extra inleg hypotheek
woensdag 26 maart 2014 om 15:59
Hallo.
Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan. We hebben samen een huis met samenlevingscontract. Nu heb ik 13.000 in onze spaarhypotheek ingelegd. Mijn ex heeft er voor getekend dat ze hier geen aanspraak op kan hebben. Nu eist haar advocaat dat ze daar de helft van wil hebben. Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract? Of niet omdat ze getekend heeft er geen aanspraak op te kunnen doen?
Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan. We hebben samen een huis met samenlevingscontract. Nu heb ik 13.000 in onze spaarhypotheek ingelegd. Mijn ex heeft er voor getekend dat ze hier geen aanspraak op kan hebben. Nu eist haar advocaat dat ze daar de helft van wil hebben. Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract? Of niet omdat ze getekend heeft er geen aanspraak op te kunnen doen?
woensdag 26 maart 2014 om 18:13
Op zich kan iets wat jullie beiden onderling hebben opgesteld ook rechtsgeldig zijn. Maar als dat papier wat je haar hebt laten ondertekenen tegenstrijdig is met wat in het samenlevingscontract staat heb je een probleem. Als daar bijvoorbeeld staat dat jullie alle kosten en opbrengsten van het huis samen delen dan is dat net zo rechtsgeldig.
Dan denk ik maar zo dat het samenlevingscontract voorgaat omdat dit bij de notaris is opgesteld.
Dan denk ik maar zo dat het samenlevingscontract voorgaat omdat dit bij de notaris is opgesteld.
donderdag 27 maart 2014 om 07:12
quote:ronnie2007 schreef op 26 maart 2014 @ 15:59:
Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract?
Even een paar vragen, want je bericht is nogal summier
Staat er in het samenlevingscontract hier wat over?
Welke reden geeft haar advocaat?
Waarom is er een advocaat aan te pas gekomen?
Heb jij er zelf eentje?
Is er taxatie van het huis gedaan?
Blijven jullie met een restschuld zitten?
Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract?
Even een paar vragen, want je bericht is nogal summier
Staat er in het samenlevingscontract hier wat over?
Welke reden geeft haar advocaat?
Waarom is er een advocaat aan te pas gekomen?
Heb jij er zelf eentje?
Is er taxatie van het huis gedaan?
Blijven jullie met een restschuld zitten?