Geld & Recht alle pijlers

Financiën bijhouden

24-04-2012 21:43 16 berichten
Ik ga binnenkort de financiën bijhouden van een vrij grote zangvereniging. Op dit moment wordt alles nog met de hand bijgehouden en berekend (met een ouderwetse rekenmachine).

Dit kan volgens mij anders!

Het is niet zo heel moeilijk allemaal, maar ik wil gewoon in 1 opslag duidelijk zien wat er in is gekomen, wat er is uitgegaan. Bovendien wil ik in 1 oogopslag kunnen ziien wat er in een heel jaar is uitgegeven aan bijvoorbeeld reiskosten, bloemen en hoeveel contributie er binnen is gekomen.

Ik heb al even gegoogeld op internet, en kwam daar verschillende (gratis) programma's tegen (afaspersonel.nl, kasboekje.nl en spaarblog.nl).

Hebben jullie ervaring met dit soort programma's en zijn ze veilig. Mijn voorkeur gaat uit naar een programma dat niet op te starten is met internet, maar misschien is zo'n programma juist wel veilig?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een overzichtje maken in Excel. Heel simpel.
Gewoon zelf wat maken in Excel?
quote:isolde55 schreef op 24 april 2012 @ 21:45:

Gewoon een overzichtje maken in Excel. Heel simpel.Ah, ok. Zo simpel kan het dus zijn Op mijn werk heb ik altijd ruzie met Excel. Vooral die codes!
Wat is er mis met old school boekhouden? Als de stroom uitvalt of alles op tilt slaat zit je met de handen in het haar . . . . . . . . . . .
Daarom moet je ook een back-up maken Carenza

To, een excelletje voldoet prima!
Excel idd
quote:nellaaa schreef op 24 april 2012 @ 22:02:

Daarom moet je ook een back-up maken Carenza Wat heb je aan een back-up als de stroom uitvalt? Dan kan je toch nog steeds niks?
Kom op, hoe vaak valt hier in Nederland de stroom nou meer dan een paar uur uit?

Bovendien, als je een laptop hebt met een volle batterij kun je er nog steeds bij. Of bij vrienden aan de andere kant van de stad die geen stroomstoring heeft, mag je al het nodig is vast ook wel even kijken
Als je huis in de fik vliegt ben je je papieren boekhouding permanent kwijt. Of je moet natuurlijk constant kopietjes op andere plaatsen bewaren. Errugh handig!
Je kan een overzicht maken in Excel en periodiek overzichten uitprinten en back-ups maken.

Is dat een idee?
Boekhouding en back-ups in een brandkast en op verschillende plekken bewaren, bijvoorbeeld thuis en in het clubhuis.
Excel kun je ook naar je zelf e-mailen dan heb je ook een back-up.
Zou het ook mailen idd. Mmm zal mij toch eens wat meer verdiepen in Excel.
louisa: je kunt in excel eenvoudig een administratie opzetten

je maakt een kolom met bankrekening: bovenin zet je het beginsaldo van het jaar. daaronder alle mutaties op de bankrekening (uitgaven als - ). Onderaan tel je de beginstand en de mutaties bij elkaar op. Dat moet aansluiten met het eindsaldo van de bank.

Daarnaast zet je kolommen met de verschillende soorten inkomsten en uitgaven die je wilt bijhouden. dus: contributies, dontaies, reiskosten, bloemen etc.

De bedragen die je in de kolom bank hebt gezet zet je met tegengesteld teken in de andere kolommen (op dezelfde regel, het totaal van de regel moet dus altijd nul zijn).

In de kolommen voor de bank, kun je een datumkolom, omschrijvingskolom etc maken.

Als je meerdere bankrekeningen of ook een kas hebt, maak je daar aparte kolommen van,

Handig om op een apart tabblad de contributies bij te houden. Dus lijst van leden en contributiebedrag voor dat jaar. Daar kun je bijhouden wie betaald heeft, wie een machtiging heeft afgegeven etc.
Ik zou gewoon een dubbele boekhouding bij houden, met de hand en op de pc, niet iedereen begrijpt excel termen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven