komen ze dus uit bij een leegstaand huurhuis. Een deurwaarder kan niet achter het adres van een doorstuurservice komen en al kwamen ze daar wel achter, dan nog staat ze niet bij jou ingeschreven. Als ze wel bij jou ingeschreven staat, dan is het aan jou om te bewijzen dat jouw spullen jouw spullen zijn.
Hoe je dat doet is aan jou.

Verder is Bosveld een prima gerechtsdeurwaarder dus mij lijkt dat zij hun zaken prima regelen.

Ik zou overigens wel even het Italiaanse adres aan Bosveld doorgeven. Kunnen ze mevrouw in Italie aanschrijven of er een Italiaanse collega opzetten.
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie om vanaf nu haar post ongeopend naar haar adres in Italië door te sturen?

Dan is het bij jou weg en ben je niet afhankelijk van haar daarvoor.

(Zou me trouwens erg ongemakkelijk voelen bij het openen van iemands briefwisseling, zeker als het zo'n zaken zijn.)
loveden schreef:
24-05-2017 13:34
Dat doorsturen is inderdaad voor een jaar. Ik heb voor haar hele verhuizing geregeld naar Italië (daar heeft is ze me overigens heel erg dankbaar voor, heeft me uitgebreid mee uit eten genomen en uit winkelen op haar kosten).

Maar hier stopt het.
Ze heeft haar huur opgezegd maar staat daar dus nog wel ingeschreven. Maar dat mag ze dus mooi even zelf uitzoeken
want ik heb meer te doen. Ik denk dat het ook fraude is. Ze moet denk ik bij langer verblijf in het buitenland zich helemaal
uitschrijven of een betaalde postbus nemen.

Hoezo fraude? Ze vangt toch geen geld?
Star schreef:
24-05-2017 18:26
Hoezo fraude? Ze vangt toch geen geld?

Natuurlijk is het fraude. Je moet ingeschreven staan op het adres waar je woont, anders kun je een bestuurlijke boete krijgen. En mevrouw ontvangt nu misschien geen geld, maar blijft wel AOW opbouwen zolang ze in Nederland staat ingeschreven. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze zich niet uitschrijft. Fraude dus.
Als de kennis trouwens gebruik maakt van de doorzendservice van PostNL, wordt een deel van de post gewoon naar haar oude huis gestuurd. Niet alle post gaat via PostNL namelijk.
Niet zo handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven