Geld & Recht alle pijlers

energie via UnitedConsumers?

25-10-2011 12:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medeforummurs,

Mijn zorgverzekering loopt al een tijdje via UC. Gewoon dezelfde verzekering die ik al had, maar dan 10 euro pm goedkoper. Geen addertjes. Makkelijk te vergelijken etc.

Nu krijg ik een e-mail met een aanbieding voor stroom en gas. Dit zou van eneco zijn (die hebben we al), mar dan goedkoper. Alleen vind ik dit veel lastiger te vergelijken.

Heeft iemand ervaring met UC voor stroom en gas? Bleek het duurder? Of scheelt het echt die paar honderd euro per jaar?
Waarom vind je het lastiger vergelijken?

Weet je je verbruik? En heb je dit al eens ingevuld op gaslicht.com? En hoe is dan het aanbod vergeleken met het aanbod van UC?
Ik heb het al jaren via UC. Of het heel goedkoper weet ik niet, daar kijk ik verder niet naar. Wel weet ik dit jaar weer 400 euro terugkrijg voor gas en licht en vorig jaar bijna 600 euro terug heb gekregen. Terwijl ik bij Eneco zelf altijd heb moeten bijbetalen. Daar spaar je ook een tegoed op en eens per jaar laat ik dat uitbetalen. Ik heb ook een benzinepasje voor korting op benzine, scheelt ook altijd.
Je kunt de tarieven per m3 gas en kWh elektra en het vastrecht per maand toch vergelijken met wat je nu betaalt?

De besparing zal op zich wel meevallen, want het grootste deel van je energierekening bestaat ui de netwerkkosten en de energiebelasting en die blijven hetzelfde als je overstapt van leverancier.
Dit staat er bij UC waarom je daar goedkoper uit bent:

Hoge kortingen en tariefgarantie

Via UnitedConsumers krijgt u jaarlijks een vaste korting van ¤ 30,00.

Het eerste jaar ontvangt u bovendien een welkomstbonus van ¤ 70,00.

Wij volgen de leveringstarieven van uw regioleverancier.

Hierop krijgt u 1,00 cent verbruikskorting, gemiddeld ¤ 60,00 korting per jaar.

Uw totale korting loopt zo gemiddeld op tot meer dan ¤ 340,00 in drie jaar.

Zo bent u dus altijd goedkoper uit!
Wij hebben ook bij de Nuon via UC. Over het hoe en wat zou ik even aan man moeten vragen. Ik kreeg wel opeens terug ipv bijbetalen en een hoger lager maandvoorschot.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben zo'n 2 jaar geleden overgestapt naar Nuon via UC. Daarna had Nuon zelf weer een beter aabod, dus weer teruggegaan. Kreeg bijna 400 euro terug van UC en bovendien beide overstap gedaan via Euroclix, leverde flink wat clix op.

Alles naar en van UC verliep volkomen vlekkeloos.
Ik zou sowieso ook even kijken wat je in zijn algemeenheid kan besparen bij een andere leverancier. Ik heb het ooit vergeleken, maar UC was op dat moment zeker niet de goedkoopste weg om gas en licht af te nemen.
En wat bedoelen ze met:

Wij volgen de leveringstarieven van uw regioleverancier.

Er is geen regioleverancier, waar je ook woont, je kunt zelf elke leverancier kiezen die je wilt. Dus wat nou als ze opeens een hele dure leverancier als regioleverancier bestempelen?
Bij ons in de regio is het Eneco, dat bedoelen ze met regioleverancier. Ook al kan je zelf kiezen. En nogmaals: sinds ik bij UC zit krijg ik wel terug, dat kreeg ik in het verleden bij Eneco niet.
lastig vergelijken bedoel ik met al die verschillende tarieven, maar ik weet idd precies wat we verbruiken (zijn een beetje control freakerig waar het energie betreft, omdat we een tijdje veel te veel verbruikten). We krijgen altijd terug, maar dat is omdat ik het maandbedrag altijd naar boven aanpas.

Ik ga eens vergelijken via gaslicht.com, goed plan! (maar dan ben ik weer bang dat zo'n vergelijkingssite ook niet helemaal objectief is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven