Geld & Recht alle pijlers

Ex betaalt geen kinderalimentatie

05-09-2011 16:05 36 berichten
Ik moet even wat frustrate van me afschrijven en hoop daarnaast op verhalen ervarinsdeskundigen

Of iig wat mentale steun ofzo...

Ik ben nu bijna 2 jaar van mijn ex af, maar pas paar maanden officieel gescheiden. Mijn ex is tot begin vd zomer dit jaar uit beeld geweest, maar heeft gedurende de zomervakantie veelvuldig de kinderen dagjes meegenomen. Hij heeft echter geen vast inkomen en beweert daarom ook niet een vast bedrag voor de kinderen te kunnen betalen...volgens de advocaat heb ik pech, geen (officieel) inkomen van hem = geen draagkracht en dus geen alimentatie voor de kinderen. Ondertussen wil hij wel een bezoekregeling en ik wil de kinderen hun vader niet ontzeggen. Hoewel ze nooit uit zichzelf zeggen dat ze hem willen zien, maar dat is ook wel logisch gezien zijn lange afwezigheid; ze waren toen we uit elkaar gingen 2 en 4 jaar. Maar ik begin steeds bozer te worden...ik heb het ook niet breed, maar ik zorg wel voor ze. Alleen dus. Hij doet leuke uitstapjes met ze (want daar is blijkbaar wel geld voor) en heeft alleen de lusten. Maar op papier heeft hij dus niets (meer).

Voor mijn beeldvorming, wat is een reeel alimentatiebedrag per maand voor 2 kinderen van 4 en 6 jaar, afgaande op een minimum tot modaal inkomen?
Molly!

@helene: tips zijn altijd welkom! Al doe ik het best goed al zeg ik het zelf... En je hebt gelijk met die negativiteit hoor. Dat is ook het punt, ik ben juist een heel positief mens en ik klaag nooit zoveel, maar ik heb echt een gigantische baaldag zeg maar. Komt ook door een aantal voorvallen. Het gaat wel weer over voordat ik een jongetje word.
anoniem_6362dcaabe503 wijzigde dit bericht op 05-09-2011 17:11
Reden: kan niet meer typen...
% gewijzigd
Ik vind je niet negatief, enkel momenteel gefrustreerd, wanhopig, verdrietig of wat dan ook.

En mijn vorige tekst geldt ook voor Rhodos overigens. Knuf voor jullie beide en alle andere moeders die denken een man nodig te hebben, terwijl ze het heel goed zelf kunnen! GIRLPOWER!
Kijk eens op de volgende topics, wie weet heb je er iets aan:

Het vrekken gaat door

Vrekwaardig eten

Besparen

Is het misschien mogelijk dat je een dag extra gaat werken? Dat betekent toch een leuk bedragje in de maand dat je kunt sparen of aan extraatjes kunt besteden.

Verder is dit misschien nog een leuke site:

Gratis dagje uit

Ik speur zelf wel eens marktplaats af voor goedkope toegangskaartjes. Kortingsbonnen voor veel pretparken zijn met google te vinden.
Jeetje rhodos, wat erg!

Mijn ex is tegen mij ook agressief, maar wat jij vertelt over wat jouw ex tegen je kind zegt...walgelijk!

Ik berust me maar in de gedachten dat de kinderen, als ze eenmaal volwassen zijn, zelf wel de waarheid zien en respect zullen hebben voor diegene die het juiste heeft gedaan.
Oh, en ik vind je stoer. Een baaldag heeft iedereen wel eens, mooi dat je er zo constructief mee omgaat.
Dankjewel helene, ik zal het in de gaten houden!
Lieve meiden, bedankt voor het meeleven en helene, ik heb de topics net bekeken en vind het te gek!

Mijn persoonlijke actie van mijn frustratie hier spuien heeft wel opgelucht! Knoop in m'n maag is weg. Gelukkig. Zoals molly al zei: GIRLPOWER! :-D
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO. Herkenbaar, ook mijn ex heeft al jarenlang geen kinderalimentatie betaald. Het werd hier eerder gezegd maar klopt wel: als het echt niet lukt, stop met er negatieve energie in te stoppen, leg je erbij neer en zorg zelf financieel voor je kids. Later (de mijne zijn al ouder) waarderen ze dat heus! Maak ook melding bij het LBIO, dit is nodig om te bewijzen dat er door de vader niet betaald is ivm aanvraag voor latere studiefinanciering. En verhinder nooit om deze reden het contact tussen je ex en de kids. Ook hiervoor zijn ze je later dankbaar. Succes!
quote:missthing80 schreef op 05 september 2011 @ 17:20:

Lieve meiden, bedankt voor het meeleven en helene, ik heb de topics net bekeken en vind het te gek!

Mijn persoonlijke actie van mijn frustratie hier spuien heeft wel opgelucht! Knoop in m'n maag is weg. Gelukkig. Zoals molly al zei: GIRLPOWER! :-D

Fijn!

Nog een vrolijke noot dan:

.
@Kakalvers: Dat is fijn om te horen! Fijn dat je zo'n goede band hebt met je moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven