Geld & Recht alle pijlers

dochter 18 wil opzichzelf in antikraakwoning

30-09-2011 16:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,mijn dochter net18 zit net op de hogereschool stufi/aanv.b. nu wil zij plots naar antikraakwoning,kost volgens haar alles bij elkaar 150,00 heeft het niet meer naar zin thuis zegt niet waarom e.d. (ben alleenstaande ouder)geen contact met vader/

ex

ik heb het liever niet,maar ja.wat te doen,het wordt allemaal zo lekker mooi voorgespiegeld.

wat is wijsheid!
ik ben 21, en ik had op me 18e nooit in een anti kraakpand willen wonen iig. Mijn ouders hadden dat ook echt niet leuk gevonden. Ik vind het zelf eigenlijk best jong als je op je 18e al het huis uit gaat, maar goed, dat vind ik
18 jaar is een hele normale leeftijd om uit huis te gaan. Laat haar gaan.
Ik ben ook ooit Anti Kraak begonnen. Niets mis mee.

Ik vind het een goede keuze van je dochter, het bewijst dat ze nadenkt over financien en zorgt voor een zo goedkoop mogelijk onderkomen. Antikraak is op die leeftijd gewoon een soort van studentenhuis .
Ik heb jaren anti-kraak gewoond, in een groot gebouw met meerdere bewoners. Dat was echt super! Ik betaalde nog geen 150 Euro en dat is voor een student natuurlijk erg fijn. Verder heb ik er veel vrienden aan overgehouden, want zoals al eerder gezegd: het was eigenlijk gewoon een soort studentenhuis.
TO, hoewel niet alle anti-kraak panden zich op toplocaties bevinden (het betreft ook vaak genoeg panden op een kantoren/industrie terrein die misschien niet helemaal geschikt zijn ivm 's avonds thuis komen) is er verder weinig op aan te merken.

Het blijft echter gebruik 'om niet'; er zijn dus geen huurrechten, veel antikraak bureaus nemen het niet zo nauw met onderhoud (koude douches/verwarmingen komen voor) en de opzegtermijn is tussen de 2 en 4 weken, dus ze kan pech hebben en regelmatig moeten verhuizen. Nu is je uitzet op je 18e meestal niet meer dan een flinke boedelbak, dus als ze dat meeneemt in haar overweging is het over het algemeen prima te doen

Ik heb zelf zowel in student huizen als anti kraak gewoond en mijn ervaring was dat juist in de studentenhuizen de grootste slodddervossen/smeerlappen en (corps) aso's wonen dan in anti-kraak panden.

Juist omdat bewoners bij anti-kraak regelmatig worden gecontroleerd (soms wel tot twijfelachtige grenzen aan toe) is het vaak (redelijk) netjes en gemoedelijk. Amokmakers, mensen die de vergoeding niet binnen 30 dagen betalen of smeerpijpen worden snel door de anti kraak organisatie de wacht aangezegd omdat dit niet goed is voor de representativiteit voor het pand. Uiteindelijk wil de eigenaar geen uitgewoond pand terugkrijgen maar een pand wat juist bewoond en onderhouden is geweest.

Ga met je dochter mee als ze gaat kijken en hou je deur open voor het geval het je dochter toch niet gaat bevallen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven