Geld & Recht alle pijlers

Eenmalige aftrekbare kosten koop woning

19-02-2018 19:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik en mijn vriendin zijn bezig om een huis te kopen. Nu komen er allerlei extra kosten bij die je zelf moet bekostigen, zoals bijv. notariskosten, borgtochtprovisie NHG, taxatie, adviesvergoeding. daarbij kom ik uit rond de 4400,- in totaal aan kosten.Hiervan kun je ook eenmalig de kosten aftrekken.

Mijn vraag is, hoeveel krijg je hier gemiddeld van terug?
Alle reacties Link kopieren
Eerste Google hit: Voor de meeste mensen is dat 40,4%: dit is de groep met een inkomen tussen € 19.923 en € 66.421. Is je inkomen hoger of lager, of ben je ouder dan 65 jaar, dan betaal je meestal een ander tarief.
Alle reacties Link kopieren
ik zou rekenen op een hoger bedrag dat je moet betalen en minder wat je terug krijgt. Ik heb zelf afgelopen jaar een huis gekocht en net belastingaangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Reken met 35% wat je terugkrijgt en dan valt het hopelijk mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Meestal komt het uit op rond de 30-35% inderdaad. Maar het kan ook 50 zijn (dan moet je wel een heel hoog inkomen hebben), of niks (als je helemaal geen inkomen hebt, lijkt me sterk als je een huis met hypotheek kunt kopen, maar toch). Wat je kunt doen is als proef een belastingaangifte invullen met de bedragen van dit jaar. Er verandert wel wat van jaar tot jaar, maar zo veel verschil zal dat niet uitmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven