ervaringen met ASN bank??
maandag 14 mei 2012 om 14:57
Op dit moment hebben wij alles bij de Rabobank (betalen,sparen e.d). maar wij zitten er over te denken om naar een andere bank over te stappen. De Rabobank is gewoon best duur met zijn paketten. Heeft iemand ervaring met deze bank? Zijn ze ook snel met geld overmaken of houden geld langer vast? (dit doen sommige banken, dan krijg je je salaris bijv. later dan je collega).
Iemand nog tips van een andere fijne goedkope bank?
Iemand nog tips van een andere fijne goedkope bank?
maandag 14 mei 2012 om 15:01
Geen ervaring met hun betaalrekeningen, maar wel met sparen. Prima! En ook nog eens met goede idealen. Sprak ons icm goede rente wel aan.
Verder: het zijn niet de banken die geld langer vasthouden vaak. Als jouw werkgever bank A als huisbankier heeft, en jij bank B, dan wil daar wel eens een dag meer tussen zitten dan bij collega die ook bank A heeft. Was zeker toen er nog onderscheid tussen bank en giro (Postbank) bestond, het geval.
Verder: het zijn niet de banken die geld langer vasthouden vaak. Als jouw werkgever bank A als huisbankier heeft, en jij bank B, dan wil daar wel eens een dag meer tussen zitten dan bij collega die ook bank A heeft. Was zeker toen er nog onderscheid tussen bank en giro (Postbank) bestond, het geval.
maandag 14 mei 2012 om 15:39
Wij hebben ook ons spaargeld bij de ASN bank staan en overwegen nu de overstap naar de ASN betaalrekening. De keuze voor ASN was indertijd vooral vanwege het feit dat deze bank niet investeert in wapens en kinderhandel, en dat de rente hoger is dan bij de meeste andere banken is een prettige bijkomstigheid

maandag 14 mei 2012 om 15:54

maandag 14 mei 2012 om 16:15
maandag 14 mei 2012 om 16:34
ASN investeert niet in wapens, kinderarbeid of dier- en milieuonvriendelijke zaken. Er is een bankwijzer waar dat allemaal terug te vinden is. De idealen van ASN (en van Triodos) zijn dus niet alleen mooie marketingpraatjes, maar ook objectief aantoonbaar.
Ik heb zowel mijn betaal- als spaarrekening bij ASN en dat bevalt me prima.
Ik heb zowel mijn betaal- als spaarrekening bij ASN en dat bevalt me prima.
maandag 14 mei 2012 om 18:24
Wat doet het ertoe welk groot concern eigenaar is van de ASN-bank?
Het geld waarover ASN zeggenschap heeft, wordt "ethisch verantwoord" belegd, en dat is heel wat meer dan je van andere banken kunt zeggen.
Ik ben al jarenlang tevreden klant. Nog niet van de betaalrekening, omdat ik een beetje huiverig ben voor de rompslomp. Maar misschien is dat onterecht.
Het geld waarover ASN zeggenschap heeft, wordt "ethisch verantwoord" belegd, en dat is heel wat meer dan je van andere banken kunt zeggen.
Ik ben al jarenlang tevreden klant. Nog niet van de betaalrekening, omdat ik een beetje huiverig ben voor de rompslomp. Maar misschien is dat onterecht.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 14 mei 2012 om 18:25
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van de Rabo naar de ASN. Ik had er al een paar jaar spaarrekeningen en heb er nu ook een betaalrekening. De overstap is, met de hulp van de overstapservice, prima gegaan. Ik heb er vrijwel geen werk aan gehad. Betalingen via de ASN gaan gemakkelijk en snel. Uitsluitend goede ervaringen eigenlijk!