Geld & Recht alle pijlers

Ex man geen geld voor alimentatie maar wel voor nieuwe auto.

26-01-2020 14:55 79 berichten
Info is voor hopeloze beste vriendin!

Na een aantal antwoorden haal ik de OP weg ivm bekendheid op verzoek v vriendin. Dank alvast.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:14
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
77.52% gewijzigd
Verwijs haar naar haar advocaat
Ik heb ooit de Linda gelezen (ik weet het niet persee hele goede info) maar het kwam er op neer, dat rechtszaken bijna nooit wat uithalen m.b.t. Alimentatie.

Ook al zijn de vrouwen in hun gelijk gesproken, als de man niet betaald dan betaald hij niet.

Ik zal alle moeite en vooral het geld in de kinderen steken Ipv in een rechtszaak.
Als dit echt voor een vriendin is vind ik dat je je er niet mee moet bemoeien. Jij kent qua geld niet alle ins en outs. Voor hetzelfde geld is die auto vooral betaald van geld van de vriendin van ex als hij die heeft, of kan hij de auto op de zaak zetten en is het een soort bedrijfsinvesteris.. zeg het maar..

Sws moet ze naar haar advocaat, die kan haar adviseren.
Die auto zal hij vast 'op de zaak' gekocht hebben en niet van zijn privégeld.
Dus mooi minder winst op papier en laag inkomen.
Nou... als de rechtbank een uitspraak heeft gedaan, kun je gewoon naar het LBIO als hij niet betaalt, hoor.
En zoals het nu klinkt, heeft hij een auto ter waarde van ongeveer 40.000 euro die gedwongen verkocht kan worden.
Fleecedekentje10 schreef:
26-01-2020 15:01
Als dit echt voor een vriendin is vind ik dat je je er niet mee moet bemoeien. Jij kent qua geld niet alle ins en outs. Voor hetzelfde geld is die auto vooral betaald van geld van de vriendin van ex als hij die heeft, of kan hij de auto op de zaak zetten en is het een soort bedrijfsinvesteris.. zeg het maar..

Sws moet ze naar haar advocaat, die kan haar adviseren.
Ja dit is echt voor een vriendin woon al jaren in een ander land dus weet er niet zoveel van. Nee hij heeft geen vriendin en hij zei dat hij al jaren verlies maakt. Zou je dan nog in staat zijn om een auto te kopen.
PoesinBoots schreef:
26-01-2020 15:02
Die auto zal hij vast 'op de zaak' gekocht hebben en niet van zijn privégeld.
Dus mooi minder winst op papier en laag inkomen.
Volgens papieren maakt hij verlies ...
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
26-01-2020 15:03
Ja dit is echt voor een vriendin woon al jaren in een ander land dus weet er niet zoveel van. Nee hij heeft geen vriendin en hij zei dat hij al jaren verlies maakt. Zou je dan nog in staat zijn om een auto te kopen.
Waarom voorziet die vriendin niet in haar eigen onderhoud?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Maar belangrijker: exen met een eigen bedrijf, dat win je niet zo snel - daar valt zoveel mee te sjoemelen terwijl de scheidingszaken lopen. Wat wel zou kunnen is dat de IB-aangiften sinds de scheiding worden opgevraagd via de rechtbank. Als die gigantisch afwijken met wat hij tijdens de procedure beweerde, heb je vast een kans.
cranberryjuice schreef:
26-01-2020 15:03
Volgens papieren maakt hij verlies ...
Ja dat zal als hij goed kan creatief boekhouden.
Advocaat .

Misschien is het wel een lease op zaak.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:05
Waarom voorziet die vriendin niet in haar eigen onderhoud?
Dit gaat toch om kinderalimentatie?
Ben je serieus van mening dat de vader na de scheiding niet meer voor zijn kinderen hoeft te zorgen?
Maar zij woont niet in NL en hij wel?
pejeka schreef:
26-01-2020 15:05
Waarom voorziet die vriendin niet in haar eigen onderhoud?

Waar lees jij dat ze dat niet doet.

Kind(eren) zijn ook van hem hé. Daar heeft hij gewoon een verantwoordelijkheid.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:05
Waarom voorziet die vriendin niet in haar eigen onderhoud?
Ik snap niet ?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-01-2020 15:06
Dit gaat toch om kinderalimentatie?
Ben je serieus van mening dat de vader na de scheiding niet meer voor zijn kinderen hoeft te zorgen?
Vriendin woont blijkbaar in het buitenland, vader in Nederland. Wanneer ziet hij zijn kind dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
gizzmo-returns schreef:
26-01-2020 15:06
Maar zij woont niet in NL en hij wel?
Ja allebei wonen ze in nl
gizzmo-returns schreef:
26-01-2020 15:06
Maar zij woont niet in NL en hij wel?

Staat nergens.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:07
Vriendin woont blijkbaar in het buitenland, vader in Nederland. Wanneer ziet hij zijn kind dan?

Kan er niemand meer lezen?

En het is geen kijkgeld wat een vader betaalt voor een kind hé.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 15:08
14.41% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
26-01-2020 15:07
Staat nergens.
Lees reactie van To even

Of woont To in het buitenland?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 15:08
12.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten dat die auto op de zaak gekocht is of middels een leaseconstructie (dan “koop” je weliswaar zelf de auto, maar gaat de financiering via de leasemaatschappij). Door dit soort uitgaves gaat de winst van zijn bedrijf naar beneden, en blijft er minder over voor persoonlijk inkomen, en dus ook minder voor alimentatie. Maar een beschaafde Peugeot van 40.000 euro is voor een ondernemer, en helemaal als hij de auto mede voor zijn werk gebruikt, geen buitensporige uitgave die gezien kan worden als het wegsluizen van inkomen om onder andere verplichtingen uit te komen.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:07
Vriendin woont blijkbaar in het buitenland, vader in Nederland. Wanneer ziet hij zijn kind dan?
Hij ziet hun om het weekend, wonen in zelfde stad.
Nummer*Zoveel schreef:
26-01-2020 15:08
Zeker weten dat die auto op de zaak gekocht is of middels een leaseconstructie (dan “koop” je weliswaar zelf de auto, maar gaat de financiering via de leasemaatschappij). Door dit soort uitgaves gaat de winst van zijn bedrijf naar beneden, en blijft er minder over voor persoonlijk inkomen, en dus ook minder voor alimentatie. Maar een beschaafde Peugeot van 40.000 euro is voor een ondernemer, en helemaal als hij de auto mede voor zijn werk gebruikt, geen buitensporige uitgave die gezien kan worden als het wegsluizen van inkomen om onder andere verplichtingen uit te komen.
Oké dankjewel!!
gizzmo-returns schreef:
26-01-2020 15:08
Lees reactie van To even

Allebei in NL. Waar jij vandaan haalt dat dat niet zo is??? En Pejeka die daar gelijk in mee gaat..

De TO woont in ander land.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 15:10
6.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven