Geld & Recht alle pijlers

Fooi kapper?

15-07-2010 20:24 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geven jullie altijd fooi aan de kapper? en zo ja hoeveel?

Ik vind dat altijd zo lastig he.. heb nu een goeie thuiskapster die voor een mooi bedrag knipt. 9,50 voor de kinderen dus dat is fijn! geef meestal zo'n euro per kind fooi.. soms iets minder soms iets meer, maar wil niet teveel geven, omdat anders het goedkope er ook weer af gaat.

Wat doen jullie?
Maar dat weet je toch, dat je als standaard kapster geen enorm salaris verdient. Net als dat bijvoorbeeld een schoonmaker geen enorm salaris verdient. Die krijgen ook geen fooi.
Eh ja, maar misschien is het sommige mensen qua capaciteiten ook niet gegeven om een baan te vinden waar ze veel geld mee verdienen?!
quote:astrape schreef op 31 juli 2011 @ 11:59:

Eh ja, maar misschien is het sommige mensen qua capaciteiten ook niet gegeven om een baan te vinden waar ze veel geld mee verdienen?!Klopt en doen wat je leuk vindt, is minstens zo belangrijk.
@Jetty, wat naar om te horen dat je ziek bent. Ik was oprecht geïnteresseerd in de 'waar doet ze het van'-vraag maar je antwoord raakt me zeker. Ik zelf ben nogal van het "oppotten" voor later, voor als ik een eigen huis ga kopen, een auto nodig heb, de wasmachine stuk gaat etc. Soms wil ik dat wat meer loslaten. Ik heb genoeg geld achter de hand om niet te hoeven werken en toch mijn studie te kunnen bekostigen maar, wat ben ik nu aan het doen in de zomervakantie? Inderdaad, aan het werk. Heb wel erg leuk werk, dat speelt natuurlijk ook een rol. Je reactie zet me wel weer aan het denken. Ik denk namelijk wel eens, stel er zou me nu iets overkomen, dan laat ik al dat geld achter maar heb ik er zelf relatief weinig van genoten en weinig leuke dingen mee gedaan.

Bedankt voor je reactie op mijn vraag.
@ Blusher,

Ik denk dat het ook met leefitjd te maken heeft, toen ik veel jonger was dacht ik ook zo. Ik ben nu bijna 42 en wil nu andere dingen, noem het een midlife crisus ( just kidding).

Als je alles nalaat aan je kinderen later is toch anders dan wanneer het naar je familie gaat die je al tig keer teleurgesteld heeft, omdat ze veelal met zichzelf bezig zijn. Ik heb juist doordat ik ziek geworden ben een veel leuker leven, nouja leuker..anders... en het heeft ook mijn kijk op dingen veranderd. Ik hoef niet een nog groter huis dan ik nu heb, of een baan die nog beter betaald. Ik wil vooral lol hebben, lekker uit eten, lekkere vakanties, leuke dingen doen met de mensen om wie ik geef en geen energie meer steken in mensen ( en familie) die me energie kosten.

En een kleine reserve hou ik wel hoor, als ik mijn auto in de prak rijd wil ik gewoon een nieuwe kunnen kopen, maar anders dan voorheen.
Jetty, je hebt groot gelijk. Leef er maar goed van hoor, zoals ik lees heb je genoeg meegemaakt en als jullie het geld te besteden hebben prima toch?

Ik zou precies hetzelfde doen, maar dat laat het inkomen niet toe helaas. Door gezondheidsklachten ga ik steeds minder werken en in de zorg verdien je al niet veel.

Maar toch probeer ik keuzes te maken, dure vakanties boeien me niet maar ik kan wel op tijd naar de kapper, goede producten voor mijn haar kopen en de creme voor mijn gezicht die ik wil.

Ik vind het altijd leuk je stukjes te lezen, je komt gewoon heel sympathiek over, blijf maar leuke dingen kopen hoor, doen wij onze inspiratie mee op.
quote:AlettaJacobs schreef op 15 juli 2010 @ 20:33:

Ik heb zelden een kapper die mijn haar goed knipt, dus een fooi geef ik al helemaal niet. Ze mogen blij zijn dat ik te laf ben om terug te gaan.

Hmmm... hier herken ik me wel in geloof ik... Haha!

Nope, geef geen fooi aan de kapper, is zo al een rib uit mijn lijf.
quote:astrape schreef op 31 juli 2011 @ 11:59:

Eh ja, maar misschien is het sommige mensen qua capaciteiten ook niet gegeven om een baan te vinden waar ze veel geld mee verdienen?!Dat is zo, maar moet je dan iedereen gaan sponseren die het minimum verdient?
ik geef ook geen fooi keer bloedde ik, en ik was geeneens ongetseld..

kut kapper :D
ongesteld!!!! grrrrrrrrrrrrrr
Ik betaal 15 euro inclusief stylen en automatencappuccino voor een superkort tondeusekapsel. Fooi heb ik nog nooit gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:_Branwen_ schreef op 31 juli 2011 @ 15:54:

[...]

Dat is zo, maar moet je dan iedereen gaan sponseren die het minimum verdient?Nee, maar je opmerking klonk als "als ze meer willen verdienen, moeten ze maar ergens anders gaan werken".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven