Geld & Recht alle pijlers

Elektrische fiets vergoed

21-06-2011 21:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fibromyalgie, maar fiets ook graag. Helaas doet dat erg veel pijn. Nu dacht ik aan een elektrische fiets, maar die krengen zijn 1000 euro of meer. Een brommer zou ook kunnen, maar ik wil graag blijven bewegen, dat is erg belangrijk. En nu dacht ik, zou je iets vergoed kunnen krijgen van de verzekering? Ik denk het bijna niet, vooral in deze tijden.. Maar, misschien heeft iemand er ervaring mee. Ik hoor het graag!
@calvijn1: ja serieus ja. TO heeft veel moeite en pijn met bewegen en wil graag zo mobiel mogelijk blijven en dan gaan mensen zeuren over tegenwind. Dat vind ik oa een nare reactie.
Even over de bejaardenfiets: mijn (gezonde) neef van 16 heeft ook een elektrische fiets en in de plattelandsgemeente waar hij woont is dat helemaal niet ongebruikelijk: je kunt best hard en je hebt geen brommerrijbewijs nodig.
Ik heb geen verstand van vergoedingen etc. Maar even googlen leert al dat een electrische fiets met lage instap echt geen 1000 euro hoeft te kosten.

Deze bijvoorbeeld is nu in de aanbieding voor slechts 479 euries.

Gewoon zelf kopen dus.
Chatnoir, nee ik heb hem niet nodig om op het werk te komen. Heb een prachtige auto met tillift voor de rolstoel . Maar ben het parkeren gewoon zo zat..

Kan waarschijnlijk maar heel af en toe op de fiets hoor, zit vaak al in de auto om te vallen van ellende dus het is iets wat vooral tussen mijn oren zit..Ambra wil fietsen..

Dus nee, daar ga ik het UWV niet voor lastig vallen, ik hou ze al genoeg bezig met andere zaken.
Nepblond, als je een minimum uitkering hebt, al minstens 3 jaar dan kun je langdurigheidstoeslag aanvragen, misschien is dat ook als aanvulling op een fiets te gebruiken (ca 350 euro)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat je gewoon moet sparen en ondertussen speuren naar een leuke aanbieding. Je bent student, kun je niet bij een callcentre o.i.d. gaan werken ?