Geld & Recht alle pijlers

extra inleg hypotheek

26-03-2014 15:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan. We hebben samen een huis met samenlevingscontract. Nu heb ik 13.000 in onze spaarhypotheek ingelegd. Mijn ex heeft er voor getekend dat ze hier geen aanspraak op kan hebben. Nu eist haar advocaat dat ze daar de helft van wil hebben. Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract? Of niet omdat ze getekend heeft er geen aanspraak op te kunnen doen?
Wat heeft ze getekend? Een notarieële akte of een aanhangsel bij het samenlevingscontract?
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Een brief die ik zelf opgesteld heb. 2 keer laten tekenen
Een papiertje wat jullie samen aan de keukentafel hebben opgesteld? Vraag je eigen advocaat hoe rechtsgeldig die is. Sterkte!
Volgens mij is dat niet rechtsgeldig, een eigen opgesteld papier. Waarom in godsnaam heb je van die 13000 geen 500 gebruikt om naar een notaris te gaan?
Op zich kan iets wat jullie beiden onderling hebben opgesteld ook rechtsgeldig zijn. Maar als dat papier wat je haar hebt laten ondertekenen tegenstrijdig is met wat in het samenlevingscontract staat heb je een probleem. Als daar bijvoorbeeld staat dat jullie alle kosten en opbrengsten van het huis samen delen dan is dat net zo rechtsgeldig.

Dan denk ik maar zo dat het samenlevingscontract voorgaat omdat dit bij de notaris is opgesteld.
Niet rechtsgeldig document dus ze heeft alle recht op de helft.
Niet geschoten is altijd mis
quote:ronnie2007 schreef op 26 maart 2014 @ 15:59:

Heeft ze hier toch recht op Door het samenlevingscontract?

Even een paar vragen, want je bericht is nogal summier

Staat er in het samenlevingscontract hier wat over?

Welke reden geeft haar advocaat?

Waarom is er een advocaat aan te pas gekomen?

Heb jij er zelf eentje?

Is er taxatie van het huis gedaan?

Blijven jullie met een restschuld zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven