Fooi kapper?
donderdag 15 juli 2010 om 20:24
Geven jullie altijd fooi aan de kapper? en zo ja hoeveel?
Ik vind dat altijd zo lastig he.. heb nu een goeie thuiskapster die voor een mooi bedrag knipt. 9,50 voor de kinderen dus dat is fijn! geef meestal zo'n euro per kind fooi.. soms iets minder soms iets meer, maar wil niet teveel geven, omdat anders het goedkope er ook weer af gaat.
Wat doen jullie?
Ik vind dat altijd zo lastig he.. heb nu een goeie thuiskapster die voor een mooi bedrag knipt. 9,50 voor de kinderen dus dat is fijn! geef meestal zo'n euro per kind fooi.. soms iets minder soms iets meer, maar wil niet teveel geven, omdat anders het goedkope er ook weer af gaat.
Wat doen jullie?

donderdag 15 juli 2010 om 20:32
Goh, wat toevallig. Ik zat mij dit vandaag af te vragen. Mijn moeder gaf namelijk vroeger altijd wel fooi. Ik ga nu nog steeds naar dezelfde kapper, maar doe het niet. Ik pin sowieso altijd daar, dan denk ik daar ook niet aan. Daar komt bij dat ik het al best wel duur vind.
Afgelopen dinsdag ben ik nog geweest en ik was 18 euro kwijt, voor het bijknippen van het haar. Ik laat het lang groeien en zit nu echt op zo'n rotlengte. En ik haal mijn gel/wax ook altijd bij de kapper. Aangezien het 15 euro per potje kost, lijkt mij daar genoeg ruimte voor marge zitten. Nee, ik geef dus geen fooi.
Afgelopen dinsdag ben ik nog geweest en ik was 18 euro kwijt, voor het bijknippen van het haar. Ik laat het lang groeien en zit nu echt op zo'n rotlengte. En ik haal mijn gel/wax ook altijd bij de kapper. Aangezien het 15 euro per potje kost, lijkt mij daar genoeg ruimte voor marge zitten. Nee, ik geef dus geen fooi.

donderdag 15 juli 2010 om 20:33
Volgens Wikipedia hebben alleen de volgende beroepsgroepen recht op fooi.
-bezorgers (zie Eindejaarsfooi)
-gidsen
-kruiers
-obers, serveerders en kelners
-piccolo's
-pompbedienden (niet bij tankstations met zelfbediening)
-taxichauffeurs
-portier of uitsmijter van Discotheek.
-bezorgers (zie Eindejaarsfooi)
-gidsen
-kruiers
-obers, serveerders en kelners
-piccolo's
-pompbedienden (niet bij tankstations met zelfbediening)
-taxichauffeurs
-portier of uitsmijter van Discotheek.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 15 juli 2010 om 20:39
Straks moet ik het kassameisje, de postbode, de vuilnisman, de tandarts en de kledingverkoopster ook nog fooi geven.
Sowieso vind ik fooi onzin. Alleen maar omdat mensen doen waarvoor ze betaald worden? Vroeger waren de horecalonen misschien laag, maar tegenwoordig is dat allemaal wel prima.
Ik geef de kapper dus geen fooi.
Sowieso vind ik fooi onzin. Alleen maar omdat mensen doen waarvoor ze betaald worden? Vroeger waren de horecalonen misschien laag, maar tegenwoordig is dat allemaal wel prima.
Ik geef de kapper dus geen fooi.
donderdag 15 juli 2010 om 20:39
quote:marie_liselotte1981 schreef op 15 juli 2010 @ 20:35:
[...]
niemand heeft recht op fooiHoe zou jij dat dan willen noemen, wanneer er bij salarisvaststelling rekening wordt gehouden met fooi die je gaat krijgen? Ik vind het dan wel een recht, misschien niet wettelijk, maar zeker wel sociaal, en dat krijgen ze van mij dus ook, dan, als klant.
[...]
niemand heeft recht op fooiHoe zou jij dat dan willen noemen, wanneer er bij salarisvaststelling rekening wordt gehouden met fooi die je gaat krijgen? Ik vind het dan wel een recht, misschien niet wettelijk, maar zeker wel sociaal, en dat krijgen ze van mij dus ook, dan, als klant.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

donderdag 15 juli 2010 om 20:43
quote:vicodin schreef op 15 juli 2010 @ 20:39:
Maar waarom geven jullie de kapper fooi, en de bakker of de drogist niet?ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig, ik heerlijk geniet van het haren wassen (ze masseert dan mijn hoofd) en we dan lekker kletsen. ik heb het gewoon naar mijn zin. dat heb ik bij de bakker of de drogist niet.
en bij de kapper kom ik maar eens per 6 weken, bij de rest wel vaker. (die laatste reden kan je ook precies andersom toepassen, maar dat bedoel ik natuurlijk niet
)
Maar waarom geven jullie de kapper fooi, en de bakker of de drogist niet?ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig, ik heerlijk geniet van het haren wassen (ze masseert dan mijn hoofd) en we dan lekker kletsen. ik heb het gewoon naar mijn zin. dat heb ik bij de bakker of de drogist niet.

donderdag 15 juli 2010 om 20:44
quote:Very Cherry schreef op 15 juli 2010 @ 20:39:
[...]
Hoe zou jij dat dan willen noemen, wanneer er bij salarisvaststelling rekening wordt gehouden met fooi die je gaat krijgen? Ik vind het dan wel een recht, misschien niet wettelijk, maar zeker wel sociaal, en dat krijgen ze van mij dus ook, dan, als klant.
arbeidsvoorwaarden gebaseerd op willekeur (waar iets aan zou moeten gebeuren.)
Ik geef nooit fooi.
[...]
Hoe zou jij dat dan willen noemen, wanneer er bij salarisvaststelling rekening wordt gehouden met fooi die je gaat krijgen? Ik vind het dan wel een recht, misschien niet wettelijk, maar zeker wel sociaal, en dat krijgen ze van mij dus ook, dan, als klant.
arbeidsvoorwaarden gebaseerd op willekeur (waar iets aan zou moeten gebeuren.)
Ik geef nooit fooi.
donderdag 15 juli 2010 om 20:45
quote:sas_andrea schreef op 15 juli 2010 @ 20:43:
[...]
ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig,
)is dat bijzonder, een half uur? serieuse vraag hoor..mijn kapster is altijd ruim 2 uur bezig met mij en ze krijgt nooit fooi en ze heeft nog nooit de waterstofperoxide te lang laten zitten, is nog nooit uitgeschoten met de schaar, kortom: een vakvrouw.
[...]
ik geef mijn kapster fooi omdat ze meestal wel een half uur met me bezig,